כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

גואטה חובט בגפני: "קופץ כמו ילד בגן ולוקח קרדיטים"

העימותים הקטנוניים והילדותיים בין חברי הכנסת החרדים בנושא הקרדיטים נמשכים, כשהפעם מי שהחליט 'לרדת נמוך' הוא ח"כ יגאל גואטה שחובט שוב בח"כ משה גפני, זאת על רקע מאבק הגננות החרדיות: "קופץ כמו ילד בגן להלל את עצמו"

ח"כ יגאל גואטה (הדס פרוש, פלאש 90)
ח"כ יגאל גואטה (הדס פרוש, פלאש 90)

המלחמות הקטנוניות והילדותיות בענייני הקרדיטים למהלכים השונים של חברי הכנסת החרדים, שכבר נמאסו על הציבור, נמשכות. הפעם מדובר בקרב בין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מ"יהדות התורה", לשר הפנים אריה דרעי מש"ס.

ח"כ יגאל גואטה, מי שנחשב לזרוע הארוכה של דרעי, תוקף בחריפות את גפני על "גניבת קרדיטים" לכאורה בנושא שנות הלימוד של בוגרי ישיבות אשר יחשבו לתואר אקדמאי ברשויות המקומיות, וכן בטיפול במצוקתם של הסייעות החרדיות.

כאמור, מי שהפעם החליט "לרדת נמוך" הוא ח"כ יגאל גואטה, שפרסם לפני זמן קצר פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו כתב: "בשבועות האחרונים צפה לה בעיית הסייעות החרדיות בגנים בירושלים שהופלו בתנאי העסקתן. תנועת ש"ס והעומד בראשה הרב אריה דרעי עשו ועושים לילות כימים בכדי לשמור על זכויותיהם של אותם גננות, מטבע הדברים יו"ר התנועה ר' אריה דרעי עסוק בפעילות אין סופית לטובת האזרח והשכבות החלשות, ומשכך אין זמן ואין גם רצון להתעסק בקרדיטים. אבל משהו שם קורה כל פעם מחדש, אדון גפני קופץ כמו ילד בגן להלל ולשבח את עצמו בזמן שאין קשר בינו לבין הנושא כלל וכלל".

גואטה הוסיף, "זה התחיל מזמן ותקופה קצרה זה נרגע, אך בעקבות מכסת ההישגים הדלה של מר גפני החליט הנ"ל לנכס לעצמו הישגים שאינם קשורים אליו לא במישרין ולא בעקיפין, הן בנושא בני התורה ששנות הלימוד שלהם בצירוף מבחני הרבנות יחשבו לתואר אקדמאי ברשויות המקומיות, והן בטיפול המסור במצוקתם של הסייעות בשילוב שר החינוך מר נפתלי בנט.

"בעקבות התנהלותו הקטנונית של מר גפני אני חושב שמעתה צריכים אנו לקום בבוקר ולהגיד "מודה אני" למר גפני, ותודה על המים על החשמל על האוכל ועל האוויר הצח למרות תנאי מזג האוויר השרבי השורר בחוץ".

לדבריו, "חשבתי לתומי שהבעיה בנעליים כנראה שטעיתי. אני חוזר בי מהאבחון הקודם הבעיה היא כנראה בכל זאת בראש. מר גפני היקר אין לנו רצון לגמד את הישגיך, שאילולא התעסקותך הקטנונית בלקיחת קרדיט - הינך מודל לחיקוי בעבודתך הפרלמנטרית".

זעמו של גואטה מגיע בתגובה לידיעה שפורסמה ביתד נאמן, בה נכתב כי "בעקבות פעילותו של ח"כ הרב גפני נמנעו פיטוריהן של כ-80 סייעות חרדיות עובדות עיריית ירושלים".

כזכור, בין גפני לגואטה כבר קיימת היסטוריה של התקפות הדדיות בין השניים בנושא הקרדיטים כאשר לפני מספר חודשים תקף גואטה את גפני בפוסט שפרסם וכתב: "ידידי היקר והמוערך משה גפני! צר לי מאד שבסופו של יום אתה הרודף הגדול אחר הקרדיט, עד כדי כך שבשבת של איחוד הצלה, במקום לדבר בשבחו של האיגון ובמסירות הנפש של מתנדביו, אתה מדבר בשבח עצמך".

גואטה הוסיף וכתב: "על פי דברי קודשו של מרן הרב שך זצ"ל יש לך כרגע לפחות עוד עשר שנים של עשיה כדי להדביק 40 שנה שלא עשיתם מה שאריה דרעי עשה. ועכשיו שדרעי חילק בתוך חודש מיליארד שקל לשכבות החלשות, גם אם תרכוש נעלי ספורט של אדידס ותרוץ אחריו בכל הכוח בחיים לא תשיג את אריה דרעי עם כל התקשורת והיחצנים שלך."

נראה כי גואטה נהנה לעסוק בנושא הקרדיטים ותוקף לא רק חברי כנסת חרדים. לפני מספר חודשים כינה גואטה את ראש הממשלה נתניהו "אדון ביבי ומתעסק בקטנוניות". גואטה תקף אותו על גניבת קרדיטים מיו"ר ש"ס השר דרעי על רפורמת התחבורה הציבורית.

בפוסט שפרסם כתב גואטה על ראש הממשלה: "אדון ביבי, מה הפלא שכשאתה גונב לדרעי את הקרדיט ומתעסק בקטנוניות, במקום להתעלות מעל עצמך ולהודות לדרעי על המהפכה בתחבורה הציבורית, אתה מתלונן שבנט גונב לך קרדיטים. כל זה לא מפריע לנו להמשיך ולמלא את חובתנו בשליחות הציבורית. העם יודע שדרעי מחובר לחלשים באופן טבעי, הוא לא צריך להתאמץ בשביל זה. אל תשכחו שאריה דרעי המציא עוד לפני 30 שנה את המושג החברתי, כל השאר זה חיקויים, חלקם חיקויים טובים וחלקם גרועים".

כזכור לפני כחודש ימים נשאל דרעי במהלך ראיון שהעניק ל"בחדרי חרדים" על מלחמות הקרדיטים והשיב: "זה חבל ומיותר. הם יודעים את דעתי בעניין שזה מיותר. 90 אחוז מהדברים שאנחנו עושים לא יוצאים החוצה. אין הברכה שורה אלה בדבר הסמוי מן העין. זה לא מוסיף כבוד לאף אחד כשאתה שומע ראיון כל חמש דקות של כזה או אחר ובתחנה אחרת אני עשיתי ואני לא עשיתי. כולנו עשינו ביחד. מה זה משנה? כל מה שאתם רואים היום זה הסכם קואליציוני משותף של יהדות התורה וש"ס שכל אחד במסגרת תפקידו שם את הבולטות שלו, אף אחד לא נותן לנו את ההישגים האלו אישית בגלל אריה דרעי או משה גפני או ליצמן או איציק כהן. נותנים לנו את זה בגלל שיש היום מחויבות של הממשלה למלא את ההסכם הקואליציוני. ולכן זה מיותר". 

כשנשאל האם דיבר עם הח"כים בכדי שהדבר ייפסק השיב דרעי: "אני לא יכול. אני לא גננת שלהם והם יודעים את דעתי בעניין ואני מעיר למי שאני צריך להעיר. בסך הכל עובדים ביחד. שמחתי לראות ביום הכי מתוח בין גפני לאיציק כהן הייתי בלילה בשבע ברכות אצל איציק כהן באשקלון, וגפני היה שם אורח כבוד, ושתינו ואכלנו יחד כאילו לא קרה שום דבר. אני אומר לציבור, לבסוף שתי המפלגות עובדות יחד בצורה מאוד טובה".
יגאל גואטה משה גפני אריה דרעי קרדיטים מאבק הסייעות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד