י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

על טחינה, סלמונלה, גזענות ופחדנות / ברוך מרזל

בעוד חבר כנסת ערבי האשים בעקבות פרשת 'טחינת הנסיך' את משרד הבריאות בגזענות - למרזל יש דווקא כיוון אחר ללקח מהפרשה

טחינה במפעל. צילום ארכיון: דוד קורן
טחינה במפעל. צילום ארכיון: דוד קורן

פרשיית "טחינת הנסיך" גררה אחריה תגובות שונות ומשונות מפי אישי ציבור במגזר הערבי. הגדיל לעשות ח"כ גאטס ממפלגת המחבלים בל"ד, אשר האשים את משרד הבריאות ב"גזענות" - עוד מעט ידרשו כאן מאזרחים לאכול צלחת טחינה שלמה, ומי שלא יסכים יסומן כ"גזען".

אולם עבורנו, היהודים השפויים, שחיינו וחיי ילדינו יקרים עבורנו מדי בכדי שנתיחס לדברי ההבל של אותם מתבכיינים מקצועיים, יש כאן הזדמנות להעלות על סדר היום את תופעת הרשלנות, ההתעלמות מכללי בטיחות ונהלים, והזלזול הכללי בחיי אדם, שמצויים במגזר הערבי בישראל.

זוהי רשלנות, אשר אשמים בה לא רק בני המגזר הערבי, אף כי הם הסובלים העיקריים ממנה, אלא יותר מכן – הרשויות בישראל. בשל הפחד מאותן האשמות מגוחכות שעולות בכל פעם מהמקהלה הידועה בתקשורת, מתנהלת מדינת ישראל בכפפות של משי, המאפשרות לחלק גדול מערביי ישראל להתחמק מתשלום מיסים, אישורי בניה, רישוי עסקים, חוקי תנועה – דבר שעולה בחייהם או פציעתם של מאות אנשים מדי שנה, מקיום הוראות משרדי הממשלה השונים, מתשלומי מים וחשמל, ובכלל – מכל נוהל מתחייב במדינה מתוקנת.

פרשת "טחינת הנסיך" אינה אלא קצה הקרחון של תופעה המביאה לידי תקלות שונות, עד כדי סיכון חיי אדם. כאמור, אף בני המגזר הערבי עצמם נופלים לעיתים קרובות כקורבנות של אותה התנהלות. כמובן, שעובדה זו אינה מפריעה לנציגיהם בזירה הציבורית להתלהם ולהאשים בגזענות את כל מי שמעוניין לאכוף עליהם את החוקים, שכן חיי אדם, גם שלהם, פחות חשובים בעיניהם מאשר עוד הזדמנות לנגח את המדינה שהם כה שונאים.

ומחר, כאשר יתפרסם שערבים נפגעים כתוצאה מאותה התנהלות, הם שוב יבכו שבגלל "גזענות" הם לא זוכים לטיפול הולם.

ניתן רק לקוות, שבעקבות הפרשיה האחרונה, הרשויות בישראל תתעשתנה, תתעלמנה מקריאות הקוזק הנגזל ומקרקורי התקשורת השמאלנית, ושתופעל תכנית מסודרת לטיפול בכל אותן תופעות מסוכנות שחיות ובועטות במגזר הערבי, כפי שמטפלים בהן במגזר היהודי. ואני מקווה, שבעקבות מאמר זה לא יאשימו אותי בגזענות, רק משום שאני מעוניין בשמירה על חיי אדם לא רק של יהודים ובנהלי בטיחות.
מרזל טחינת הנסיך רשלנות ערבית גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד