י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"בעיות צניעות": הרב לנדא לא מאשר את החוף הנפרד בהרצליה

האטרקציה המרכזית של תושבי בני ברק בבין הזמנים, החוף הנפרד בהרצליה, מושבתת, מאחר ורב העיר לא אישר את החוף בגלל בעיות צניעות. בעקבות זאת, אין נסיעה מוסדרת לחוף. התושבים: "הילדים מאוכזבים" • כל הפרטים בפרסום ראשון

חרדים בחוף נפרד (Abir Sultan/Flash 90)
חרדים בחוף נפרד (Abir Sultan/Flash 90) צילום: Abir Sultan/Flash 90

חוף נפרד יש, תחבורה מנין? לראשונה מזה שנים רבות בין הזמנים נפתח ובעיר התורה והחסידות בני ברק אין אפשרות להגיע לחוף הנפרד בהרצליה. מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי אין קווי אוטובוסים מוסדרים מטעם העירייה לחוף הרצליה כמו שהיה בשנים עברו.

תושבים עמם שוחחנו זועמים על העירייה ועל העומד בראשה חנוך זייברט ואומרים יש כאן התרשלות. "לא ייתכן שנאלץ לנסוע למקומות מרוחקים כאשדוד ונתניה בשביל חוף נפרד ולהיטלטל עם הילדים" אמר אחד התושבים בשיחה עם "בחדרי חרדים".

"התקשרתי לעירייה", מספר ל'בחדרי' אברהם תושב העיר, "לא הצלחתי לקבל הסבר ברור מדוע אין את השירות המינימלי הזה של נסיעה לחוף הים". צביה, אם לחמישה, אומרת ל'בחדרי': "מקווה שיפתרו את זה מהר, הילדים ממש התאכזבו לשמוע שבינתיים אין לנו איך לנסוע לים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי רב העיר, הרב משה יהודה לייב לנדא, לא מאשר את החוף בגלל בעיות צניעות, כמו גדר הפרדה בתוך המים. לטענת העירייה, בשנה החולפת היו שתי סוכות מציל והייתה הפרדה גם בתוך המים, אלא שהשנה יש מציל אחד אך הוא לא מסכים לקחת אחריות על הרוחצים במידה ותהיה גדר גם בתוך המים.

כבר שנים רבות שקיים הסדר הנסיעות להרצליה, מאז שרבני העיר יצאו נגד חוף שרתון הנפרד בתל אביב. על פי ההסדר, משרד התחבורה היה מקצה קו נסיעות לחוף הנפרד, כאשר העירייה דאגה מצידה למודעות ופרסום ואף לכך שהנסיעה תיחשב כנסיעה עירונית עם תעריף בהתאם לכך.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בעירייה התקבלו מאות פניות של תושבים זועמים, ורק הערב פורסמה מודעה מטעם חברת אפיקים על הפעלת קו 850 מבני ברק לחוף הנפרד, אלא שטרם ברור כמה תעלה הנסיעה לתושבים.

בעירייה אומרים כי הקו יפעל שלא על דעתם וכי אין להם כל קשר להפעלתו. דובר עיריית בני ברק, אברהם טננבוים, אמר בתגובה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "כעת אין הכשר לחוף מהרב, שמבחינתו המצב שם לא מקובל. אנחנו כפופים לרב של בני ברק ולכן משרד התחבורה יכול להפעיל קו, אבל אנחנו לא נאכוף אותו".

בשורה התחתונה מתברר, כי מאות אלפי תושבי בני ברק, ממשפחות לא אמידות בלשון המעטה שיציאה לחוף הנפרד בהרצליה היא האטרקציה המרכזית שלהן בימי בין הזמנים, יצטרכו להישאר בבית או לחילופין לשלם ככל הנראה סכום גבוה עבור כל בני המשפחה בכדי לצאת לחוף הנפרד, כאשר הדבר לא יתאפשר בצורה מוסדרת.
חוף הרצליה חנוך זייברט חוך נפרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד