כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תביעה: "פוטרתי מעבודתי כי אני שומרת שבת"

איזבל בלדרס, אישה חרדית מטקסס, ארה"ב, הגישה תביעת פיצויים על סכום של 100 אלף דולר, זאת מאחר ולטענתה היא פוטרה מעבודתה בלשכת השריף על רקע יהדותה ורצונה לשמור את השבת

לשכת השריף, דאלאס טקסס (גוגל מפות)
לשכת השריף, דאלאס טקסס (גוגל מפות)

איזבל בלדרס, אישה חרדית מטקסס, ארה"ב, הגישה תביעה נגד לשכת השריף ונגד ראשי המחוז בדאלס בטענה שלא התקבלה לעבודה בשל בקשתה ורצונה שלא לעבוד בשבת ולהשתחרר מוקדם יותר בערבי שבתות וחגים.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות JTA, בלדרס התמודדה ביולי 2013 על משרה כמנהלת מידע במחלקת פיתוח משאבים של לשכת השריף והתקבלה לעבודה. אלא שלאחר שאמרה לשריף כי עליה לשוב לביתה מדי יום שישי לפני שקיעת החמה, ולכן תיאלץ לעזוב את המשרד כ-30 דקות לפני סוף יום העבודה, בחודשי החורף, נאמר לה כי לא תוכל לקבל את העבודה.

פרקליטה של איזבל, עו"ד רוברט לי, אמר כי איזבל הציעה לפצות את המשרד בכך שתעבוד שעות נוספות בימי חול, במקום הזמן שתחסיר בערבי שבתות וחגים, אך לשכת השריף סירבה.

בסוף השבוע שעבר הגישה בלדרס לבית המשפט המחוזי תביעת פיצויים בסך 100 אלף דולר נגד מחוז דאלאס ונגד השריף בגין פגיעה בזכויות האזרח ואפליה על רקע דתי.

לשכת השריף של דאלאס מסרה לעיתון "דאלאס מורנינג ניוז" כי בראיון העבודה שנערך לה לא הזכירה בלדרס את הצורך שלה בהתחשבות מיוחדת על רקע דתה בעת שהתראיינה לתפקיד וכי משרת ניהול המידע דורשת זמינות בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, ועל מנהל המידע להיות זמין גם למקרי חירום בין שישי בערב ללילה שבין שבת לראשון.
דאלאס טקסס שמירת שבת אפליה לשכת השריף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד