י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השפלה בדרך לכותל: "האברך הצביע עליי ואמר לילדיו הקטנים 'תראו, זה חרד"ק'"

בערב ט' באב, בעוד כולם משתדלים לעסוק באהבת חינם, י.ב. - חייל חרדי, שהיה בדרכו לכותל המערבי - ספג השפלה דוחה כשאברך חרדי העמיד את ילדיו הקטנים, הצביע עליו והסביר להם מהו "חרד"ק". החייל ל"בחדרי": "אני לא צריך להתבייש"

אילוסטרציה (Zack Wajsgras/Flash90)
אילוסטרציה (Zack Wajsgras/Flash90)

י.ב., חייל קרבי חרדי שמשרת בגדוד "נצח יהודה" במסלול חיל האוויר, כבר ספג פעמים רבות את כינוי הגנאי "חרד"ק", אבל במקרה הנוכחי, בערב תשעה באב בדרך לכותל, הוא היה חייב להגיב, בדרך שלו - פרסום ברשתות החברתיות.

כאמור, י.ב. צעד לפני מספר ימים כמו רבים בליל תשעה באב לכותל המערבי לבכות על חורבן בית המקדש, אך ביום שבו עם ישראל צריך להיות באחדות ואהבת חינם עבר י' תקרית לא נעימה מצד אדם חרדי כשהיה בתחנת אוטובוס בדרכו לכותל, כאשר אותו חרדי העמיד לצידו את שלושת ילדיו הקטנים והצביע על החייל החרדי ואמר: "זה חרד"ק".

י' מספר בשיחה עם "בחדרי חרדים" את השתלשלות העניינים: "ישבתי בליל תשעה באב בתחנת אוטובוס בדרכי לכותל, כאשר אני לבוש שחור לבן כחרדי לכל דבר ועלי היה הנשק האישי. לפתע עבר אברך חסידי, העמיד את שלושת ילדיו לצידו והצביע לכיווני, תוך שהוא אומר להם 'תראו, זה חרד"ק'.

"הילדים שאלו את האבא: 'מה זה חרד"ק?' והאבא הסביר להם ואמר: 'זה דבר רע מאוד וכזה אל תהיו'. אני לא הגבתי לאברך אלא רק צילמתי אותו. הוא ראה אותי כשאני מצלם אותו, לא אמר כלום והמשיך בדרכו".

י' מספר על תחושותיו בזמן האירוע המצער: "לא נפגעתי, אני גאה להסתובב כחרדי עם נשק ומדים ברחובות העיר, זה מרגיש לי גאווה לשרת את המדינה שלי. זו לא פעם ראשונה שקוראים לי חרד"ק, היו עוד הרבה מקרים כאלו, אבל כפי שאמרתי זה גאווה בשבילי".

לשאלתנו מה המסר שתרצה להעביר לחיילים חרדים שעוברים סיטואציות כאלו, ענה י', "לא צריכים להתבייש, צריכים להרגיש גאווה ולא להתייחס למקרים מסוג אלו. לדעתי אם היתה קבוצת תמיכה בחיילים חרדים היינו רואים מיגור גדול של תופעות מסוג אלו".

מה אתה חושב על אותם חרדים שמכנים חיילים חרדים - חרדק"ים? "אני מבין אותם באיזה מקום, כי הם גדלו על הדעה שאסור לשרת את המדינה ומי שמשרת את המדינה הוא דפוק, אבל בסוף יש כאלו שגדלים והדעה משתנה ויש שלא".
חרדק חייל חרדי תשעה באב הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד