ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

יעלון: "אין איום קיומי על מדינת ישראל"

שר הביטחון לשעבר שב והצהיר כי יתמודד על הנהגת המדינה, ותקף את "הפוליטיקאים שצועקים"

יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון שב ואומר היום (ג) כי לא קיים איום ממשי על מדינת ישראל. יעלון הודיע כי יתמודד על הנהגת המדינה, תקף חלק מהפוליטיקאים ואמר כי אלה שצועקים, מתלהמים ומשקרים - הם מי שזוכים לכותרות, והם אלו שמוציאים לנו שם רע.

בנאומו בוועידת הרפואה בירושלים אמר יעלון: "כפי שכבר אמרתי לפני שבועות אחדים, אני שב ואומר מתוך ידיעה ברורה - בעת הזו אין איום קיומי מיידי על מדינת ישראל, ומן הראוי שההנהגה הלאומית תחדל מלהפחיד את האזרחים. ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור, ומערכת הביטחון שלה, על זרועותיה השונות ומשרתיה המסורים, היא איכותית, מתקדמת ורבת עוצמה.

"איומים ביטחוניים יש; צריך להתכונן אליהם במלוא הרצינות. אתגרים ודאגות ביטחוניות, בוודאי. מאבק נחוש בדורשי רעתנו, בהחלט - כפי שלדוגמא חשף השב"כ התארגנות של חיזבאללה להוציא אל הפועל פיגועי טרור בישראל."

יעלון הוסיף ואמר כי "אך גם אלו אינם מציבים בעת הזו איום קיומי בפני מדינת ישראל, ולכן עלינו להפנות משאבים ותשומות פנימה, אל תוך הבית. אם יש סוגייה שמחלקת אותנו לימין ושמאל, הרי זה הסכסוך הישראלי-פלסטיני. גם כאן עלינו לפעול בתבונה ובשיקול דעת, כדי למנוע התדרדרות אפשרית, ויש לכך דרכים רבות.

"אך כיום ישנה הכרה ברובו המכריע של הציבור בישראל, הן מימין והן משמאל, כי הסכסוך הזה לא ייפתר בשנים הקרובות. אין זה אומר שעלינו לשבת אל מול המציאות באפס מעשה - להיפך.עלינו לקדם באופן משמעותי את יכולתם של שכנינו להתקיים בתחומים שונים, בהם הכלכלי, התשתיתי, חוק וסדר, משילות, חינוך, ועוד.

"ניתן לעשות לא מעט כדי לשפר את חייהם וכפועל יוצא מכך להפחית באופן משמעותי את הסיכוי להתפרצותה של אלימות.אך בד בבד עלינו להודות, כי הסדר קבע לא ייחתם בשנים הקרובות: ההנהגה מולנו מסרבת להגיע למצב של סוף הסכסוך וקץ התביעות, ואינה מוכנה להכיר בזכותנו לבית לאומי יהודי.

"עם התפטרותי מהממשלה והכנסת, הודעתי גם שאתמודד להנהגה הלאומית בבחירות הבאות. כשהתגייסתי לצה"ל לא תכננתי להיות קצין, וכשחזרתי לשירות אחרי מלחמת יום הכיפורים, לא חשבתי שאהיה רמטכ"ל. במעלה הדרך גם לא תיארתי לעצמי שאהיה שר הביטחון. בחרתי במסלול השירות הצבאי, ולאחריו האזרחי, מאחר והבנתי שצריך, ושאני מוכן לקחת אחריות, ולהיות במקומות בהם מתקבלות ההחלטות המשמעותיות ביותר.

"ברבות השנים הבנתי שכדי להוביל ולהביא את ישראל לפסגות, נדרשת מנהיגות. נדרש האומץ לקבל החלטות. לפעול לא כדי לשרוד או לשמור על הכיסא, ולא לעשות זאת בדרכים של הסתה, שיסוי, הפרדה והפחדה.להוביל ולא להיות מובל. ליזום ולא להיגרר. מנהיגות לאומית היא היכולת לקבל החלטות, לעיתים קשות ולא פופולאריות.

"בכנסת ישראל ישנם היום פוליטיקאים איכותיים, ערכיים ועם תחושת שליחות, שבאים בכל בוקר לעבוד למען אזרחי ישראל וכדי להיטיב עימם. אך למרבה הצער דווקא אלו שצועקים, מתלהמים ומשקרים - הם מי שזוכים לכותרות, והם אלו שמוציאים לנו שם רע. ובכך אני מתכוון להיאבק. כי כך פועלת מנהיגות לאומית."
בוגי יעלון מנהיגות התמודדות פוליטיקאים איום קיומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד