י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מדוע הח"כים החרדים לא ממריאים לחו"ל?

מרבית הח"כים החרדים, נעדרו מעשרות ביקורי משלחות הכנסת הבינלאומיות לחו"ל: "אין לנו זמן"

צילוםף משה שי, פלאש90
צילוםף משה שי, פלאש90

האם חברי הכנסת של יהדות התורה מודרים ממשלחות הכנסת לחו"ל? מנתונים המתפרסמים הבוקר (ג) עולה כי חברי הכנסת של יהדות התורה, לא השתתפו במשלחות הכנסת לחו"ל. רק שלושה חברי כנסת מש"ס השתתפו במהלך הקדנציה הנוכחית במשלחת כזו.

לפי הנתונים שמפרסמים העיתונאים יקי אדמקר וטל שלו בוואלה, עולה כי ב-51 משלחות פרלמנטריות של הכנסת, השתתפו 52 ח"כים, אך חברי הכנסת של יהדות התורה נעדרו.

עם זאת חלק מההיעדרות הזו היא כפי הנראה מבחירה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר ל'וואלה': "נסיעות מהסוג הזה הן פחות ב-DNA של הח"כים החרדים מיהדות התורה. יש לציבור בישראל מספיק בעיות וקשיים שאני צריך לטפל ואין לי זמן לצאת לנסיעות כאלה".

יצויין כי גפני נמנע מלצאת מישראל גם באופן פרטי, למעט טיסה חד פעמית לשמחה משפחתית בחו"ל.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר ל'וואלה': "השנה וחצי האחרונות היו אינטנסיביות עבור החרדים. היינו צריכים לבטל את כל גזירות לפיד ובקואליציה של 61 ח"כים עד לכניסת ליברמן לממשלה - לא ממש הייתה אפשרות לטוס, גם אם רצית בכך"

מטעם ש"ס השתתפו במשלחות, חברי הכנסת יעקב מרגי\ יצחק וקנין ויגאל גואטה. מי שעוד נעדר מהמשלחות הם חברי הכנסת הערביים. רק 2 חברי כנסת (עבדאללה אבו מערוף מהרשימה המשותפת ועיסאווי פריג' ממר"צ) השתתפו.

בדוברות הכנסת אמרו ל'וואלה': "מעולם לא נדחה חבר כנסת בשל שיוך לרשימה כזו או אחרת. לרוב המצב הפוך לצערנו, וכמות הסירובים גדולה מההיענות". והוסיפו כי "בתחילת כל קדנציה, פונה הכנסת לכל 120 חברי הכנסת על מנת ליטול חלק בפעילות הבינלאומית - לכהן כראשי קבוצות הידידות או ליטול חלק בפעילות של ארגונים פרלמנטריים שונים בעולם".
חול כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד