י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ושוב, פרשה קשה של תקיפה בירושלים: שני חרדים נעצרו

שוב מקרה תקיפה שעל פניו נראה קשה וסדרתי באחת השכונות החרדיות בירושלים: שני חרדים, נשוי ורווק נהגו לפגוע במעשים חמורים בנערים צעירים. הנשוי נעצר היום, הרווק בחמישי והיום הוארך מעצרו

ושוב, פרשה קשה של תקיפה בירושלים: שני חרדים נעצרו
אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

מעצרו של בעריש גוטליב בן ה-23, החשוד בעבירות קשות וחמורות במספר בחורי ישיבה, הוארך בשנית בבית המשפט. במקביל, המשטרה עצרה חשוד נוסף בביצוע המעשים החמורים. חשד כי השניים פעלו בשיטתיות ובתיאום, תוך ניצול תמימות וסקרנות נערים חרדים צעירים ממשפחות שמרניות.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' ביום חמישי האחרון, בעקבות פניות לרבנים על בחור בן 23הפוגע בבחורי ישיבה - הרבנים הורו להגיש תלונה במשטרה. בעקבות כך, לפני כשבועיים נפתחה חקירה במשטרת ירושלים מרחב 'לב הבירה' וביום שלישי האחרון נעצר בעריש גוטליב, ומעצרו הוארך תחילה עד למחר יום ג'.

בעקבות ערר שהוגש לבית המשפט המחוזי, קוצר מעצרו עד היום. בדיון שנערך בבית משפט המחוזי, המשטרה ביקשה היום (ב') להאריך את מעצרו בשנית בשבעה ימים נוספים, "ביצענו פעולות רבות והחקירה התקדמה והחשד הסביר התחזק" אמר נציג המשטרה רס"מ אבי שבתאי.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', על פי החשד שעולה במשטרה, מדובר באדם שבאמצעות פיתויים שונים גרם לבחורי ישיבה צעירים להתלוות אליו באחת השכונות החרדיות בירושלים, ביצע בהם מעשים חמורים האסורים על פי התורה ועל פי החוק. הורי הנפגעים ככל הנראה לא חשדו - היות ומדובר באדם מוכר שהסתובב בשכונה ובקהילות.

במהלך הדיון נציג המשטרה אישר לעורך הדין כי ישנם ארבעה מתלוננים בני 12-16, מהם שניים מאותה משפחה. המשטרה סירבה להתייחס לשאלת העו"ד לפיה החשוד "נסחט על ידי אותו אדם כספית, שאם לא ישלם לו הוא יפרסם את זה". כך גם סירבה להתייחס לטענות כי המעשים החמורים תועדו בוידאו.

השופטת ג'ויה סקפה שפירא ציינה כי כבר בדיון הקודם עמדו בפני בית המשפט "ראיות בעוצמה בלתי מבוטלת לביצוע מעשים כלפי ילדים שגילם מתחת ל-16 ואף מתחת לגיל 14". עוד הוסיפה כי ראיות המשטרה מחזקים את החשד הסביר שקיים נגד החשוד, וגם בגרסתו של גוטליב חלה התפתחות מסוימת.

בניגוד לטענת עורך הדין ארז בר-צבי, אמרה השופטת כי קצב התקדמות החקירה משביע רצון. "אני סבורה כי המסוכנות שלעצמה אינה מאפשרת שחרור לחלופת מעצר ובנוסף חלקן הגדול של הפעולות ניתנות לשיבוש". בעקבות כך, מעצרו של החשוד הוארך עד ליום חמישי בשעה 12:00.

בנוסף לחשוד שמעצרו הוארך היום בשנית, משטרת לב הבירה זימנה לחקירה צעיר כבן 25, בחשד שגם הוא היה שותף למעשים החמורים שבוצעו בבחורי הישיבה הצעירים והתמימים. מחר (ג') המשטרה תבקש להאריך גם את מעצרו.

מעצרו של גוטליב, התאפשר רק לאחר מעקב ממושך של חוקרי תחנת לב הבירה שהגיעו עד לבית אחיו של החשוד בצפת. יצויין, כי הוריו של גוטליב מתגוררים בקנדה.
שני חרדים מעשים חמורים תקיפת נערים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד