כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שיפור תפקוד המוח מינקות - יש כזה דבר

הקשר בין גודל המוח לבין מידת האינטליגנציה העסיק חוקרים משך שנים רבות • בשנת 1830 הציעו מומחים כי קיים קשר בין גודל המוח לבין היכולת השכלית של האדם • מאז נערכו מחקרים רבים • מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי אנשים בעלי כמות תאי מוח גדולה יותר, הם גם בעלי תוצאות מבחני מנת משכל (IQ) גבוהות יותר • איך משפרים את תפקוד המוח כבר מגיל קטן?

שיפור תפקוד המוח מינקות  - יש כזה דבר

לתזונה בשנות חייו הראשונות של התינוק, השפעה מכרעת על התפתחותו. רכיבי התזונה השונים אותם אנו מגישים אל פיו של התינוק משפיעות על המערכות בגוף הקטן לטוב ולמוטב.

המוח שלנו הוא איבר מדהים. הוא אחראי על כל תהליכי החשיבה, הזיכרון, הלמידה, אך לא רק. הוא למעשה מעורב כמעט בכל התהליכים המתרחשים בגופנו: נשימה, וויסות הגוף, בנייה, התחדשות, שיקום ופעילות גופנית. המוח קולט, מנתח ומפרש את הגירויים הנקלטים על ידי החושים, הוא מפעיל את מערכות הגוף ואף יוצר רגשות ותחושות. על ידי קבלת המסרים החושים ושליחת מסרים עצביים, מתפתחות היכולות השכליות של התינוק: מנת המשכל (IQ), השפה והיכולות המוטוריות שלו.

לשם כך דרושה אספקה שוטפת של חומצות שומן אלו בתזונת התינוק. מחקרים מראים שתינוקות שצרכו אומגה 3 DHA, השיגו תוצאות התפתחות שכליות ופסיכומוטוריות גבוהות מתינוקות שלא קיבלו תוספת זו.

כמה עובדות מעניינות על המוח:
• המוח משלש את גודלו עד גיל שנתיים. עם לידת התינוק, שוקל מוחו כ- 400 גרם. בעוד שמוחו של אדם בוגר מגיע למשקל ממוצע של כקילוגרם וחצי.
• שומן מהווה כמחצית מהמשקל היבש של המוח, וכמחצית מהשומן מקורו בחומצות שומן בלתי רוויות אומגה 3 DHA.
• הקשר בין גודל המוח לבין מידת האינטליגנציה. נושא זה העסיק חוקרים משך שנים רבות.
בשנת 1830 הציעו מומחים כי קיים קשר בין גודל המוח לבין היכולת השכלית של האדם. מאז הצהרה זו, נערכו מחקרים רבים כדי לקבוע האם אכן קיים קשר. מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי אנשים בעלי כמות תאי מוח גדולה יותר, הם גם בעלי תוצאות מבחני מנת משכל (IQ) גבוהות יותר.
• בדיקות של הפעילות המוחית הראו כי מגיל חצי שנה עד שנה, קליפת המוח הקדמית האחראית על תכנון והגיון, מתפתחת בקצב כה מהיר, עד שהאנרגיה שהיא צורכת לשם כך כפולה מהאנרגיה שדורש מוחו הכולל של אדם מבוגר.
• מחקרים חדשים גילו כי תינוקות, כבר מגיל ארבעה חודשים, מאוד מתוחכמים הם מסוגלים כבר להבחין בין קרובים לזרים, לגלות רגשות של מבוגרים כמו קינאה ואמפתיה ולזהות צלילים ראשונים של שפה.

הידעת?

1. הידעת ש 15 טיפות ליום שלאומגה 3 אמורות לספק את צרכי הרך הנולד להתפתחות תקינה של מוחו?
2. הידעת ש- 20 טיפות ליום של אומגה 3 אמורות לספק את צרכי האם בזמן ההיריון וההנקה ומקטינות את הסיכון שלה לרעלת היריון?
3. הידעת שפעוטות הצורכים 15 טיפות אומגה 3 ליום לאורך שנות ילדותם,עשויים להגיע לI.Q (אי-קיו) הגבוה ב 6 נקודות מילדים אחרים שאינם צורכים DHA אומגה 3?
4. הידעת שצריכת 15 טיפות אומגה 3 ליום עשויה להקטין משמעותית את הסיכון של הילד להפוך לילד היפראקטיבי, חסר קשב וריכוז?
5. הידעת ש 30 טיפות אומגה 3 ליום (פעמיים 15) עשויות לסייע לילד הסובל מחוסר קשב וריכוז, לחזור ליכולת ריכוז תקינה?
6. הידעת שאישה בהיריון הצורכת 40 טיפות DHA אומגה 3 ליום עשויה להקטין משמעותית את הסיכון ללקות בדיכאון אחר לידה?

לידיעתכם, DHA אומגה 3 של אומגהמור, מיוצר מאצות ים, ממקור צמחי בלבד, מתאים לצמחונים וטבעונים והוא נמצא לכל אורך הייצור בהשגחה של בד"ץ העדה החרדית ירושלים.


הפרעות קשב וריכוז תינוקות מחקרים התפתחות המוח ידיעה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד