כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

במיר ברכפלד 'ממשיכים את הזמן' לעילוי נשמת רבי אריה זצ"ל

הבחורים לא יצאו לחופשה השנתית בזמן שבני ראש הישיבה יושבים 'שבעה' אלא ימשיכו ללמוד בישיבה

ישיבת מיר ברכפלד בעת מסע הלוויה. צילום: שוקי לרר
ישיבת מיר ברכפלד בעת מסע הלוויה. צילום: שוקי לרר

בשל פטירתו הפתאומית של הגאון רבי אריה לייב פינקל זצ"ל, ראש ישיבת מיר ברכפלד וחבר מועצת גדולי התורה בשבוע שעבר, הוחלט בישיבת מיר ברכפלד, להאריך את 'זמן קיץ' בעוד יממה. הבחורים לא יצאו לחופשה השנתית בזמן שבני ראש הישיבה יושבים 'שבעה' אלא ימשיכו ללמוד בישיבה.

בכל שנה במוצאי תשעה באב, מגיעים אוטובוסים בסמוך לישיבה כדי לקחת את עמלי התורה למקומות מגוריהם, לשלושה שבועות של צבירת כוחות ומנוחה. בשנה זו, ישארו בני הישיבה ליממה נוספת בישיבה וילמדו לעילוי נשמתו של ראש הישיבה זצ"ל.

מחר (שני) תתקיים תפילת שחרית יחד עם ראשי ורבני הישיבה, ולאחר מכן ילמדו שלש שעות שיוקדשו לעילוי נשמתו, ובשעה 12:30 ישא דברי מספד הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין ראש ישיבת 'קרית מלך'.

לאחר תפילה מנחה יתכנסו הבחורים עם ראשי הישיבה בחדר האוכל למעמד סיום מסכת פסחים שנלמדה בזמן הקיץ בישיבה, רק לאחר מכן ישובו הבחורים חזרה לביתם.

בנוסף, בחורי הישיבה קיבלו על עצמם לסיים מסכת נוספת, בימי בין הזמנים, לעילוי נשמת ראש הישיבה. את המסכתות יתחילו הבחורים בסדר המיוחד.

הרעיון להמשיך את הזמן ביממה נוספת, החל בדברי המספד שנשא בהיכל הישיבה בעת מסע ההלוויה הגאון רבי אברהם יצחק ברזל מראשי הישיבה כשאמר "איזה חיוך היה מחייך רבי אריה אם היה רואה בית מדרש מלא בלומדים למרות ימי בין הזמנים?".
ישיבת מיר ברכפלד סדר לימוד המשך הזמן בחורי ישיבות רבי אריה פינקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד