י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפו: כך 'גייסה' מערכת "עובדה את הח"כ החרדי למלחמה בהצעת החוק של נתניהו

על רקע החוק אותו מקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו לא יתאפשר להקליט אדם ללא ידיעתו, מערכת תכנית התחקירים "עובדה" פרסמה סרטון בוא היא תוקפת את הצעת החוק וטוענת כי במידה והוא יאושר הוא יהווה מכת מוות לעיתונות החוקרת. ומי הח"כ החרדי ש"גוייס" לקמפיין? צפו

ח"כ לשעבר אמנון כהן (הדס פרוש, פלאש 90)
ח"כ לשעבר אמנון כהן (הדס פרוש, פלאש 90)

על רקע הצעת החוק אותה מקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה לא יתאפשר להקליט אדם ללא ידיעתו וכל הצדדים בשיחה יצטכו לתת אישור להקלטה, יוצאת מערכת תכנית התחקירים "עובדה" - תכנית התחקירים הוותיקה והמשפיעה ביותר בשוק התקשורת בישראל, בקמפיין נגד ההצעה.

לעמוד הפייסבוק של התכנית עלה היום (שני) סרטון דרכו מנסים במערכת עובדה להמחיש לציבור עד כמה הצעת החוק של נתניהו תפגע בתקשורת ובסופו של דבר בציבור, מאחר והתכניות לא יוכלו לעשות את עבודתם נאמנה ולחשוף עוולות ושחיתויות.

(מתוך עמוד הפייסבוק של "עובדה")


בפוסט שעלה לעמוד הפייסבוק של התכנית נכתב: "ראש הממשלה מקדם חוק שיאסור להקליט אדם ללא ידיעתו. חוק ההשתקה יותיר את הציבור בידיים ריקות מול עבריינים, גורמי כוח ותאגידים נצלניים, חשוף לאיומים, הטרדות, הונאות, ניצול ושחיתות. החוק הזה הוא גם מכת מוות לעיתונות החוקרת. וכך ייראה העידן שאחרי יוזמת נתניהו...".

כאמור, בסרטון מובאים שורה של תחקירים חשובים שנעשו בתכנית, שנעשו רק באמצעות הקלטות, שעל פי החוק הנוכחי ניתן לעשות. בין התחקירים שמובאים בסרטון מצויין גם התחקיר שנעשה על ח"כ אמנון כהן מש"ס, שעל פי התחקיר קיבל כספים והטבות מבעל הון עבור העברת חוק שנועד לטובתו.

אין ספק שהצעת החוק תמוהה מאוד לנוכח החוק הקיים המאפשר להקליט שיחה כאשר מספיק אישור של צד אחד בשיחה להקלטה, כמו שניתן במרבית מדינות המערב. במידה והחוק יעבור כמעט ולא יהיה ניתן לעשות תחקירים והתקשורת החוקרת לא תוכל לתפקד.
הקלטת שיחות בנימין נתניהו עובדה אמנון כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד