י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שב"כ חשף חוליית מגייסי טרור לחיזבאללה

הותר לפרסום: סוכלו מספר התארגנויות טרור, שפעיליהן מיו"ש גויסו באמצעות הפייסבוק, על ידי חיזבאללה מלבנון ורצועת עזה

פעילי חיזבאללה. צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90
פעילי חיזבאללה. צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90

במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, סוכלו לאחרונה מספר התארגנויות טרור, שפעיליהן, תושבי איו"ש, גויסו באמצעות הפייסבוק, על ידי גורמי חיזבאללה, המתגוררים בלבנון וברצועת עזה. מעצרם של פעילים אלה מנע מהתארגנויות טרור אלה להוציא אל הפועל פיגועים בישראל.

יצוין, כי ארגון חיזבאללה פועל בנמרצות בשנים האחרונות, לגיוס פעילים משטחי ישראל ומאזורי יהודה, שומרון ורצועת עזה, על מנת שיבצעו פיגועי טרור כנגד יעדים ישראליים. בפועל, לצד ההנחיות לבצע פיגועי ירי והתאבדות כנגד מטרות ישראליות, הונחו הפעילים לסייע בגיוס נוספים לפעילות מטעם הארגון.

חוליית טרור מאזור קלקיליה, שהונחתה לבצע פיגוע כנגד סיור צה"לי: בראש החוליה עמד מצטפא כמאל הינדי, יליד 1998 תושב קלקיליה, אשר גויס בדצמבר 2015 לחיזבאללה באמצעות פרופיל הפייסבוק "פלסטין אלחורה", המכיל תכנים אנטי-ישראליים, ותומכי ג'האד.

בחקירתו עלה, כי עמד בקשר עם מפעילו בחיזבאללה, המכונה "בלאל", באמצעות הפייסבוק, ואחר כך באמצעות תיבת דואר אלקטרוני, שפתח בהנחיית מפעילו, אשר בהמשך אף שלח לו תוכנת הצפנה, כדי שיוכלו לתקשר בחשאי. הינדי הונחה לגייס חוליית פעילים, ולבצע פעילות כנגד מטרות ישראליות, לרבות פיגוע ירי כנגד סיור צה"לי באזור קלקיליה.

הינדי גייס לחולייתו את הפעילים הבאים תושבי קלקיליה: מחמד מאג'ד מחמד אמין דאוד, יליד 1994, פעיל חמאס, אשר סייע לגייס נוספים לחוליה. טאהר מחמד מחמוד נופל, יליד 1994, אשר סיפק לחוליה חומרים לייצור מטעני חבלה. אסלאם איאד זהיר אבו שעיב, יליד 1995, אשר אסף מידע על סיורי הצבא באזור קלקיליה. בראא איאד מחמד סעיד חמאד, יליד 1997, אשר סייע בהכנת המטענים.

חולייתו של הינדי החלה לאסוף מידע על סיורי הצבא באזור קלקליה, ביצעה אימוני ירי ברובי צייד, ואימוני חבלה במטענים מאולתרים. בתחילת יוני 2016 נעצרו חברי החוליה, בטרם הספיקו להוציא אל הפועל את הפיגוע, שתכננו. כנגד חברי החוליה הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום.

פעילים, שגויסו על ידי פעיל חיזבאללה מרצועת עזה, והונחו לבצע פיגועי ירי והתאבדות: מחמד פאיז אבו ג'דיאן, פעיל חיזבאללה מרצועת עזה, גייס – בנפרד ובאמצעות הפייסבוק – שורה של פעילים מאיו"ש, שהונחו לבצע פיגועים. רוב הפעילים קיבלו, באמצעות כתובות דואר אלקטרוני חשאיות, שהונחו לפתוח, תוכנות הצפנה להמשך הקשר החשאי מול חיזבאללה.

אסאמה נואף סיד נג'ם, יליד 1980, תושב קבלאן בשומרון, ממייסדי הזרוע הסטודנטיאלית של חזית ג'בריל באיו"ש. גויס לפעילות חיזבאללה באמצעות הפייסבוק. קיבל כספים מחיזבאללה והונחה לבצע פיגועים, לרבות פיגוע התאבדות באוטובוס ישראלי, וכן לגייס נוספים לביצוע פיגועים.

בחקירתו של נג'ם עלה, כי גויס בידי אבו ג'דיאן, אשר הנחה אותו לפתוח כתובת דואר אלקטרוני חשאית, באמצעותה עמד בקשר עם פעילי חיזבאללה מלבנון ומהרצועה. בהמשך אף קיבל תוכנת הצפנה, לצורך הקשר עם מפעיליו, השוהים בלבנון. נג'ם הונחה לגייס חוליית טרור ולבצע פיגועים כנגד יעדים ישראליים, לרבות פיגוע התאבדות באוטובוס ישראלי. הוא קיבל מחיזבאללה 900 דולר עבור הפעילות, שביצע עד למעצרו.

בחקירתו עלה עוד, כי ביחד עם לואי תייסיר עלי סלאמה, מרצועת עזה עמדו השניים בקשר עם יוסף מחמד יוסף חג'אגרה, פעיל חזית ג'בריל מסוריה, והחלו לקדם הקמת תא טרור של ארגון חזית ג'בריל באזור השומרון, לביצוע פיגועים כנגד יעדים ישראליים. נג'ם נעצר ב-17 במרס 2016, בטרם הצליח להוציא אל הפועל פיגוע. לבית המשפט הצבאי ביהודה הוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו, בין היתר, את העבירות הבאות: חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, מגע עם האויב והכנסת כספי אויב לאזור.

מא'מן עצאם עבד אלרחמאן נשרתי, יליד 1994, תושב מחנה הפליטים ג'נין, בעברו מפר סדר. גויס לחיזבאללה באמצעות הפייסבוק, והונחה לרכוש נשק מסוג M-16, ולבצע פיגוע ירי נגד כוחות צה"ל סמוך לג'נין.

בחקירתו עלה כי גויס על ידי אבו ג'דיאן, עמו עמד גם בקשר טלפוני. אבו ג'דיאן הנחה אותו להסיר את תמונת הפרופיל ואת שמו מהפייסבוק, על מנת להקשות את איתורו בידי כוחות הביטחון. נשרתי פתח כתובת דואר אלקטרוני חשאית, באמצעותה היה אמור לקבל תוכנת הצפנה, לצורך המשך הקשר עם מפעילי החיזבאללה מלבנון ומרצועת עזה.

נשרתי הונחה לרכוש נשק, ולבצע פיגוע ירי כנגד כוחות הביטחון באזור מגוריו – מחנה הפליטים ג'נין. הובטח לו כי לאחר הפיגוע ישולם לו בעבורו 30 אלף ₪. כמו כן, הונחה להקים חוליית טרור. עוד עלה בחקירתו, כי בעבר ייצר מטענים והשליכם לעבר כוחות הביטחון, שנכנסו למחנה הפליטים ג'נין. נשרתי נעצר ב-31 במאי 2016, בטרם הצליח להוציא אל הפועל את הפיגוע. כתב אישום נגדו הוגש לבית המשפט הצבאי ביהודה.

מצטפא עלי מחמוד בשאראת, יליד 1967, תושב טמון/דותן. כלוא לשעבר על רקע פעילותו ב"חזית העממית לשחרור פלסטין". גויס לחיזבאללה באמצעות הפייסבוק והונחה לבצע פיגועי טרור. בחקירתו עלה כי גויס על ידי אבו ג'דיאן, עמו עמד גם בקשר טלפוני. הוא פתח כתובת דואר אלקטרוני חשאית, וקיבל תוכנת הצפנה, לצורך קשריו עם מפעילי חיזבאללה מלבנון. במסגרת הקשר מולם הוא הביע נכונות לסייע לחיזבאללה בכל דרך, בין אם באמצעות ביצוע פיגועים, ובין אם באמצעות איסוף מידע על מטרות לפיגוע. בשאראת, שציין בפני מפעיליו, כי הוא בעל 30 שנות ניסיון בפעילות ביטחונית, הביע נכונות רבה לגייס נוספים , לטובת הפעלתם בידי חיזבאללה, ואף ציין כי הוא מעוניין ללמוד כיצד לייצר חומרי נפץ ומטעני חבלה.

בשאראת נעצר ב-2 יוני 2016, בטרם הצליח להוציא אל הפועל פיגוע בשטח. לבית המשפט הצבאי ביהודה הוגש כתב אישום, המייחס לו, בין היתר, את העבירות הבאות: נשיאת משרה בהתאחדות בלתי מותרת, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת.

עוד הותר לפרסום, כי בחודשים האחרונים, חיזבאללה יצר קשר באמצעות הפייסבוק גם עם אזרחים מקרב ערביי ישראל, וזאת במטרה לגייסם לביצוע פעילות טרור. ניסיונות גיוס אלה אותרו על ידי שירות הביטחון הכללי, אשר בא בדברים עם האזרחים ואף החתימם על מסמך משפטי, המבהיר כי המשך קיום הקשר עם הארגון מהווה עבירה על החוק. עוד עלה כי פניית חיזבאללה לאותם אלה שהארגון מבקש לגייס לצרכיו מתבצעת באמצעות מספר פרופילי פייסבוק, המשמשים את אנשי הארגון. בין היתר, אותרו הפרופילים המשמשים את אנשי הארגון.



מדובר בפרופילי פייסבוק בעלי תכנים פרו-פלסטיניים. על פי שיטת החיזבאללה, לאחר התכתבויות פרטיות מגיעה הצעת הגיוס לסיוע בפעילות הארגון. שיטה זו מופעלת, לא רק מול ערביי ישראל, אלא גם כלפי האוכלוסייה הפלסטינית באיו"ש. בהקשר זה, יוזכר מעצרה של חוליית טרור מטול כרם, בדצמבר 2015, אשר העומד בראשה הודה כי גויס לחיזבאללה באמצעות פרופיל הפייסבוק של ג'ואד נצראללה, בנו של מזכ"ל חיזבאללה.



בשנים האחרונות מנסה יחידה 133 של חיזבאללה לבסס תשתיות טרור בשטחי ישראל ואיו"ש – לפי שעה, ללא הצלחה. כחלק מניסיונות אלה, הארגון מגייס – תוך שימוש באינטרנט ובהפעלה מרחוק - פעילים המונחים לבצע פיגועים כנגד יעדים ישראליים (אוטובוס, כוח צבאי), וכן להקים חוליות טרור לצורך ביצוע פיגועים.

ארגון חיזבאללה שם לו למטרה להמשיך וללבות את אירועי הטרור, בתקופה האחרונה, וזאת מרחוק ותוך ניסיון שלא לתת ביטוי בולט למעורבותו. זאת, בין היתר, תוך ליבוי הסתה ופיתוי האוכלוסייה הפלסטינית לביצוע פיגועי טרור, בתמורה לתשלום כספי. דרכי העברת הכספים מלבנון לאיו"ש, כמו גם גיוס חלק מהפעילים מאיו"ש, נעשים באמצעות פעילים של חיזבאללה, היושבים ברצועת עזה, ומסייעים, כאמור, גם בגיוס ובהפעלה.
חיזבאללה פייסבוק פעילים טרור רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד