כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דרישה: לזמן את ברק בעקבות חשיפתו כי נתניהו מסכן את בטחון ישראל

באופוזיציה דורשים לזמן את אהוד ברק לדיון בוועדת חו"ב בשל דבריו על כך שנתניהו מסכן את ישראל ב"הימוריו". ברק מסכים

ברק אתמול. צילום: לידר סטודיו לצילום
ברק אתמול. צילום: לידר סטודיו לצילום

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, תוקף בחריפות את התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו מול ארה"ב בנושא הסיוע הביטחוני וטוען כי ישראל הפסידה מיליארד שקל מארה"ב בעקבות התנהלות מופקרת של נתניהו. בעקבות הדברים קוראים באופוזיציה לדיון בועדת חוץ וביטחון. על פי דיווח בערוץ 2 ברק מסכים ומקורביו מדגישים הבוקר (ה') כי הוא לא התכוון לאירוע מסוים, אלא לשורת התרחשויות המשקפת התנהלות בפרשה.

ברק נשא דברים אמש (ד) בכנס תנועת ׳דרכנו׳. בראשון לציון, ואמר, "כאשר ייחתם בקרוב הסכם הסיוע הצבאי האמריקאי לעשור הבא יסתבר לכל, היקף הנזק מהימורו המופקר של נתניהו בניהול היחסים עם הבית הלבן. במקום לקבל 4.5 מיליארד לשנה כפי שהיה צפוי ומעשי לפני שנה, מיד לאחר חתימת ההסכם בוינה- תקבל ישראל 3.8 וגם זאת רק בכפוף להתחייבות שלא לדרוש תוספות מהקונגרס (בכל שנה היה הקונגרס מוסיף בהסכמכת הבית הלבן 600-700 מיליון דולר ל׳כיפת ברזל׳ וכיו״ב). יתירה מזו, ישראל תידרש לוותר בהדרגה על מעל 750 מיליון דולר של המרות לשקלים. נזק נוסף ישיר של 3 מיליארד ש״ח בשנה לתעשיות הבטחוניות שלנו. הפירוש הוא פרויקטים חיוניים שייעצרו או יבוטלו ואלפי מפוטרים בתעשיות הביטחון. או לחילופין, קיצוצים של עוד 3 מיליארד ש״ח כל שנה בתקציבי חינוך חברה ותשתיות. "

ברק הוסיף ותקף כי "החלטה אחת, קלת דעת ונמהרת- ואיזה מחיר. לעשר שנים. הכתובת היתה על הקיר. הכשלון -ידוע מראש. אז מה עבר בראשו של נתניהו?

את מה ואת מי בדיוק שירתה ההחלטה הזאת? איש לא יכול היה למנוע מאיתנו להבהיר את עמדתנו כי ההסכם הוא בעינינו-רע. וחתימתו -שגיאה כבדה. אבל במקום שיח גלוי עם הנשיא מאחורי דלתות סגורות , מה שהיה עושה כל ראש ממשלה אחר, חזינו בכניסה ברגל גסה אל תוככי הויכוח הבין-מפלגתי שם, הזדמנות לנאום טוב בקונגרס במחיר הליכה מאחורי גבו של נשיא מכהן,טלטלה עמוקה בתמיכה הדו-מפלגתית בישראל ובדעת הקהל היהודי. וכל זאת רק כדי לפגוש שוב בכשלון הידוע מראש וכעת גם במחירו הקונקרטי. איזו הפקרות בלתי נסלחת".

בעקבות הדברים של ברק, ח"כ בר-לב מבקש לכנס דיון דחוף בועדת המשנה לעינייני מודיעין בועדת חוץ וביטחון ולזמן את אהוד ברק.

מהליכוד נמסר בתגובה: "כשמדובר בסיוע ביטחוני מארה"ב, ברק הוא האחרון שיכול לדבר. בשעה שרה"מ נתניהו עומד להביא להסכם סיוע חסר תקדים עם ארה"ב של קרוב ל 40 מיליארד דולר, אנחנו עדיין מחכים לכמיליארד הדולר של סיוע בטחוני מארה"ב שברק הבטיח שנקבל בזמן נסיגתו החפוזה מלבנון, נסיגה שהובילה להשתלטות איראן וחיזבאללה על דרום לבנון וירי של אלפי טילים משם על ערי ישראל."

בהתייחס לבקשה לדיון אמר ח"כ בר-לב: "הדיון על איומים אסטרטגיים לא צריך להיות מעל במות עם מיקרופונים, הוא צריך להתנהל סביב שולחן הדיונים של הועדות המסווגות בכנסת. האחראיות שיש לי כנבחר ציבור היא לדאוג לכך ולשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. אני מצפה שבעקבות בקשתי שח"כ דיכטר, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, יזמן את הדיון ואת אהוד ברק בהקדם האפשרי".
אהוד ברק ברק נגד נתניהו איומים אסטרטגים חוץ ובטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד