ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

היזהרו מפריצות: לא כל חוף נפרד הוא כשר

הועד לטוהר המחנה מפרסם את רשימת החופים הכשרים באמת, ומבהיר כי לא כל חוף שמוכרז כ'חוף נפרד' - אכן ראוי לרחצת חרדים

חרדים בחוף נפרד (Abir Sultan/Flash 90)
חרדים בחוף נפרד (Abir Sultan/Flash 90) צילום: Abir Sultan/Flash 90

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' על כך שרב העיר בני ברק הגרמי"ל לנדא לא מאשר את חוף הרצליה כחוף מהדרין, יוצאים בועד לטוהר המחנה עם רשימת החופים הכשרה לציבור החרדי. לדבריהם, ישנם מספר חופים ברחבי הארץ, שלמרות שהם מוכרזים כ'חוף נפרד' - במציאות הם רחוקים מרחק שנות אור מרמת הכשרות הנדרשת והמתבקשת לציבור החרדים לדבר ה'.

המכשולים העיקריים המתנקזים למשרדי הוועד לטוהר המחנה הם הבלבול וחוסר הבהירות בנושא חופי הרחצה, כשרבים מציבור הרוחצים החרדים אינם מודעים דיים לנושא, ומסתפקים בכך שהעירייה או המועצה האזורית הכריזה על השטח כ'חוף נפרד'.

"למגינת לבנו", אומרים בוועד, "רבים מהמקומות הללו המוכרזים כחוף נפרד - אינם כשרים בעליל. אנשים שהלכו לשם מצאו עצמם במקום שכף רגלם לא הייתה דורכת מעולם, מקום שהפרוץ מרובה על העיקר. לכן יש להיזהר שבעתיים, בפרט בימים אלו, לבדוק היטב את החוף המיועד אם הינו מבוקר ומפוקח ע"י הועד לטוהר המחנה או שמא רק מוכרז כחוף נפרד".

ברחבי הארץ קיימים אמנם חופים נפרדים רבים, אך למרבה הצער רובם אינם מתאימים כלל לציבור החרדי, אם בגלל שהם סמוכים ממש לחופים מעורבים ואין בהם כל מחיצה ראויה המבדילה בינם לחוף המעורב, כמו למשל החוף באשקלון בו אין כל מחיצה בים, או חוף בת ים שיש בו מחיצה נמוכה מקומת אדם גם בחלק מהיבשה, כך שהמתרחצים בחופים אלו נכשלים כמעט בחוף מעורב.

קיימים חופים נפרדים שיש בהם מחיצות אך ישנן תקלות חמורות בצניעות בדרכי הגישה אליהם, כמו חוף ראשון לציון, שלמרות הפרסומים על היותו חוף נפרד מהודר, דרך הגישה אליו עוברת בסמיכות לחוף המעורב, והינו פסול לחלוטין. כך גם בחוף שרתון שמרן בעל השבט הלוי זצ"ל אסר לחלוטין את הרחצה בו וכתב "דחיוב גמור למנוע מזה וכו', ולו יהי רק ספק - אסור להכניס עצמו לספק איסור, הוא ובני ביתו".

ב'וועד למען טוהר המחנה' מציינים עוד, כי בעונה זו מסלולי הטיולים בנחלים ובמפלי המים עמוסים במטיילים מקרב הציבור הכללי, לכן מומלץ להגיע לאתרים אלו אך ורק בשעת בוקר מוקדמת, בעוד ששאר המטיילים עדיין לא הספיקו להגיע למקום. בנוסף, גם לחופים הכשרים מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות כשעדיין דרכי הגישה ראויות וכשרות.
חופי רחצה הרצליה וועד לטוהר המחנה חוף נפרד פריצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד