כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חשיפה: השר אזולאי פיטר את יועצו - שהוחזר לאחר התנצלות

דרמה בלשכה: שר הדתות דוד אזולאי פיטר את יועצו דודו עמר, על רקע פעולות שנעשו מאחורי גבו. כך נודע ל"בחדרי חרדים". העתקים של מכתב הפיטורין הועברו לגורמים במשרד. לאחר התערבות בכירים בש"ס, התנצל עמר והוחזר לתפקידו • כל הפרטים בפרסום ראשון

שר הדתות דוד אזולאי (מרים אלסטר, פלאש 90)
שר הדתות דוד אזולאי (מרים אלסטר, פלאש 90)

דרמה בלשכה: שר הדתות דוד אזולאי פיטר במהלך השבועיים האחרונים את יועצו, דודו עמר - אחד האנשים הבולטים בש"ס הנחשב ליד ימינו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף. הרקע לפיטורין - פעולות שנעשו לכאורה מאחורי גבו וללא ידיעות של השר על ידי היועץ. כך נודע ל"בחדרי חרדים". העתקים של מכתב הפיטורין הועברו לגורמים במשרד, בהם מנכ"ל המשרד.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בשבועות האחרונים הגיע השר אזולאי לעיר טבריה, שם גילה באמצעות הנוכחים כי משרדו הוציא קול קורא למינוי רבני התיישבות - הליך שמוציא לפועל את תהליך הבחירות לפועל.

אזולאי, שלא ידע על פרסום הקול קורא, נקלע לוויכוח עם המעורבים בדיון והתעקש שהתהליך טרם החל. לאחר שהמשתתפים במקום הוכיחו לו שהתהליך כבר יצא לפועל, זעם אזולאי ובירר כיצד יצא הקול קורא. לאחר שהבין שמי שעומד מאחורי המהלך הוא עמר, הורה השר למזכירתו להוציא מכתב פיטורין באופן מיידי.

עוד באותו הערב חזר אזולאי למשרדו ושיגר את מכתב הפיטורין, אליו היו מכותבים בכירים במשרד, בהם גם המנכ"ל.

(דודו עמר. צילום: יעקב כהן)




הדרמה שהתחוללה הגיעה כמובן גם למשרד הפנים. לדברי גורמים המעורים בנושא, יו"ר ש"ס אריה דרעי צלצל לאזולאי וביקש ממנו לחזור בו מהפיטורין, אולם אזולאי סירב. גם התערבות יועצו של דרעי, ינון אזולאי - בנו של שר הדתות - לא עזרה.

לאחר מרתון דיונים שיגר עמר מכתב התנצלות מפורט, לצד רשימת התחייבויות עתידיות לעדכון השר בנוגע לכל התנהלות במשרד ודיווח על כל פגישותיו ומעשיו. רק לאחר ההתנצלות התרצה השר וחזר בו ממכתב הפיטורין.

כזכור, מיד עם מינויו של אזולאי לשר הדתות נשמעו טענות רבות בציבור על כך שדרעי מינה אותו כ"בובה" במשרד, בעוד בפועל הוא שולט שליטה ישירה בכל ענייני המשרד, מינוי רבנים ועוד. אלא שככל שעובר הזמן נראה שאזולאי לא נרתע, 'חושף שיניים' ומוכן אף להכנס לקרב ראש בראש עם אחד האנשים הבולטים בש"ס.

ממשרד הדתות ומדודו עמר טרם נתקבלה תגובה.
דודו עמר דוד אזולאי מכתב פיטורין משרד הדתות אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד