כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מאי, דרעי הוא היחיד שבאמת הזיז מסתננים

יאיר לוי מגיב לטורה של מאי גולן, וטוען כי שר הפנים בניגוד לקודמו הוא זה שמחפש פתרון אמיתי לסוגיית המסתננים

מעצר שבחים. צילום ארכיון
מעצר שבחים. צילום ארכיון

אתמול, פעילת ימין העלתה כאן ב'בחדרי חרדים' טור עם האשמות קשות נגד השר דרעי, שכביכול בניגוד לקודמיו פועל למען המסתננים, תחת מעטה של נציג השקופים החלשים והמזרחים בישראל.

עיון קצר בארכיוני וועדות הכנסת מגלה שההיפך הוא הנכון! דרעי פעל הרבה יותר מקודמיו בכדי לפתור את הבעיה. אלא שדרעי עשוי מזן אחר והוא לא אוהב לנאום בכיכרות 'ולהסתחבק' עם תושבי דרום ת"א המסכנים, אלא מעדיף להיות הרבה יותר פרקטי.

כעת לנתונים: קודמו בתפקיד אלי ישי בכובעו כשר הפנים הציע (רק הציע) להעניק למסתנן שיצא מרצון 1000 יורו, לעומתו, דרעי נקט בצעד שיעניק 3.500 דולר לכל מסתנן שיצא מגבולות הארץ במיידית וישוב לארץ מוצאו.

בתקופת כהונתו של דרעי כשר הפנים הסתננו לארץ עשרות בודדות, לעומת מאות ואלפים אצל קודמיו בתפקיד! זאת בעקבות המדיניות החריפה אותה מוביל השר, במסגרתה הוחלט על הפקדה כספית של מעסיקי מסתננים והקמת גדר דרומית בגבול הארץ, מהלכים שלא נעשו עד כה, והמהלך הגדול מכולם הינו יציאה מרצון, בתוך תקופת רבעון שנה בכהונתו יצאו 2004 מסתננים, מה שלא היה לעולם ביחס לתקופה כה קצרה.

בכדי להפעיל לחץ על בית משפט העליון לאשר למדינה לגרש מבקשי מקלט, איים דרעי בהקמת מתקן שהייה נוסף שיעלה הון עתק לקופת המדינה, והוא גם נקט בעוד שורה של צעדים שיגרמו לזרז את התקנות למען תושבי דרום תל אביב.

לגבי הטענה הנבזית והדמגוגית שדרעי פועל בהשפעת שני בניינים שיש לחתנו בדרום ת"א, בירור קצרצר מגלה שמדובר בדירה קטנה בודדה בתוך בניין, (פרסום המילה "בניינים" נועד למען מטרה אחת - הובלת קו שנאה במיצג שיקרי נגד שר הפנים). כל בר דעת מבין שלולי הסודנים השוהים באזור, הדירה הייתה מושכרת ליהודים רומנים או לכל אוכלוסיה אחרת, ואין כאן שום העדפה כלכלית.

בעניין "נתינת האשראי" למנהיג הפליטים 'מוטסים עלי' זו אשמה דמגוגית, שהרי כבר משנת 2012 הוגשו 3 עתירות של הנ"ל לבתי משפט מחוזיים ושרי הפנים שכיהנו באותה עת נמנעו מלהשיב לעתירות, עד שהיועמ"ש התערב ושיחרר את מוטסים ממתקן הכליאה, וכעת שהמדינה לא הגישה תשובתה, לשר הפנים לא נותרה ברירה (בגלל הזנחת קודמיו) אלא לאשר באופן נקודתי למוטסים אשרת שהיה.

לגבי אשרות השהייה לקטינים, זה ממש מצחיק ולוקה בחוסר הבנת הנקרא בעליל, מדובר בקטינים שכבר יש להם אשרת שהייה בגלל הוריהם, ובלי קשר לדרעי, אלא כאלה שאושרו ע"י קודמיו בתפקיד, הם וילדיהם הקטינים. אלא שנוצרה בעיה לילדים בני 16 שנראים כבוגרים ולא מחזיקים בכיסיהם אשרה, שהרי קטינים אין להם תעודה פיזית כמו לבוגרים, לפיכך הם היו נעצרים ומיד משתחררים אחרי בירור קטן שהם קטינים להורים עם אשראי, מה שגרם טרטור מיותר למשטרה.

בשורה התחתונה דרעי לא הוסיף אשרת שהייה אפילו לא לפליט אחד. כל הפרסומים האחרונים הם דברים טכניים שלא בשליטתו. הגיע הזמן לומר את האמת ולהפסיק לחפש בנרות ביקורת ולחלק ציוני גנאי שקריים ולא נכונים.

(הכותב הינו חלק מקבוצת תקשורת של צעירים מכלל המגזרים - "פלורליסט! - למען תקשורת הוגנת)
אריה דרעי מאי גולן טור מסתננים פליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד