כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרשת העוברים בבית הספר: הבדיקה גילתה אכן מדובר בעוברי אדם

זעזוע עמוק • פרשת מציאת העוברים בבית הספר ברמלה: פתולוג שבדק את הצנצנות קבע, אכן מדובר בעוברי אדם • נצטרך להמתין לחקירת המשטרה: איך התגלגלו עוברים לבית ספר • הרב רוז'ה ל"בחדרי": מתקשה להאמין שמדובר בתקופה האחרונה

הרב רוז'ה. צילום: מורן כהן
הרב רוז'ה. צילום: מורן כהן

זעזוע קשה - האם עוברי אדם מתגוללים ליד תלמידי בית ספר ומשמשים ללימודי ביולגיה? כך לפחות מתבסס החשד בעקבות הדיווח שמתפרסם לראשונה ב"בחדרי" על ההתפחות בפרשת החשדות להימצאות עוברי אדם במבנה בית ספר ברמלה: הממצאים ממעבדת בית הספר הועברו אתמול למכון לרפואה משפטית, פתולוג שבחן ובדק קבע: מדובר ללא ספק בעוברי אדם.

הרב יעקב רוז'ה מומחה עולמי ורב ארגון זק"א תמה על הפרשה ומתקשה להאמין למשמע אוזניו וסובר כי לכאורה מדובר במקרה עתיק.

"כיום, אין מצב שעוברים יתגלגלו ללא פיקוח" אומר הרב יעקב רוז'ה בשיחה ל'בחדרי חרדים'. לדבריו, "בעבר הרחוק, לפני 30-40 שנה, ליולדות פחות היה אכפת ולא התעניינו מה קורה עם העובר שאינו בין החיים".

אולם לדבריו כיום אין מצב כזה, "כל נפש מועברת לקבורה על ידי בתי החולים בצורה מסודרת עם רישום מדוייק למכון לרפואה משפטית או לידי החברה קדישא".

יש לציין כי מדובר בבית ספר ישן, שאינו פעיל במבנה זו כשנה וחצי, ובו היתה מגמה ביולוגית מתקדמת. "המקרה על פניו חמור מאוד. אך יתכן, ובית הספר קיבל את העוברים בעבר הרחוק מאוד, מאחד מבתי החולים, ועם מעבר בית הספר למיקום החדש נשכחו".

על פי התמונות הקשות של העוברים שפורסמו ב'בחדרי', נראה כמעט בוודאות שמדובר בעוברי אדם, אתמול (ד') בשעות הצהרים העוברים הגיעו למכון לרפואה משפטית באבו כביר, כאמור רופא פתולוג בדק וקבע כי ללא ספק כי מדובר בעוברי אדם. כעת המשטרה תצטרך לחקור כיצד ואיך התגלגלו העוברים למבנה בית הספר, וגרוע מכך הייתכן שהוצגו בפני ילדים. על השאלות הקשות יצטרכו לספק תשובות גם במשרד החינוך וגם במשרד הבריאות.

תחילת הסיפור באמצע השבוע שעבר. לידי "בחדרי חרדים" הגיעו התמונות המחרידות, בהן כאמור מתועדים לכאורה עוברים בתוך צנצנות בחדר עבודה בבית ספר תיכון רמלה לוד. בית הספר אינו פעיל מזה כשנה וחצי.

מי שתיעד את התמונות סירב להזדהות, ומקור התמונות נותר עמום. הוא העביר את התמונות לידי אדם, אשר העבירם ל'בחדרי', וטען כי הן צולמו בבית הספר. במקביל הוגשה תלונה במשטרה בפעילות ארגון מרכז סיוע ועידוד הילודה.
עוברים עוברים בבית ספר הרב רוז'ה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד