י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'גיוועלד, נאצים': עימותים בצומת כיכר השבת • צפו

מאות רבות של אנשי "העדה החרדית" הפגינו בצומת כיכר השבת בשכונת גאולה בירושלים במחאה על מעצרו של צעיר חרדי יתום על ידי שלטונות הצבא, שבועיים בלבד לפני חתונתו. המפגינים שרפו פחים והתעמתו עם כוחות המשטרה. תשעה בני אדם נעצרו • צפו

ההפגנה הערב בכיכר השבת בירושלים
ההפגנה הערב בכיכר השבת בירושלים

מאות רבות של אנשי "העדה החרדית" הפגינו הערב (חמישי) במספר מוקדים בירושלים ובבית שמש, במחאה על מעצרו של צעיר חרדי יתום על ידי שלטונות הצבא, שבועיים בלבד לפני חתונתו.

בצומת כיכר השבת בשכונת גאולה בירושלים הפגינו מאות אנשים, שרפו פחים והתעמתו עם כוחות המשטרה.

(ההפגנה הערב בכיכר השבת)


מהמשטרה נמסר כי עד כה נעצרו תשעה בני אדם במהלך ההפגנות בריכוזים השונים ושוטר יס"מ אחד נפצע באורח קל במהלך ההפגנה, שהייתה הפעם אלימה מהרגיל.

"בהפרת סדר על מעצר של עריק חרדי המשתמט מצה"ל, החלו מספר מאות חרדים להבעיר פחים לחסום צירים בכיכר השבת וליידות אבנים לעבר כוחות המשטרה", נמסר בהודעת המשטרה, "ישנם מספר עצורים. כמו כן בבית שמש מאות חרדים מפירים את הסדר וגם שם יש עצורים".

עוד נמסר כי "בבית שמש נפצע שוטר מאבן שנזרקה לעברו ואשר פגעה בראשו מטופל ע"י תאגד משטרה ויפונה בהמשך לבית חולים להמשך טיפול. נעצר חשוד. עד כה תשעה עצורים שהתפרעו שנים בבית שמש ושבעה בכיכר השבת בירושלים. כוחות המשטרה במקום".

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים" כי שלטונות הצבא עצרו אתמול צעיר חרדי כבן 18 מחסידות ברסלב, ככל הנראה בטענה כי ניסה לחמוק מגיוס, שבועיים בלבד לפני חתונתו.

הבחור, יתום מאב שנפטר לפני כשנה וחצי, הגיע ללשכת הגיוס בירושלים, שם נעצר מסיבה שטרם ברורה. משם הוא נלקח לכלא ענתות באזור בנימין.

בעקבות המעצר הורו גאב"ד העדה החרדית וחברי הבד"ץ לאנשיהם לצאת ולהפגין, ואכן, כבר בשעות הערב יצאו מאות מאנשי "העדה החרדית" להפגין בצומת כיכר השבת ובצומת בר אילן בירושלים, כמו גם בעיר בית שמש. ב"עדה החרדית" אף פרסמו את שמו לתפילה: אברהם מרדכי בן מרים.

מוקדם יותר הערב בצומת אפיריון ברחוב בר אילן בירושלים נאספו עשרות מפגינים, הציתו פחים וחסמו את הצומת. כוחות משטרה גדולים הוקפצו למקום, ולאחר זמן קצר פיזרו את המפגינים ופתחו את הציר לנסיעה.
הפגנה כיכר השבת עימותים אלימים עצורים עריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד