כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אספן אלמוני רכש את ערכת פדיון הנפש של המקובל בכ-6000 דולרים

ענף היודאיקה מקיף בתוכו סחר גדול של תשמישי קדושה. הפעם, מדובר במוצר נדיר - קערה בה ערך אחד מגדולי המקובלים את 'פדיון הנפש'

קערת הפידיון של המקובל. צילום: בית המכירות "ווינרס" (Winner’s)
קערת הפידיון של המקובל. צילום: בית המכירות "ווינרס" (Winner’s)

זקן המקובלים הגאון הצדיק רבי מרדכי שרעבי זיע"א נהג לערוך מידי יום פדיון נפש לחולים, לשבורי לב וליהודים רבים שפקדו את ביתו וביקשו את ברכתו. שנים לאחר שנסתלק, נמצאה קערת הכסף ומטבעות הכסף ששימשו אותו לשם עריכת הפדיון.

הפריטים התגלגלו באחרונה לבית המכירות הפומביות "ווינרס" (Winner’s) שם הועמדו למכירה.

"מומחי בית המכירות העריכו את שווי הפריט סביב אלפיים דולרים", מספר גל וינר המנכ"ל, "אך בסופו של דבר, בדומה למקרים נוספים, הצלחנו להשיג עבור המוכר סכום קרוב לפי שלושה".

קערת הכסף, במשקל 218 גרם הכילה עשרות מטבעות עותמאנים בקוטר שבין 15 ל-25 מילימטרים, ובהן נקב המיועד לתליון.

בסך הכל, ביחס לכמות הכסף, שערכו עולה בשנים האחרונות, ובמקביל לערך הרב של ירושה מהרב שרעבי שלא ספק נחשב היה מגדולי המקובלים בכל הזמנים, מעריכים מומחי יודאיקה כי הרוכש עשה עיסקה טובה.

את הקערה קנה אספן אלמוני ובמכירה פומבית. יחד עם הערכה נמסר למוכר מכתב בכתב ידו של הרב שמואל שמואלי, שהיה עוזרו ויד ימינו של המקובל ובו הוא מעיד כי הצדיק זיע"א נהג לערוך בערכה פדיון נפש דבר יום ביומו.

הצדיק רבי מרדכי שרעבי נולד לפני למעלה ממאה שנים בתימן בשנת תרצ"ב עלה ארצה ונמנה עם רבני ישיבת המקובלים "בית-אל" והיה לזקן המקובלים בנוסף עמד בראש ישיבת המקובלים "נהר שלום", על שם רבי שלום שרעבי זצ"ל.
קערת פידיון נפש רבי מרדכי שרעבי מכירה פומבית ברכות מטבעות עותמאנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד