י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מגיפה בבני ברק: חמישה מקרים של דלקת קרום המוח בקרב ילדים

לא פחות מחמישה מקרים של חיידק המנינגוקוק הגורם לדלקת קרום המוח התפרצו בקרב ילדים ופעוטות בבני ברק וזרעו פחד בעיר • במשרד הבריאות טוענים כי לפי תוצאות המעבדה מדובר בזנים שונים, אך הצליחו לאתר קשר חלקי בין החולים

צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

בהלה בבני ברק: חמישה ילדים תושבי העיר נדבקו בחיידק אלים, שניים מהם במצב קשה - כך מפרסם הבוקר (ב) העיתון 'ישראל היום'.

לפי הפרסום, תינוק בן חצי שנה מאושפז במצב קשה מאז סוף השבוע כשהוא מונשם ומורדם במרכז שניידר לרפואת ילדים, לאחר שנדבק בחיידק המנינגוקוק, המוכר יותר לציבור בכינוי "החיידק האלים". לפני שלושה שבועות נדבקה בחיידק קרובת משפחתו, פעוטה בת עשרה חודשים, גם היא תושבת העיר.

בנוסף, בשבעת השבועות האחרונים דווח על עוד שלושה מקרים של דלקת קרום המוח בעקבות הידבקות בחיידק האלים בקרב תינוקות ופעוטות מבני ‍ברק. במשרד הבריאות קראו לבתי החולים להגביר ערנות כדי לתת טיפול מהיר ולדווח על מקרים נוספים.

עם זאת, במשרד הבריאות מסייגים כי הם "לא רואים קשר בין המקרים מלבד צירוף מקרים", זאת לאור תוצאות מעבדה שהגיעו משלושה מהנדבקים, מהן עולה שמדובר בזנים שונים של הנגיף.

השתלשלות מקרי המחלה
המקרה הראשון אירע בסוף חודש יוני: פעוט בן כמעט שנתיים מחסידות צאנז אושפז בביה"ח מעייני הישועה בשל דלקת קרום המוח. בהמשך הוא אושפז בטיפול נמרץ בביה"ח שניידר ולאחר מכן החלים. בשל היות החיידק מידבק, ניתן לבני משפחתו ולילדי המשפחתון שבו הוא שוהה טיפול אנטיביוטי מונע.

שבועיים וחצי לאחר מכן אושפז במרכז הרפואי שיבא ילד בן 6 במצב קשה - גם הוא עם דלקת קרום המוח, וגם כאן ניתן טיפול מונע לבני המשפחה ולחבריו בכיתה בה למד בתלמוד תורה של סאטמר.

למחרת אושפז ילד כבן 6 מבני ‍ברק, גם הוא עם דלקת קרום המוח, כאשר הקשר היחיד בין שני הילדים הוא סמיכות של מוסדות הלימוד.

שני המקרים האחרונים הם כאמור, של התינוק בן חצי השנה וקרובת משפחתו בת עשרה חודשים. ‍בני משפחתה גרים סמוך למשפחתו של אחד מבני ה-6 שנדבקו במחלה במה שעשוי להוות קשר אפשרי לאופן ההתפשטות. כעת מאושפז קרוב משפחה נוסף של התינוק בן חצי השנה במצב קשה.

לשכת הבריאות המחוזית בת"א מבצעת חקירה כדי לאתר מגעים של החולה וכדי לבדוק האם קיים קשר בין שני החולים האחרונים - מעבר לקרבת המשפחה. "זו הצטברות חריגה של מקרים", הסביר גורם במשרד הבריאות ל'ישראל היום'. "בכל אחד ממקרי התחלואה ראיינו את החולה ובני משפחתו ונתנו טיפול אנטיביוטי מונע לכל מי שבא איתו במגע. אנחנו לא יכולים להוכיח שחולה אחד נדבק מהשני ואין לנו הסבר לצבר המקרים הזה".

לפי נתוני משרד הבריאות - עד לסוף יולי האחרון דווחו בישראל 54 מקרים של דלקת קרום המוח בעקבות חיידק המנינגוקוק - עלייה משמעותית לעומת 32 מקרים בתקופה המקבילה אשתקד.
דלקת קרום המוח הידבקות בהלה מגיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד