י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

106 אלף משפחות יקבלו היום אלף שקל לכל ילד עד גיל 18

היום יופקדו בחשבונות הבנק של 28,000 משפחות זכאיות 'הבטחת הכנסה' עם יותר מ-4 ילדים - 'מענק לימודים' של אלף שקל לילד • השנה יורחב המענק עד גילאי 18

צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90
צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90

היום (ב') תיכנס לתוקף הצעת חוק המרחיבה את הזכאות למענק לימודים לכל ילד, מכיתה א' עד כיתה י"ב. בהתאם להצעתה של ח"כ מירב בן ארי (כולנו), יופקדו בחשבונות הבנק של משפחות חד-הוריות ומשפחות זכאיות להבטחת הכנסה עם יותר מארבעה ילדים - מענקים בסך אלף שקלים לכל ילד בין הגילאים 6-18. מטרת המענק - לסייע למשפחות ברכישת ציוד לבתי הספר לקראת שנת הלימודים החדשה.

החוק, שנוסח בעמותת 'ידיד' ואושר במושב האחרון, מזכה כ-70 אלף תלמידים נוספים במענק לימודים. עד כה, רק הורים לילדים בגילאי 6-14 במשפחות חד-הוריות ומשפחות זכאיות הבטחת הכנסה היו זכאים למענק לימודים, ואילו החוק החדש מרחיב את הזכות לקבל מענק עד סיום הלימודים בגיל 18. לצורך מימון החוק, הועברה תוספת של 33 מיליון שקל לתקציב הביטוח הלאומי.

לפי נתוני ביטוח לאומי, המוסד ישלם השנה מענק לימודים ל-211,000 ילדים. מתוכם, כ-78,000 משפחות חד-הוריות יקבלו מענק עבור כ-135,000 ילדים, וכ-28,000 משפחות ברוכות ילדים הנהנות מהבטחת הכנסה יקבלו את המענק עבור כ-76,000 ילדים. העלות הכוללת של תשלומי מענק הלימודים היא כ-212 מיליון שקלים.

לדברי ח"כ בן ארי, ״זוהי הצעת חוק חברתית חשובה שהינה חלק מהמטרות לצמצום פערים של מפלגת כולנו. הצעת החוק מתקנת עוול של שנים בהן מענק הלימודים הסתיים בכיתה ח'. החל משנת הלימודים הקרובה, בזכות הצעת החוק שלי גם תלמידי כיתות ט' עד י"ב יזכו למענק לימודים ויוכלו כבר בימים הקרובים לרכוש ציוד לבית הספר".

בן ארי מוסיפה ומסבירה כי "דווקא בשנות התיכון שבהן הוצאות הלימודים עולות, ההורים זקוקים לכל סיוע לימודי עבור ילדיהם". לדברים הללו הצטרף גם סמנכ"ל "ידיד", רן מלמד שציין כי "לא יעלה על הדעת לחשוב שילדים ההולכים לחטיבות הביניים ולתיכונים יכולים כך פתאום לממן לעצמם את רכישת הספרים ושאר הציוד הדרוש לבית הספר. דווקא בכיתות הגבוהות עלות הציוד והספרים גבוהה יותר מאשר בכיתות הנמוכות".

פרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל הביטוח הלאומי, בירך על הצעד. לדבריו, "ההשקעה בחינוך היא ההשקעה הנכונה ביותר ובעלת תרומה מוכחת לקידום הילדים, ולצמצום מעגל העוני. מענק זה מעביר מסר של אחריות חברתית של הביטוח הלאומי לציבור המבוטחים".
מענק לימודים משפחות ברוכות ילדים הבטחת הכנסה ספרים תלמידי תיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד