י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מלחמה חדשה ברמות: רבני השכונה נגד הקמת מוסד 'ממלכתי חרדי'

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': מכתב חריף של רבני שכונת רמות לראש העיר ירושלים ניר ברקת נגד הכוונה להקים בשכונה מוסד המשתייך לזרם ה'ממלכתי חרדי' • הרבנים מאיימים במאבק כולל ומזכירים לברקת את קיפוח החרדים בשכונה

רמות. צילום: פלאש 90
רמות. צילום: פלאש 90

הקרב החדש של רבני רמות: מכתב מיוחד שנשלח על ידי רבני שכונת רמות בירושלים לראש העיר ניר ברקת ביום שישי האחרון, מביע את התנגדותם החריפה של הרבנים להקמת מוסד בזרם ה'ממלכתי חרדי' בשכונה, והמתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

הרבנים פותחים את מכתבם בהבעת דאגה בעקבות השמועה על כך שמתוכננת פתיחת מוסד שכזה בשכונה, וממשיכים: "זהותם של האנשים העומדים מאחורי המוסדות הללו ידועה לנו, וגם דעותיהם מוכרות לנו. הם מצהירים מעל כל במה שמטרתם לשנות את אופיה של היהדות החרדית, לחנך אותה מחדש ולהטמיע בתוכה תכנים חכמות והרגלי חיים הלקוחים מאומות העולם, כשבהמשך הדרך הדבר יביא ח"ו לחורבן כללי של יהדות התורה".

הרבנים מבהירים כי מי שינסה לעשות שינויים שכאלה "יתקל בהתנגדות עזה ובחומה בצורה", הם מציינים לברקת כי ידוע לו שעד כה לא יצאו במאבקים על קיפוח המגזר החרדי בשכונה בכל הנוגע לתשתיות והקצאות מבנים, "אך אם מוסדות אלו ינסו לקבוע את משכנם בתוככי שכונת רמות... אנחנו לא נשב בחיבוק ידים ונעשה כל שביכולתנו ובכוחנו כדי לאלץ אותם לעזוב את שכונתנו".

הרבנים מסיימים את מכתבם בבקשה מראש העיר להימנע מראש מלהבות מיותרות ולהסיר את התוכנית הנ"ל מסדר יומה של העירייה.

על המכתב חתומים בין השאר הרבנים גואלמן, איזנטל, הלפרין, פוקס, ארביב, ניימן ועוד.



גילוי נאות: כותב השורות מתגורר בשכונת רמות
רמות ממלכתי חרדי התנגדות רבנים ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד