כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מחקר: הכי משתלם להיות מומחה סייבר בישראל

השכר של מומחה אבטחת רשת בארץ הוא פי 3.5 מהשכר הממוצע – השיעור הגבוה בעולם. למרות התנאים הגבוהים, 80% מעובדי תעשיית הסייבר הישראלית דיווחו על מחסור בכוח אדם מיומן

אילוסטרציה: דרור גרטי פלאש 90
אילוסטרציה: דרור גרטי פלאש 90

ישראל היא המדינה שהכי משתלם לעבוד בה בתעשיית הסייבר, כך עולה ממחקר מיוחד של אינטל העולמית. על פי המחקר, שבוצע בשמונה מדינות, מומחה סייבר ישראלי מרוויח כמעט פי 3.5 מהשכר הממוצע במשק – השיעור הגבוה ביותר מבין המדינות שנבדקו.

המחקר, שערכה עבור אינטל חברת Vanson Bourne, התבצע בקרב עובדי תעשיית הסייבר בישראל, ארה"ב, אוסטרליה, צרפת, גרמניה, יפן, בריטניה ומקסיקו. מטרתו היא לבחון את המגמות והאתגרים הגלובליים בענף ולהגיש המלצות בתחום לקובעי המדיניות.

אחד הממצאים המדאיגים שעלו במחקר הוא מחסור בכוח אדם מיומן לתחום הסייבר. גם בישראל, בה כאמור משלמים שכר גבוה במיוחד, 80% מהנשאלים דיווחו על מחסור בעובדים בתעשייה.

המשתתפים במחקר דיווחו עוד כי המחסור בכוח אדם מיומן גרם לנזקים רבים. 25% מהנשאלים דיווחו על אבדן מידע (proprietary data) ו-33% דיווחו שהיוו מטרות למתקפות האקרים, שידעו על חולשתם הארגונית כתוצאה מהמחסור.

ממשלת ישראל זכתה לציון לשבח – שיעור ההשקעה של המדינה בהכשרות סייבר מתוך כלל ההוצאה הוא הגבוה מבין המדינות שנבדקו. למרות זאת, הרמה האקדמית בישראל היא לא מהגבוהות.

המעסיקים הישראלים, מסתבר, מעריכים יותר ניסיון בשטח מאשר תואר אקדמי. לכן, לא מפתיע ש-62% מעובדי הסייבר בישראל – השיעור הגבוה ביותר - מאמינים שלא הלימודים הם אלה שמשפרים את המיומנות, אלא דווקא תחרויות והאקתונים.
סייבר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד