י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בית הדין חייב בעל אלים בכתובת אשתו

בית הדין הרבני הגדול חייב בעל אלים בתשלום דמי הכתובה של אשתו, ובכך קיבל את ערעורה נגד בית הדין הרבני האזורי שקבע כי הבעל לא צריך לשלם את הכתובה מאחר והאלימות כלפיה הייתה חד פעמית

אילוסטרציה (שאטרסטוק)
אילוסטרציה (שאטרסטוק) צילום: שאטרסטוק

בית הדין הרבני הגדול חייב בעל אלים בתשלום דמי הכתובה וקיבל את ערעורה של האישה על פסק דין של בית הדין הרבני האזורי שקבע כי היא הפסידה את כתובתה מאחר והאלימות הייתה חד פעמית.

בני הזוג נישאו לפני כשלוש שנים והתגרשו כעבור חודשיים. האישה העלתה טענות על אלימות קשה מצד בעלה בחודש שבו הם חיו יחד. הבעל הודה בבית הדין כי נהג באלימות כלפי אשתו עד כדי גרימת חבלה, ואף נטל סכין ואיים כי יפגע בעצמו. כמו כן הוא הודה באירוע אלימות כנגד שוטר. במקרה האלימות כלפי אשתו הוא הכה אותה וכלא אותה בבית עד למחרת.

סנגורו של הבעל טען כי האישה היא זו שתקפה את בעלה ראשונה, מה שמחיל עליה דין 'מורדת' שאינה זכאית לכתובה – וכי למעשה הוא הכה אותה בחזרה. אירוע האלימות שלו כלפיה היה חד פעמי. כמו כן טען סנגורו של הבעל כי האישה ידעה עוד טרם הנישואין שמצבו הנפשי אינו יציב וכי הוא נוטל תרופות הרגעה, ובכל זאת היא נישאה לו.

דייני בית הדין הרבני האזורי דנו ארוכות בנושא ובסופו של דבר החליטו שלא לחייב את הבעל בתשלום הכתובה בהתבסס על פוסקים. לדברי הדיינים אין בהכאה חד פעמית די כדי לחייב את הבעל בכתובה. לאחר אלימות אחת בלבד, היה על האישה לתת לבעל הזדמנות נוספת לתקן את מעשיו – מה שלא נעשה במקרה זה.

כאמור, דייני בית הדין הרבני הגדול - הרב שמואל גורטלר, הרב אליהו היישריק והרב מימון נהרי, החליטו לקבל את הערעור מאחר והמדובר ב"דפוס התנהגותי קבוע של הבעל שיש לו בעיה התנהגותית הגובלת בהתפרצויות אלימות מדי פעם. ואין נפקות אם האלימות היא כלפי אשתו, כלפי עצמו, כלפי שוטר או כלפי הזולת". אשר על כן פסקו הדיינים כי על הבעל לשלם לאשתו את דמי כתובתה בסך 60 אלף שקלים.
אלימות כתובה בית הדין הרבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד