י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

למרות ההבטחות: מחירי הדיור ממשיכים לעלות

שר האוצר משה כחלון מבטיח להוריד את מחירי הדיור? לפי בדיקת השמאי הממשלתי, המחירים עלו בשיעור ממוצע של 2.5%

כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

,

למרות הבטחות שר האוצר משה כחלון, נמשכת מגמת העלייה במחירי הדיור. השמאי הממשלתי הראשי טל אלדרוטי מפרסם היום (ג) סקירת השתנות מחירי דירות ברבעון השני של שנת 2016.

ממנה עולה כי ברבעון השני של שנת 2016 נצפתה עליה בשיעור של 2.5% (נומינלי) במחיר הממוצע של הדירות שנסקרו, לעומת הרבעון שקדם לו. לא נצפתה ירידה רבעונית באף אחת מהערים שנסקרו.

לדברי השמאי הממשלתי: "נמצא, כי דירות בנות ארבעה חדרים בבניה רוויה הן המוצר השכיח בשוק הדירות העירוני הכללי, לגביו קיימת שונות נמוכה יחסית, וסקירת מאות עסקאות מאפשרת זיהוי מספק של ההשתנות במחיר. לפיכך, דירות אלה (חדשות ויד שניה) נבחרו לשמש כאינדיקטור לרמת ההשתנות הכללית בשוק הדירות.

"תוצאות הסקירה מעידות כי ברבעון השני של שנת 2016 נצפתה ברוב הערים שנסקרו עליה במחיר הדירה הממוצע ביחס לרבעון הקודם, בשתי ערים לא חל שינוי במחיר. לא נצפתה ירידה רבעונית באף אחת מהערים שנסקרו".

עוד הוא מציין כי בתל אביב ,ירושלים וחיפה, יש פער בין אזורי יוקרה לבין אזורים נחותים באותה העיר.

השמאי קובע כי "השפעות תכנית מחיר למשתכן טרם באו לידי ביטוי ברבעון הנסקר בערים שנצפו. בין היתר משום העובדה שכמות קטנה יחסית של דירות הגיעה עד כה אל הצרכן הסופי וכן בשל מיעוט פרויקטים מסוג זה בערים הנסקרות".,
דיור משה כחלון שר האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד