י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נתפס במצלמה: "גנב חרדי" גובר על הסורגים ופורץ לדירה בבני ברק

בליל שבת פרץ אלמוני לדירה בב"ב, זאת בנוסף ל-2 פריצות נוספות שבוצעו השבת בעיר. מצלמות אבטחה תיעדו את הגנב, שהיה לבוש כחרדי, מעקם את הסורגים ופורץ לדירה, כשבידו סכין. בעל הדירה ל"בחדרי חרדים": "אמרתי לאשתי שהיה לנו אורח" • צפו

נתפס במצלמה: "גנב חרדי" גובר על הסורגים ופורץ לדירה בבני ברק
קוריץ מערכות אבטחה

מכת הגניבות בעיר התורה והחסידות: בליל שבת האחרון פרץ אלמוני לדירה ברחוב סוקולוב בבני ברק, כשהוא מצוייד בסכין וגז פלפל, גנב כלי כסף בשווי רב ונמלט מהמקום. אלא שמצלמות האבטחה במקום תיעדו שניה אחר שניה את מהלך הפריצה.

בתיעוד ניתן לראות שהגנב היה לבוש כחרדי, חולצה לבנה וציציות בחוץ, אך לא ברור האם מדובר אכן בחרדי או בתחפושת שנועדה להקשות על החוקרים בזיהוי הגנב. בנוסף, הגנב נראה חובש כובע גרב וכפפות, כך שניתן להבין שהוא ידע על קיומן של המצלמות במקום.

באופן לא ממש ברור הוא הצליח לעקם את הסורגים בחלון עם ידיו בלבד וללא כל עזרה מכלי כשלהו. לאחר מכן הוא נראה מתגנב דרך החלון ישר אל תוך הבית. כאמור, הוא הצליח לגנוב כלי כסף יקרים.

למרות זאת, חיים רוטר, שסייר באזור בלילה, חשד בו ולאחר מרדף הצליח למשוך מידיו את כלי הכסף, לא לפני שנפגע מגז מדמיע. יצויין, כי במהלך השבת האחרונה הורגשה תנועה ערה של כלי רכב משטרתיים ועל פי הידוע עד כה, נפרצו שלוש דירות ברחבי העיר במהלך השבת.


תיעוד ממצלמות "קוריץ מערכות אבטחה"

בעל הדירה, המתגורר בקומת קרקע ברחוב סוקולוב, שיחזר ל'בחדרי חרדים' את אירועי השבת. "בבוקר שבת בשעה 5:00 לערך קמתי לתפילת שחרית מוקדמת. נכנסתי לחדר שם השארתי את חליפת השבת וגיליתי שהיא לא שם. חשבתי שאולי השארתי את זה בחדר אחר ונכנסתי לסלון. להפתעתי הרבה גיליתי שהוויטרינה פתוחה וריקה כמעט מכל כלי הכסף. עלה בי חשש שאולי פרצו לבית, ניגשתי לדלת וראיתי שהיא לא נעולה. זכרתי בוודאות שנעלתי אותה בלילה.

"הבנתי מיד שמישהו פרץ לבית, אך עדיין חששתי שהוא נכנס דרך הדלת. הערתי את אשתי, סיפרתי לה שהיה לנו אורח שביקר בבית ורוקן את כלי הכסף. למפרע התברר כי הגנב היה לבוש כחרדי, חולצה לבנה ומכנס שבתי שחור. נעלים שחורות וציציות. בנוסף, על ידיו עטה כפפות ועל ראשו חבש כובע גרב על מנת שלא יוכלו לזהותו".

לדבריו, "מה שהפחיד אותי, הייתה העובדה שהגנב היה מצוייד בסכין וגז פלפל, למקרה שאחד מבני הבית היה מתעורר. במוצ"ש התברר לי שהגנב, לאחר שירד מהבית בפעם הראשונה, החביא את כלי הכסף באחת הגינות, עלה שוב לבית והביא כלי כסף נוספים.

"כל היום היינו בטוחים שהגנב נכנס דרך הדלת שאולי נותרה לא נעולה. במוצאי שבת ניגשתי למחשב ובדקתי את מצלמות האבטחה, שם גיליתי שהגנב נכנס באמצעות הסורג באמצעות הרחבה של שני סורגים. אין לי מצלמות בתוך הבית, אך מצפייה במצלמות החיצוניות גיליתי שהוא לקח שמיכה ושם שם את כלי הכסף ויצא מהדלת הראשית. אחרי 6 דקות הוא נכנס שוב, מילא כלי כסף בחליפת השבת ויצא.

"במוצאי שבת צלצלתי למשטרה, בראשון בבוקר הגעתי לתחנה ומסרתי להם את הסרטונים".

"אם מישהו היה מתעורר - לא רוצה לדמיין את התוצאה"
כאמור, בסופו של דבר התברר כי כלי הכסף לא נותרו בידי הגנב. חיים רוטר, יו"ר ארגון "השומרים" בבני ברק, המסתובב ברחבי העיר כמידי שבת, שהה אצל קרוב משפחתו באיזור. "בשעות הלילה גיסי, שישב במרפסת, הבחין באדם חשוד עם קפוצ'ון באיזור והעיר את תשומת ליבי" מספר רוטר. הוא מיד ירד לרחוב והבחין בניידת של "שמירה כהלכה".

"ביקשתי ממנו שיזעיק כוחות של שיטור עירוני ומשטרה ופתחתי בסריקות. לאחר דקות ספורות הבחנתי בחשוד יוצא מבין אחד החצרות ופתחתי במרדף אחריו".

במהלך המרדף רוטר שם לב כי החשוד מחזיק תיק גדול. "לאחר מספר מטרים השגתי אותו אלא שהוא התיז עלי גז פלפל. לא התייאשתי, הצלחתי לחטוף מידיו את התיק והמשכתי לרדוף אחריו". המרדף הסתיים תוך זמן קצר היות וראייתו של רוטר טושטשה והוא עצר בצד כשהשלל הגנוב בידיו.

כוחות המשטרה המשיכו בסריקות אחר הגנב אולם לאחר מספר שעות הפעילות עברה למישור המודיעיני.

"אנחנו מבקשים מהציבור ומדגישים כי מדובר בפיקוח נפש. היה זה גנב עם סכין וגז פלפל - ואם חס ושלום אחד מבני הבית היה מתעורר, אני לא רוצה לדמיין את התוצאה" אומר רוטר. "מבחינתי מדבר בפיקוח נפש, שכל אחד ישאל את רבותיו האם במקרה כזה לצלצל למשטרה".

בארגון השומרים בני ברק אף פונים בבקשת תמיכה מהציבור ומבקשים מכל אחד שיכול לתרום ולהירתם עבור הארגון.

ממשטרת מרחב דן נמסר לפניית "בחדרי חרדים" כי טרם עוכבו חשודים וכי נפתחה חקירה בעניין.
פריצה לבית מצלמות אבטחה גנב ארגון השומרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד