כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

הותר לפרסום: נעצר המחבל שדקר את בחור הישיבה בהר הזיתים

כשבוע לאחר פיגוע הדקירה בהר הזיתים, ביום חמישי האחרון, בו נדקר בחור ישיבת סלונים, הותר היום לפרסום כי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו את המחבל שביצע את הפיגוע - אחמד עשאייר, בן 20 מא-טור

החולצה של תלמיד הישיבה מוכתמת בדם
החולצה של תלמיד הישיבה מוכתמת בדם

כשבוע לאחר פיגוע הדקירה בהר הזיתים, ביום חמישי האחרון, בו נדקר בחור בן 18, תלמיד ישיבת סלונים, הותר היום לפרסום כי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו את המחבל שביצע את הפיגוע.

מדובר באחמד נעים עשאייר, צעיר בן 20 תושב א-טור, החשוד כי דקר את תלמידי הישיבה באמצעות קרש מחודד. בחקירתו בשב"כ עלה כי עשאייר היה מעורב בידוי בקבוקי תבערה וירי זיקוקים לעבר כוחות ביטחון במסגרת גל הטרור האחרון, באפריל 2015.

כזכור, בשעות הצהריים ביום חמישי האחרון יצא התלמיד מבית העלמין בהר הזיתים והגיע למקום ריכוז ההסעות, שם ביקש מנהג ההסעות להסיע אותו למכולת סמוכה. עם הגיעו למכולת, הוא נכנס לחנות וכשיצא התקדם לעברו המחבל, שהחל לתקוף אותו, הרים קרש מחודד שהיה על הרצפה ודקר את תלמיד הישיבה בפלג גופו העליון ונמלט לתוך הכפר.

פיגוע דקירה בירושלים - בחור ישיבה נפצע • המחבל נמלט

צילום: דוברות המשטרה

תלמיד הישיבה שנפצע עלה על רכב ההסעות אשר הסיעו עד לעמדת המשטרה ומג"ב הסמוכה, שם ירד מהרכב, עדכן את השוטרים באירוע והם העניקו לו טיפול ראשוני ובמקביל הזעיקו את מד"א, איחוד הצלה וכוחות משטרה רבים.

בסיום חקירה משותפת נעצר אתמול המחבל, אחמד עשאייר, בן 20 מא-טור. החשוד הובא בפני בית המשפט אשר האריך את מעצרו בשמונה ימים.

אביו של הפצוע, הרב יצחק וינברג משגיח בישיבת סלונים ונכדו של האדמו"ר בעל ה'ברכת אברהם' מסלונים זצ"ל, סיפר מספר שעות לאחר הדקירה על שאירע לבנו. "הבן שלי נסע להילולא של הרבי ה'נתיבות שלום' זצ"ל ושם נתקל בערבי שדקר אותו מאחור פעמיים בגב ופעם אחת בצוואר".

לדברי האב, הבן סיפר ש"הוא הרגיש כאילו שקיבל כאפה והוא התכופף להרים את המשקפיים ואז המברג פגע לו בצוואר".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת בנחישות ומקצועיות תוך הפעלת כלל האמצעים העומדים לרשותה במטרה לאתר ולעצור כל מפגע באשר הוא ולא תרפה עד למיצוי הדין עימם".
פיגוע דקירה הר הזיתים מעצר מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד