כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הפלס עונה לבן דהן: "מנסה להגביל חופש הביטוי"

בעקבות המתקפה החריפה של סגן שר הביטחון על עיתון 'הפלג הירושלמי', מגיבים בעיתון ומבהירים כי לא יירתעו מהאיומים

בן דהן אמש בעיר העתיקה בירושלים. צילום: פלאש 90
בן דהן אמש בעיר העתיקה בירושלים. צילום: פלאש 90

עתון הפלס מגיב הבוקר (ב) לדברי סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, שהודיע בסוף השבוע כי ייאבק נגד העיתון שמסית נגד גיוס חרדים, בדברים שפורסמו על ידי העיתונאי יהודה שלזינגר בעיתון 'ישראל היום' וסוקרו ב'בחדרי חרדים'.

העיתון כותב כי סגן שר הביטחון החליט "שכדי לחזק את ידיהם של העוסקים בגיוס חרדים – בהם הוא רואה 'פורצי דרך בחברה הישראלית' – ועל מנת להשתיק את הביקורת נגדם, עליו לנסות ולהתנכל לבטאון עולם התורה 'הפלס' המביע את עמדת גדולי ישראל מכל החוגים שיצאו נגד גיוס חרדים לצבא ונגד תופעת 'הגייסים' המבקשים לצוד נפשות לכור ההיתוך הצה"לי".

הפלס ממשיך: "בעוד העולם כולו מותח ביקורת על הנסיונות שנעשים בטורקיה וברוסיה במטרה להשתיק ולשתק כלי תקשורת שאינם מתנהגים בצורה צייתנית, מתברר שבממשלת ישראל קם תלמיד נאמן לארדואן ולפוטין. לא יאומן שפוליטיקאי במדינה דמוקרטית מדבר בצורה גלויה על הגבלת חופש הביטוי. בשלב הבא יבקש כנראה בן דהן להזמין מאיסטנבול את נוסחאות החקיקה המדוברת שם לאחרונה על גזר דין מוות למתנגדי השלטון"...

העיתון מוסיף שאמנם אין להתעלם לחלוטין "מהאיומים הדיקטטוריים המושמעים בדבר צמצום חופש הביטוי של בטאון עולם התורה", שכן, לדבריו, הממשלה הנוכחית כבר נקטה בצעדים בלתי צפויים וחסרי תקדים בתחומים רבים, ובפרט במסגרת פעילותה האינטנסיבית "המבקשת לנצל את הקדנציה הנוכחית כדי לשנות את פני עולם התורה ולחנך מחדש את הציבור החרדי, תוך כדי סיוע של גורמים שונים".

הפלס מזהיר שכל נסיון לדכא את חופש הביטוי של העתון באמתלאות שונות, ייתקל בחומת התנגדות עזה: "ניתן להבין שגורמים בשלטון אינם יודעים כיצד להתמודד עם העובדה שלמרות כל נסיונות הדיכוי וההשתקה, 'הפלס' הפך לעתון משפיע ראשון במעלה... הם חשים תיסכול וחוסר אונים מכך שלמרות שהמנגנון הפוליטי והממסדי משמש ככלי שרת בידיהם ומסייע להעביר רפורמות שונות מתוך 'שקט תעשייתי', קיים עתון אחד ויחיד שחושף את המזימות הסידרתיות של השלטון בכל התחומים", כותב הפלס. "מתברר שלמרות שכל השליטה והכח הפוליטי בידיהם, אך כל זה אינו שוה להם כל עוד 'הפלס' לא יכרע ולא ישתחווה. לכן הם מכריזים בגלוי כי ידאגו להגביל את חופש הביטוי של בטאון עולם התורה".
הפלס בן דהן חרדים חילונים ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד