י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

טראמפ בלחץ: מהפכה בצוות ניהול הקמפיין

82 ימים לפני שאזרחי ארה"ב ילכו לקלפי לבחור נשיא חדש, נראה שהמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בלחץ. טראמפ ערך מהפכה בצוות הקמפיין שלו - סטיבן באנון, מרשת החדשות Breitbart News, וקידום של הסוקרת קליאן קונוויי. "הם ווינרים, אנחנו חייבים לנצח" אמר טראמפ

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)

82 יום לפני שאזרחי ארה"ב ילכו לקלפי לבחור נשיא חדש, נראה שהמצב במטה של דונלד טראמפ בכי רע והלחץ רק גובר, זאת על רקע איבוד גובה בסקרים.

ביממה האחרונה ביצע טראמפ מהפכה של ממש בצוות ניהול הקמפיין שלו ומחליף חלק ניכר מאנשי הצוות הבכירים. אתמול (שלישי) הודיע טראמפ על שינוי גדול בצוות הקמפיין שלו שכולל את מינויו של סטיבן באנון, מרשת החדשות Breitbart News, וקידום של הסוקרת קליאן קונוויי. "הם ווינרים, אנחנו חייבים לנצח" אמר טראמפ.

באנון - הרכש החדש של טראמפ, הינו בנקאי מומחה להשקעות לשעבר ויו"ר הנהלת "חדשות ברייטברט" אשר תומכת מאז תחילת הקמפיין בדונאלד טראמפ.

מדובר כבר בפעם השנייה בתוך חודשיים שטראמפ עורך מינויים וחילופי תפקידים במטה. טראמפ אמר כי הוא מכיר הן את באנון והן את קונוויי זה זמן רב. לדבריו "הם אנשים נהדרים, הם ווינרים, הם אלופים, ואנחנו צריכים לנצח".

טראמפ הוסיף ואמר כי מנהל הקמפיין, פול מנפורט, יישאר אמנם בתפקידו, אך לצידו יפעלו גם שני האישים החדשים בצוות. פרשנים פוליטיים אומרים כי טראמפ החליט להזיז את מנפורט הצידה על רקע חשיפת "הניו יורק טיימס" בימים האחרונים לפיה מנפורט, שהצטרף לקמפיין של טראמפ בחודש מרץ, מוזכר 22 פעמים בספרי החשבונות הסודיים של נשיא אוקריאנה לשעבר ויקטור ינוקוביץ'.

על פי החשד, הוא קיבל 12.7 מיליון דולר מהנשיא שהודח ונמלט לרוסיה. מנפורט, שימש כיועץ למפלגה של ינוקוביץ', מפלגת האזורים, שהתפרקה בעקבות הדחתו ובריחתו לרוסיה בפברואר 2014.

הכספים המדוברים נחשפו במסגרת חקירה של הרשות שהוקמה באוקראינה נגד שחיתות, ואשר איתרה ספרי חשבונות לא רשמיים של המפלגה. המסמכים הללו, המכונים על ידי החוקרים "הספר השחור", הם חלק ממערכת שלמה של תשלומים לא חוקיים ותשלומי שוחד שעליהם פיקד ינוקוביץ', ומתייחסים לתקופה שבין 2007 ל־2012.

טראמפ, אומרים פרשנים פוליטיים, לא העז לפטר את פול מונפורט, ולכן רק הזיז אותו הצידה

אתמול פרסמה רשת NBC סקר חדש, לפיו קלינטון שומרת על פער 9 אחוזים מטראמפ – נכון לעכשיו 50 אחוז מבעלי זכות הבחירה אמרו שיצביעו לקלינטון ורק 41 אחוז אמרו שיצביעו לטראמפ.

מדובר בנתונים דומים לאלה של סקר שנערך בשבוע שעבר. למרות זאת, מגלה הסקר נתון מעניין נוסף, לפיו למרות התמיכה הגדולה יותר בקלינטון, בדעת הקהל עדיין בולטת בעיקר הדעה השלילית של הציבור האמריקני על שני המועמדים.

59 אחוז מבעלי זכות הבחירה דיווחו על רגשות שליליים כלפי קלינטון ו-64 אחוז דיווחו על רגשות כאלה כלפי טראמפ.
דונלד טראמפ המירוץ לבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד