ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מעצרו של הרב ברלנד הוארך עד תום ההליכים

בתום דיון בבית המשפט ולאחר שתסקיר המבחן הביא לקביעה על מסוכנות, הוחלט: מעצר הרב ברלנד - עד תום ההליכים

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חודש לאחר הסגרתו של הרב ברלנד לישראל, בית משפט השלום בירושלים החליטל להאריך עד תום ההליכים את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת שובו בנים. פרקליטיו מתכוונים לערער.

חודש ימים מאז הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, הוסגר מדרום אפריקה לישראל. לאחר סאגה ארוכה ומתמשכת של דיונים בבית משפט, שנמשכה בעיקר עד להגשת כתב האישום נגד הרב, מעצרו הוארך עד תום ההליכים, בין היתר בשל קושי לתת בו אמון בחלופות מעצר שהוצעו.

בשבוע שעבר הוגש תסקיר שירות המבחן שהמליץ להותירו במעצר אך הרב עצמו אמר לשופט שדברים שנכתבו בשמו אינם נכונים וביקש תסקיר משלים.
הרב יוצא מבית המשפט לאחר הגשת כתב האישום. צילום: אלי שלזינגר

כאמור, היום, השופטת ג'ויה סקפה שפירא מבית משפט השלום בירושלים האריכה את מעצרו עד תום ההליכים לאחר שתסקיר שירות המבחן קבע כי יש מסוכנות ברב, יש גם חשש הימלטות, והשפעתו של הרב על סביבתו גדולה כדי לספק את צרכיו. לכן, המליצו בשירות המבחן, כמו בדיון הקודם שלא לשחרר את הרב לחלופת מעצר.

אתמול, פנתה אחת מבנותיו של הרב ברלנד לשירות המבחן של שירות בתי הסוהר וביקשה לשחרר את אביה למעצר בית. "באתי ברצוני החופשי להעיד על אבי מורי במכתב זה, מתוך רצון אמיתי לגלות אופיו של אבי למרות הקושי להכיל את שיעור קומתו, בשורות מועטות אנסח את עצמי" פתחה את המכתב בכתב ידה.

בעקבות התסקיר שהוגש בשבוע שעבר בבית המשפט, ציינה הבת כי "אגואיזם ולדאוג לעצמו - הן תכונות שרחוקות ממנו כרחוק שמים וארץ. כל מי שבקרבתו יעיד על כך. מעולם לא ראינו התנהלות שך אילוץ, מעולם לא ראינו בו דמות מאולצת וכופה את עצמו, התקיים בו 'ונפשי כעפר לכל תהיה'".

"אבא תמיד חינכנו לשמור על החוק ושחוקי המדינה הם בעצם חוקי התורה.. תמיד הדריך אותנו לשמור על החוק בכל מחיר. נקבל כל תנאי".
הרב אליעזר ברלנד תסקיר שירות המבחן עד תום ההליכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד