י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סקר: קונים ציוד לבית הספר דרך האינטרנט

מסקר 'גיאוקרטוגרפיה' עולה כי 56% מההורים ירכשו השנה את ציוד בית הספר לילדיהם באינטרנט עם עדיפות לאתרי סחר מקוון ישראליים

צילום: משה שי/פלאש90
צילום: משה שי/פלאש90

56% מההורים בישראל הזמינו לאחרונה או מתכוונים להזמין מוצרי חזרה לבית הספר באינטרנט, כך עולה מסקר אינטרנטי שערכה חברת המחקר "גיאוקרטוגרפיה" בשבוע שעבר עבור דואר ישראל. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 300 הורים לילדים בגילאי בית ספר (6-18) מהציבור היהודי בפיזור ארצי. מהסקר עולה כי מתוך ההורים המזמינים ציוד חזרה לבית הספר באינטרנט, 45% יקנו אותו רק באתרי און ליין ישראליים 12.5% מתכוונים לקנות אותו רק באתרי סחר בחו"ל ו-43% יקנו גם באתרים בארץ וגם באתרים בחו"ל.

עוד עולה מנתוני דואר ישראל, כי חודש יולי השנה היה חודש שיא בהזמנות מחו"ל, עם גידול של 35% בכמות החבילות בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד, ובחודש אוגוסט צפויה לפי הערכות הדואר מגמה דומה.

חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל, שמוביל את תחום סחר החוץ בדואר, אמר: "ציבור ההורים בישראל נאלץ להוציא מדי שנה לקראת החזרה לבית הספר סכומים גבוהים ביותר על תיקי בית ספר וציוד. הורים למספר ילדים מוצאים את עצמם מוציאים מאות ואלפי שקלים, כאשר רכישת מוצרי חזרה לבית הספר באינטרנט מפחיתה משמעותית את ההוצאות. השנה נערכנו לקראת גל ההזמנות בחודשי הקיץ, באמצעות 290 מרכזי מסירת חבילות המפוזרים ברחבי הארץ, ופועלים בשעות פעילות מורחבות, זאת בנוסף להארכת שעות הפעילות של מאות סניפים עד השעה שמונה בערב, שלוש פעמים בשבוע".

עוד נמצא בסקר, כי כ-59% מההורים לילדים בגילאי 6-9 העידו בסקר, כי רכשו לאחרונה או שבכוונתם לרכוש מוצרי חזרה לבית הספר דרך האינטרנט, לעומת כ-50% מההורים לילדים בגילאי 10-18. נראה שככל שהילדים גדולים יותר ההורים מתחשבים יותר בדעתם ומאפשרים להם לרכוש בעצמם את המוצרים בחנויות ברחבי הארץ. כ-50% מההורים לילדים בגילאי 10-18 אמרו שאינם מתכוונים לרכוש מוצרי חזרה לבית הספר באינטרנט, לעומת 41% מההורים לילדים בני 6-9.

למרות שרכישת מוצרים באינטרנט נחשבת חסכונית ומוזילה את הקניה לעיתים בעשרות אחוזים, דווקא בעלי הכנסה מעל הממוצע (58%) הצהירו שבכוונתם לרכוש מוצרי חזרה לבית הספר באינטרנט, ו-29% מהם אף יעדיפו לרכוש מוצרים באתרים ישראליים. 64% מבעלי ההכנסה הבינונית הפנימו את מהפכת המחירים באינטרנט, והצהירו כי הם מתכוונים לרכוש מוצרים לילדיהם דרך האינטרנט.

שיאני הקניות של מוצרי חזרה לבית הספר באינטרנט הם הורים מאזור המרכז (57%) אחריהם תושבי השרון (54%), הורים לילדים מאזור הצפון (51.5%) ואחרונים הורים מאזור ירושלים (44%) שיזמינו פחות באינטרנט ויעדיפו לרכוש מוצרי חזרה לבית הספר בחנויות בארץ. תושבי המרכז מעדיפים לרכוש את המוצרים באתרי און ליין ישראליים (31%) לעומת תושבי ירושלים שרק כ-15% מהרוכשים, אמרו שירכשו באתרי און ליין ישראליים.
בית ספר ציוד אינטרנט ישראלים סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד