י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יומנו של מתייצב: דיילי גזירת הגיוס • צפו

צוות מיוחד של לוחמי קודש ממתין בכניסה ללשכת הגיוס לכל בחור ישיבה, שמא חלילה 'יילכד בפיתויים', אבל הפיתוי היחיד שחסר להם הוא הפגנה עסיסית

יומנו של מתייצב: דיילי גזירת הגיוס • צפו

את הבוקר התחלתי אחרי התפילה בביקור אצל עו"ד, על מנת לחתום על טופס הדיחוי ללשכת הגיוס, בצאתי מהעו"ד עליתי לקו 68 מבני ברק לכיוון תל השומר, כשהגעתי ליעד תמהתי אם הגעתי למקום הנכון או שמא לירושלים - דיילים ניסו לדחוף פלייארים לכל עובר ושב, מה שהזכיר לי את תחנות הרכבת הקלה בירושלים, אילולא הלבוש הירושלמי. באם הנכם תוהים במה דברים אמורים, מתברר שמדובר במדריך למי שכן מתייצב, שלט ענק קידם את פני המתייצב - תיזהר לא לאבד את מעמד בן הישיבה וכו'.

תוך כדי שאני מתקדם לכיוון הלשכה, רץ לעברי אחד הדיילים ומנסה לדחוף לי פלייאר כלשהו, כשסירבתי קיבלתי את התשובה 'גם אם אתה שטיימניסט מסריח' (עפ"ל) מותר לך לקחת.

נכנסתי למדור בני ישיבות תוך כדי היערכות לשכנועים ופיתויים רבים, הערכתי הייתה כי אמצא את הדרך החוצה תוך שעתיים שלוש, אלא שלמרבה תדהמתי, מצאתי לשכה מלאה בבחורי חב"ד ועוד מספר מועט של תלמידי ישיבה. מיד עם העברת תעודת הזהות הועברתי להגשת הדיחוי, בחדר הגשת הדיחוי המתין לי ספר מסילת ישרים ללימוד בזמן ההמתנה - תוך כדי הזנת הפרטים במחשב, אולי לא נתתי יחס מספק לדיילים בחוץ.

כשיצאתי מהלשכה כבר קרב אלי באופן מידי דייל נוסף שעמד מוכן לתחקר אותי כמה פיתויים ושכנועים עברתי, לחוסר שיתוף הפעולה מבחינתי הגיעה התגובה 'אתה עדיין יכול להתחרט ולחזור ללשכה להתגייס...'

מבדיקה קצרה מה מטרת הדיילים, אני רואה כי כל בחור ישיבה מקבל חומר בכניסתו ובצאתו, עובר תשאול אם לא הצליח לסדר את מעמדו מחמת אי תקינות הדיחוי, ובמידה וכן הוא מועבר לטיפול במוקד בירושלים, להמשך טיפול ושכנוע 'איך לא להסתבך עם גזירת הגיוס'.

אחת התובנות היחידות שיש לי מהביקור, היא כי העצורים מועטים מדי וחייבים לספק סחורה חדשה, תמהני מדוע הדיילים לא נעצרו על קידוש ה', את התשובה לכך אפשר למצוא במסמכי צה"ל שם רצוי לבדוק איך הוגדר מעמדם.

בעקבות המידע 'בחדרי חרדים' יצא ותיעד את התופעה.












טופס דיחוי תל השומר ישיבה התייצבות לשכת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד