כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

טראמפ: "לא נכניס תומכי שריעה למדינה"

בצל הנפילה בסקרים, המועמד הרפובליקני, מציג את תוכניתו למלחמה בטרור: "נחזק בעלי ברית - ונסנן מהגרים לארה"ב"

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

דונלד טראמפ הציג אתמול (ב) את תוכניתו למאבק בטרור. בנאום שנשא באוהיו, הנחשבת לאחת ממדינות המפתח בדרך לניצחון בבחירות, אמר טראמפ "כל מדינה התומכת בעצירת הטרור האסלאמי תהיה בת ברית שלנו. לא תמיד אפשר לבחור מדינות ידידות - אבל עם זאת יש לזהות את האויב".

הוא אמר כי יפעל בשיתוף פעולה מלא עם ישראל בנושא זה. "נפעל יחד עם כל חברינו במזרח התיכון - ובעיקר עם מדינת ישראל. נשתף פעולה גם עם ירדן ומצרים - ועם כל מי שמזדהה עם הרצון להשמיד את אלו הגורמים למוות".

בכל הנוגע למדיניות ההגירה, אמר טראמפ כי יש לאמץ מדיניות חדשה במהירות. "המשותף למתקפות טרור על אדמותינו הוא שהן נעשו בידי מהגרים או בני מהגרים, ולכן צריך לנקוט צעדים חדשים לבדיקות רקע. אנו צריכים לדעת כי דאע"ש מגייס פליטים לאחר כניסתם למדינה. אנו נהיה קשוחים בכל הנוגע להגירה, ונהיה קיצוניים. אנו נכניס למדינה כמהגרים רק מי ששותף לערכינו.

"במדינה שלנו יש די בעיות ואנו לא צריכים עוד. נסנן את כל מי שמאמין שחוקי השריעה צריכים להיות מוחלים על אזרחי ארצות הברית. רק מי שמוכן לאמץ ערכים סובלנים ואמריקניים יקבל אשרת שהייה".

כדי ליישם את הליכי הסינון שהוא מציע תצטרך ארה"ב להשעות את ההגירה אליה ממדינות שיש להן היסטוריה של ייצוא טרור. עוד הוסיף כי עם כניסתו לתפקיד יטיל על אנשי ממשלו את המשימה למפות את האזורים שיש להפסיק כניסה של אנשים מהם לארה"ב עד שניתן יהיה לערוך בהם בדיקות מהימנות מספיק למבקשי הוויזה.

"הילרי קלינטון רוצה להיות אנגלה מרקל האמריקנית", אמר על יריבתו הדמוקרטית, "וכולכם יודעים איזה אסון הייתה ההגירה עבור גרמניה. זו קטסטרופה. יש לנו מספיק בעיות במדינה שלנו. אנחנו לא צריכים עוד בעיות". לדברי טראמפ אחד הצעדים הראשונים שלו כנשיא יהיה להקים גוף לענייני איסלאם קיצוני, שיבדוק את הבעיה לעומק, יציע דרכי פעולה, ויעשה זאת תוך כדי שיתוף פעולה עם גורמי איסלאם רפורמיסטיים.

נפילה בסקרים
תוך כך, סקרי סוף השבוע מדווחים שטראמפ מאבד גבה לטובת הילרי קלינטון. סקר חדש שבחן את התמיכה במועמדים במדינות שאינן תומכות במפלגה מסוימת באופן מסורתי, בהן פלורידה, מצביע על כך ששרת החוץ לשעבר מובילה בכולן.

לפי הסקר המשותף של רשת NBC והוול סטריט ג'ורנל, שהתפרסם בסוף השבוע, בקרוליינה הצפונית רושמת קלינטון יתרון של 9%. 45% אמרו כי יצביעו לה בבחירות הקרובות, לעומת רק 36% שהביעו תמיכה בטראמפ.

אחת המדינות המשמעותיות במרוץ לנשיאות היא פלורידה, שכן היא המדינה שמעניקה את מספר האלקטורים השלישי בגודלו – 29. מהסקר שנערך במדינה עולה כי קלינטון מובילה על טראמפ, אם כי בפער קטן יותר, מזה שנרשם ביתר המדינות שנבחנו. קלינטון זכתה בסקר ל-41% תמיכה בקרב מצביעים רשומים, בעוד טראמפ זכה ל-36%. ג'ונסון וסטיין זכו ב-9% ו-4% בהתאמה.

בוירג'יניה מובילה קלינטון ב-12%. בקולורדו, שתושביה הצביעו אמנם לאובמה בשתי מערכות הבחירות האחרונות, אך לפני כן לא הצביעו למועמד הדמוקרטי . על פי הסקר, מובילה קלינטון על טראמפ ב-12% - 41% מול 29%. ג'ונסון זכה בסקר ל-15% וסטיין ל-6%. יש לציין כי שתי מדינות מתנדנדות מרכזיות במרוץ - אוהיו ופנסילבניה - לא נבדקו בסקר.

ומה יש למועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ להגיד על התוצאות, ובכן יש לו תשובה , מי שאשם היא התקשורת האמריקנית המושחתת.

בציוץ בטויטר הוא אומר: "לו התקשורת המגעילה והמושחתת הייתה מסקרת אותי באופן הגון ולא הייתה מכניסה משמעויות שקריות למילים שלי, הייתי יכול לנצח את הילארי ב-20%".
הילרי קלינטון דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד