י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פרשת 'החיידר בת"א': המלמד רוזנפלד הוכנס לבידוד

בעקבות פרסום כתבה בערוץ 10, בה נשמעו תלונות והאשמות קשות על המלמד - הנאשם המרכזי בפרשה, עלה חשש כי אסירים יפגעו בו

המלמדים על ספסל הנאשמים. צילום: אלי שלזינגר
המלמדים על ספסל הנאשמים. צילום: אלי שלזינגר

פרשת החיידר בתל-אביב: ששת המלמדים מתלמוד תורה בתל אביב הגיעו היום לבית משפט המחוזי בתל אביב. השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן הסכימה לדחות את הדיון בבקשה למעצר עד תום ההליכים של הנאשם המרכזי - בשבוע, והוא יתקיים ביום שני הבא.

עו"ד חיים גרינוולד שהחל לייצג את הנאשם המרכזי אברהם מרדכי רוזנפלד (49), ציין כי לטענת מרשו בליל שבת הוא נלקח לבידוד ולא הורשה לצאת "בטענה שיש חשש שיפגעו בחייו", זאת בעקבות הכתבה ששודרה בערוץ 10 בליל שבת.

"היה חשש שכתוצאה מהכתבה מישהו ינסה לפגוע בו, אז העבירו אותו לבידוד", כך לדברי העו"ד, "בידוד זה בדרך כלל עונש. אני מבקש שיתנו לו תנאים מינימליים ולא בבידוד.." עורך הדין ביקש מבית המשפט להורות לשירות בתי הסוהר לטפל בעניין.

חמשת הנאשמים הנוספים, ישראל חיים שפירא, חיים פישגרונד, משה הירש, מנחם אלברשיין ואברהם פנחס דייטש ששוחררו זה מכבר בתנאים מגבילים, אמרו לחבר השופטים גלעד נויטל, ד"ר מיכל אגמון-גונן ותמר אברהמי, "קראתי את כתב האישום, אני יודע במה מאשימים אותי, אני מבין מה טוענים".

הדיון הבא בעניינים ייערך בפני אותו הרכב שופטים בעוד כחודש ביום חמישי ה' אלול.


צילום: אלי שלזינגר

לפני כשבועיים הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד 6 מורים בחיידר החסידי בתל אביב, ובו חמישה מהם, מואשמים בהתעללות ותקיפת קטינים על ידי אחראי. בנוסף, כתב האישום מייחס לנאשם אברהם מרדכי רוזנפלד, מקרים רבים של פגיעה חמורה בקטין מתחת לגיל 16, סחיטה באיומים ואיומים. העבירות בוצעו כלפי 22 מתלוננים שלמדו בכיתותיהם של הנאשמים לאורך השנים מגיל 3 ועד 10.

הפרקליטות ביקשה לעצור את החשוד המרכזי - אברהם מרדכי רוזנפלד, בן 49, עד תום ההליכים - ולבנתיים מעצרו הוארך עד להחלטה אחרת. חמשת הנאשמים הנוספים שוחררו בתנאים מגבילים עד תום ההליכים, בערבויות ותנאים מגבילים נוספים, בהפקדה של 20 אלף ש"ח, ערבות עצמית וצד ג' בסך 50 אלף ₪ כל אחת. כמו כן צו איסור יציאה מהארץ ואיסור יצירת קשר עם מי מהמתלוננים במישרין או בעקיפין.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עוה"ד שלי קוטין ולבנת מלמד, במועדים הרלוונטיים לכתב האישום, שימשו הנאשמים כמורים ומחנכים למספר רב של ילדים בגילאי 3 עד 10. במסגרת תפקידם בתלמוד התורה, היו הנאשמים אחראים לצרכי מחייתם, בריאותם, חינוכם ושלומם של הילדים.

החל משנת 2000 ועד 2011 בערך, עת היו הילדים בני 4-3 ולמדו בכיתת הגן, ועד שהיו בני 10 לערך, ולמדו בכיתה ו' בתלמוד תורה, הפעילו הנאשמים על הילדים, במספר רב של הזדמנויות ובאופן שיטתי, על בסיס יומיומי, אלימות פיזית ונפשית, שאופיינה באכזריות, השפלה והטלת אימה, תוך ניצול יחסי התלות והמרות בין הנאשמים לבין הילדים.

מהצטברותם של האירועים, התמשכותם, חומרתם ואופיים הרי שמעשיהם של הנאשמים עולים כדי התעללות גופנית ונפשית בילדים.

בנוסף לכך, במהלך התקופה, עת היו הילדים בני 7 בערך ולמדו בכיתה ג' בתלמוד תורה, פגע בהם רוזנפלד באופן חמור תוך שימוש באכזריות, השפלה והטלת אימה, וניצול יחסי התלות והמרות בינו לבין הילדים.

בנוסף, הוא מואשם בסחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה, התעללות בקטין על ידי אחראי, ותקיפות מרובות של קטין ע"י אחראי הגורמת חבלה, כיוון שבמהלך השנים 2006-2016 בערך, הטיל אימתו על בני ביתו, והנהיג משטר של אימה ופחד, כלפי אשתו והילדים, באופן שיטתי ויום יומי. כמו כן פגע באחד מילדיו, בהיותו קטין, במשך שנים, עד שעזב את הבית.

רוזנפלד גם מואשם בהתעללות בבעלי חיים כיוון שבמהלך שנת 2006 או בסמוך לכך, התעלל בחתול שנכנס לכיתה לעיני כל הילדים ששהו בה, בכך שהיכה אותו בחוזקה באמצעות מטריה או מקלות עץ. משניסה החתול לברוח מהכיתה, דחף אותו החשוד מאדן החלון, שבקומה השלישית בבית הספר, וגרם למותו.
החיידר בתל אביב פגיעה בילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד