י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בת הרב ברלנד במכתב לשירות בתי הסוהר: 'שחררו את אבי החולה'

לקראת הדיון מחר בבית משפט המחוזי בי-ם בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של הרב ברלנד, שיגרה אחת מבנותיו מכתב לשירות המבחן של שירות בתי הסוהר בו היא מבקשת לשחרר את אביה למעצר בית בעקבות מצבו הרפואי • המכתב המלא

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת הדיון מחר (חמישי) בבית משפט המחוזי בירושלים בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, מבקשת אחת מבנותיו "שחררו את אבי החולה ממעצר".

חודש ימים מאז הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, הוסגר מדרום אפריקה לישראל. לאחר סאגה ארוכה ומתמשכת, שנמשכה בעיקר עד להגשת כתב האישום נגד הרב, מעצרו הוארך עד להחלטה אחרת.

בשבוע שעבר הוגש תסקיר שירות המבחן שהמליץ להותירו במעצר אך הרב עצמו אמר לשופט שדברים שנכתבו בשמו אינם נכונים וביקש תסקיר משלים, לאחר שיתקבל יחליט בית המשפט האם ניתן לשחרר את הרב לחלופת מעצר.

הרב יוצא מבית המשפט לאחר הגשת כתב האישום. צילום: אלי שלזינגר

כאמור, היום, ערב הדיון בבית המשפט, פנתה אחת מבנותיו של הרב ברלנד לשירות המבחן של שירות בתי הסוהר וביקשה לשחרר את אביה למעצר בית.

"באתי ברצוני החופשי להעיד על אבי מורי במכתב זה, מתוך רצון אמיתי לגלות אופיו של אבי למרות הקושי להכיל את שיעור קומתו, בשורות מועטות אנסח את עצמי" פתחה את המכתב בכתב ידה.

היא כותב על אביה "שנתן והקריב את כל חייו למען הזולת כפשוטו ממש ללא שום הגזמה". היא מתארת את ילדותה כשהבית היה מלא באורחים "שאבי קירבם ודאג לכל מחסורם. אנשים שהיו שבורי לב עם רקע פלילי קשה ובמצב סוציו אקונומי בכל בתחומים".

היא מוסיפה ומתארת את הנתינה לאחרים, שהיה יושב איתם ימים ולילות ומקשיב לצרותיהם, "היה מחתנם ודואג לשלום בית ולחינוך ילדיהם, נתן להם את בגדיו, והורי נתנו להם את מיטותיהם ואנחנו היינו ישנים בפינה בבית" כותבת הבת. "הרב דאג לכל מחסורם של קהל הפונים אליו ונתן מכוחו עד כלות הנפש ולעיתים היינו רואים את חולשתו על סף התעלפות מרוב דאגה לשני".

בעקבות התסקיר שהוגש בשבוע שעבר בבית המשפט, מציינת הבת כי "אגואיזם ולדאוג לעצמו - הן תכונות שרחוקות ממנו כרחוק שמים וארץ. כל מי שבקרבתו יעיד על כך. מעולם לא ראינו התנהלות שך אילוץ, מעולם לא ראינו בו דמות מאולצת וכופה את עצמו, התקיים בו 'ונפשי כעפר לכל תהיה'".

"אבא תמיד חינכנו לשמור על החוק ושחוקי המדינה הם בעצם חוקי התורה.. תמיד הדריך אותנו לשמור על החוק בכל מחיר. נקבל כל תנאי".

"אני רוצה לפנות בנימה אישית יותר לקצינת המבן בתור בת לאבא על מצב בריאותו בכי רע, ועכשיו שמצבו מתדרדר אני מתחננת שתמליצו על שחרורו הביתה או כל מקום אחר שתחליטו".

כאמור, מחר (ה') בבוקר ייערך דיון בבית משפט המחוזי בירושלים לאחר קבלת השלמה לתסקיר שירות המבחן שתמליץ האם ניתן לשחרר את הרב ברלנד לחלופת מעצר. השופטת ג'ויה סקפה-שפירא תחליט בסיום הדיון שיחל בשעה 8:30 האם לשחרר את הרב למעצר בית או להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.









הרב אליעזר ברלנד תסקיר המבחן מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד