ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אהוד, התבלבלת בין הפרשות • טור

אהוד ברק - ראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות ישראל, נזכר בכשלונותיו של ביהי • מה שמועה שמעת?

אהוד, התבלבלת בין הפרשות • טור

פרשת השבוע ״ואתחנן״. מזכירה את המילה 'חנון', שהיא כדברי חז"ל, "אין ״חנון״ אלא לשון מתנת חינם״.

אהוד ברק, ראש הממשלה לזמן הקצר ביותר בתולדות מדינת ישראל, שנה וחצי בסה״כ - מחפש ״מתנת חינם״ בכדי לחזור למרכז העשייה. אהוד ברק הלוחם המעוטר ביותר בצה״ל, אך פוליטיקאי כושל בלשון המעטה, התבלבל בין פרשת יתרו, לפרשת ואתחנן.

שם ביתרו נאמר: ״מה שמועה שמע ובא״? לא בפרשת השבוע. אהוד ברק ״משועמם״. שמע שמועה. נבוססת או לא? רק העתיד ידע לומר. בניגוד לשם שרדף אותו ״אהוד ברח״ הפעם ״אהוד בא״.

ברק ניצל את הבמה בכנס של תנועת השמאל ״דרכנו״, בכדי לתקוף בחריפות את רוה״מ נתניהו. תוך הפרכת שמועה עלומה: ״חשיפה מטרידה ביותר של ישראל מול אתגר בטחוני מרכזי, מפאת רגישותם של הדברים לא אוכל לפרט יותר מכך״. דברי אהוד ברק, שכבר שנים רבות הוא מחוץ למעגל העשייה ומקבלי ההחלטות בישראל, יותר מעשור מאז כיהן כרוה״מ. סתם ולא פירש. במידה והשמועה מבוססת, אין דרכים אחרות בישראל בכדי לבררה, להעלותה לדיון ולבדיקה?

הנחת עבודה פשוטה אומרת, שהסיבה שבגינה ״נחשף״ ברק ל״שמועה״, הינה עברו הבטחוני-פוליטי, לא בגלל הזקן האופנתי שסיגל לעצמו. קשריו וכישוריו הנ״ל, לא יסייעו בידו בכדי לברר ולטפל ב״שמועה״ בצורה רצינית ועניינית?

מתקפתו הבוטה בנאום המדובר כלפי רוה״מ בנימין נתניהו, הביטויים החריפים שהשמיע כלפי ״אישיותו״ הלא מתאימה של נתניהו, לדבריו של זה שכיהן תחת נתניהו כשר בטחון שנים רבות עד שנבעט על ידי הבוחרים מהכנסת. מלמדות על ״עומק״ התסכול של האושיה, שחסלה וקברה מפלגת שלטון בישראל. מפלגת העבודה ששלטה שנים רבות במדינה ואהוד ברק דרדרה למצבה הנוכחי.

אהוד ברק ״שמע״ ומצא, ״מתנת חינם״ בכדי לנסות ולחזור לבמה הציבורית ממנה נזרק ״ככלי לא יוצלח״. לא על כך תהיה תפארתו.

כהונתו הקצרצרה כרוה״מ הסתיימה באקורדים צורמים ומביכים. עם נזק ליחסי ישראל ארה״ב, בעקבות פרשת ה״פלקון״ מטוס הביון שבסופו לא נמכר לסין. אך פגע אנושות ביחסי סין-ישראל.

פריצת האינתיפדה השנייה, שבתחילתה לא השכיל ברק לזהותה, לנסות להפגין שליטה בשטח וליצור מציאות בטחונית תקיפה. התרפסותו וויתוריו לערפאת, שידרו חולשה וכניעות, הבעירו את האש שגבתה קורבנות והחזירה את האזור אחורנית שנות דור.

לא אמנה כרוכל את ״כשלונותיו״ של ברק, כי רבים הם והינם כתובים ומתועדים בספרים ובעיתונים. גנרל ההיסטוריה יתייחס וישפוט.

אך עובדה היא, שברק הכושל ״כיהן״ תחת נתניהו כשר בטחון תקופה משמעותית. הוא היה ממשיך לכהן ״תחתיו״ ברצון רב, עד קץ הימים.

הבוחר הישראלי לא נתן בו אמון והפרישו שלא מדעתו, מבית המחוקקים-הכנסת וממילא משולחן הממשלה, רק לכן עזב, הועזב.

רק מחוץ לשולחן הממשלה, אהוד ברק ״למד״, הסיק את מסקנותיו האישיות, המלומדות, מאישיותו הבלתי מתאימה של ״בנימין נתניהו״?

אהוד ברק, הנח לנו. הזדקן לך בשקט. אנו שומעים את התסכול ומבינים את חוסר היכולת לקבל. אנו רואים שרק ארגון שמאל קיקיוני נותן לך במה. מה לעשות? הקדחת את תבשילך, בעשר אצבעותיך. דרכך להנהגה ולפוליטיקה חסומה. נכון, מדי פעם ״נזכרים״ בך מחוסר מרואיינים אטרקטיביים והינך חוזר, מוחזר לפודיום, לבריאות.

מאידך, כסף לא חסר! תהנה מהחיים! אל תדאיג לנו את החיים, בכדי למצוא סיפוק לנפשך המיוסרת מחוסר תיכלה וסיפוק. זמנך עבר ולא חבל.
כנסת אהוד ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד