ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

השיטה נחשפה: כך ליצמן מוציא כסף מהאוצר

עוד בלייבל'ה: על איזה עיתון גפני לא מוותר בנופש, מה פרוש מחפש בתערוכות ואת מי מתדרך יועץ שר הדתות שפוטר ושב לתפקידו? • וגם: לייבל'ה הבעלזאי חוגג, הרב מאזוז נחשף לספר על מרן והזמר הצעיר שישב בקהל בהופעה של הקולגה המבוגר • מהדורת בין הזמנים יוצאת לדרך

השיטה נחשפה: כך ליצמן מוציא כסף מהאוצר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בעודו צועד שפוף כדרכו בתשעת הימים, שמע לייבל'ה את קולו הרועם של שלוימל'ה מאכער מאחוריו, "בטלן, במקום לבכות על מר גורלך והאוברדרפט התופח, לך תלמד מנחת חינוך".

כסף אף פעם לא הגיע ללייבל'ה בקלות והוא הסתובב כמי שאחזו נחש, "מה עניין מנחת חינוך אצל פרנסה?" הקשה בחשש.

"זה פשוט לגמרי", המתיק מאכער, "זכה רבי יוסף באב"ד זצ"ל, ומלבד החיבור המופלא שיצא תחת ידיו, מכהן יוצא חלציו שי כמנכ"ל משרד האוצר. הצאצא הנכבד הוא חובב מופלא של תורת סבו, מה שעשוי לסדר לך תקציב נאה, ממש כמו יענקלה".

"יענקלה גוטרמן?" שאל לייבל'ה בפליאה, "והלא הוא מסתובב באוצר כבר שנים ארוכות ותופר תקציבים, הרבה לפני שבאב"ד ג'וניור סיים את תפקידו כמנכ"ל הרשות השנייה".

"יענקלה ליצמן", השיב המאכער בתרועת ניצחון, "כל פקיד זוטר באוצר יוכל להעיד לך נאמנה ששר הבריאות מקפיד להגיע לכל ביקור באוצר כשהוא מצויד במנחת חינוך. הוא מתיישב ללימוד בחברותא קצרה עם המנכ"ל ואחר כך שוטח את טענותיו בענייני כספים והמסתעף".

"וזה עוזר?" המשיך הלייבל'ה להקשות.

"זו כבר שאלה אחרת, בכל זאת ליצמן התנגד לתקציב, אבל אולי זה מוסבר היטב כאן".

ובעוד ליצמן מסתבך בירושלים, הקולגה מועדת הכספים מוישה גפני נופש לו מעדנות בהודיות. בין פאנל לארוחת בוקר, לא מפספס המוישה את הקרדיטים היומיים ב'יתד נאמן', שנאמר "בפעילות יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני קרה משהו".

צילום: מיקי שפיצר




ואילו הצלע השלישית בהנהגת יהדות התורה, סגן שר החינוך מאיר פרוש, מצא לו בשבוע האחרון את הזמן להשיק את תערוכת 'גם אני יכול', יצירות מנייר ממוחזר של ילדי על"ה, עם מנכ"ל הארגון יהודה מרמורשטיין בירושלים.





ומהגזרה האשכנזית השקטה לגזרה הלוהטת אצל אחינו הספרדים, השבוע נחשפה ב'בחדרי חרדים' המהומה במשרד הדתות, עם פיטוריו של יועץ השר דודו עמר והשבתו המהירה לתפקיד. נכון שהשר אזולאי זעם על צעדים שנעשו ללא ידיעתו, אבל לייבל'ה מרשה לעצמו לשער שגם קשריו הענפים של עמר בתקשורת עוררו במעט את קנאתו של השר, שלא זוכה לאזכורים של ממש בעתונות, אם כך ואם כך, בשישי שעבר תועד עמר בשוק מחנה יהודה עסוק בתדרוך השבועי לבכיר התאגיד וכתב חדשות 2 בעבר יאיר שרקי ולאיש הצללים נפתלי זאבי.





ובזמן שהפוליטיקאים נופשים, הכתב הפוליטי של אתר הבית משתעמם לו ומעביר שידורים חיים בפייסבוק מהכותל המערבי, שם מצא לייבל'ה השבוע את עקיבא ווייס.



פינת איחוד הצלה
אבל ללא ספק, האירוע המרכזי של השבוע היה המעמד לציון 30 שנה להקמת 'איחוד הצלה' שנערך באצטדיון ארנה בירושלים. אחרי שעות ארוכות של נאומי סרק, ואחרי שהספיק להכיר את מנהל הסניף בדימונה ולהיחשף לדמותו ההירואית של סגן המנהל במעלות תרשיחא, הגיע גם קטע מוזיקאלי מענג, בכיכובו של ענק הזמר החסידי שלא נס ליחו, אברהם פריד.

לייבל'ה שהתפנק בכרטיס v.i.p לפרקט, מצא לפתע משמאלו את הזמיר החסידי הנודע מוטי שטיינמץ, שבא ליהנות כאחרון המתנדבים מההופעה, בפליאה קלה סובב לייבל'ה את ראשו ימינה, ושם מצא את החזן האגדי דבהל'ה הלר, מתרווח בנחת עם הכל יכול של 'לאומית' אפרים רוזנשטיין ומתענג על ההופעה. בסיום האירוע, הצטלמו פריד ושטיינמץ עם האח השקט לבית ביכלר.





ואילו בשיאו של האירוע, נעמדו להסתלף החוט המשולש מאחורי הקלעים, הבוס מעיריית ירושלים, העוזר שמתמרן עם הבריאות יעקב איזק ורפפורט מאיחוד הצלה.





אפשר להאריך עוד רבות ולהרחיב על האירוע הנוצץ, הטעות שגרמה לאברהם פריד לשכוח את מילות הלהיט 'ירושלים שבלב' ולהתחיל מתחילה, אורחי הכבוד סגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס, הסגן לשעבר ישראל קלרמן, מנכ"ל רדיו 'קול חי' אבי רוזן ואנשיו יוסי צלניקר ובני הראל, ונהג מונית בשם טילטיל שכיכב שעה ארוכה (ארוכה מדי) על המסך, אבל קצרה היריעה ולייבל'ה לא נוהג להתיש את קוראיו בבין הזמנים.

פינת התורה והחסידות
ואם בבין הזמנים עסקינן, לייבל'ה פתח את בין הזמנים בחגיגה רבתי. ולא, לא מדובר בלייבל'ה כותב המדור, אלא בלייבל'ה צוויבל, המוכר גם בשמו שלום אריה, שבא בברית האירוסין עם נכדתו הרביעית של הרבי מבעלזא. על פניו מדובר בשידוך 'רגיל', אלא שיודעי דבר כבר חפרו בבצל (צוויבל בלע"ז) ומצאו שושלת ענפה שמגיעה עד הרבי מקאמדא, זכותו תגן עלינו.

ועוד מבית בעלזא: מי שמכונה 'צילום: א.מ.ש', הלא הוא ר' אברהם משה שפירא, צלם החצר הבעלזאי שלא מפספס אף אירוע, חבק בן בשעה טובה ולא פספס גם את שמחת הוורט בחסידות. לייבל'ה משגר ברכות.

ולא רק בבעלזא חגגו, בשבת נחמו נשמעו צהלות בחסידות מודז'יץ לרגל החגיגה במעונו של דובר החסידות, הערשי לרנר, שחבק תאומות לאחר בן בכור. לקידוש המיוחד שנערך בבית המדרש של החסידות ברחוב חבקוק בבני ברק, הגיעו כל המי ומי להשתתף ולאחל מזל טוב.

ואילו בחסידות ערלוי נערך מעמד 'לחיים' מיוחד במעונו של הרבי בשכונת קטמון בירושלים, לרגל אירוסי בנו של הגבאי הרב משה שפיצר.

וקצת תורה מהאגף המזרחי: לידי לייבל'ה התגלגל קטע וידאו נפלא מראש ישיבת 'כסא רחמים' הרב מאיר מאזוז, כשהוא מעיין בספר חדש שיצא על מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל השבוע.

הפינה המוניציפאלית
במהלך בין הזמנים, מצא לייבל'ה את ראש העיר ביתר עילית מאיר קווים רובינשטיין מטייס להנאתו בלונה פארק העירוני עם הילדים. ככה זה כשאין לראיס המקומי מתחרה ראוי שיכול לעלות במקומו על המתקנים.





ואילו ראש העיר בית שמש מוישה אבוטבול, מצא זמן בבין הזמנים לקנות משקפי שמש בסניף עינית בעיר, יחד עם המנהל עודד שחור, ולייבל'ה נצמד לאיחול המסורתי "שתראה רק דברים טובים".





ואילו דוברו של ראש העיר אלעד ישראל פרוש, הלא הוא חיים לוריא, תועד בפאנל של ישיבת 'נתיבות החכמה' וולפסון בכרם ביבנה, שם הוזמן על ידי המנחה אפי טורצקי להציב שאלות מאתגרות ליעקב אשר, שרוליק פרוש ויהודה אבידן.





ובירושלים: הצלם שוקי לרר החליט שלא להסתפק בתיעוד אדמו"רים ויצא לסייר ברחובות הבירה ולהנציח את מראותיה. עם תחילת הסיור, פגש לרר את האיש החזק ברובע היהודי, סגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס, שממשיך בעבודתו גם בבין הזמנים.





ועוד בירושלים לייבל'ה מצא בכיכר ספרא שני הלרים שאינם מחזיקים בקשר משפחתי ידוע אך נקלעו לאותה תמונה: החזן דובהל'ה הלר והעיתונאי משה הלר מידיעות ירושלים, שתועדו משוחחים במרפסת.



פינת התקשורת והפרסום
בשבוע שעבר הייתה אמורה להתפרסם ב'משפחה' כתבת שער עם הרבנית אזרחי על אחיה הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל, כמובן עם תמונת אביה ומשפחתה ולא תמונת הרבנית עצמה. ברגע האחרון נאלצו בעיתון להוריד את הכתבה בעקבות פטירתו של ראש ישיבת מיר הגאון רבי אריה פינקל זצ"ל, אלא שב'תוכן העניינים' שכחו להסיר והכתבה נשארה. לייבל'ה מצא ראיון עם הרבנית גם במגזין 'קטיפה' של 'יתד נאמן', אבל לא מדובר בתחליף הולם לכתבה השבוע של שמעון יאיר ברייטקופף ואריה ארליך.

ואפרופו קטיפה של יתד, אחת הכתבות בעיתון יצאה לסקר דברים מעניינים בירושלים, בין השאר ביררה מה קורה בבית הרב אלישיב זצ"ל – בו מתברר שאף אחד לא גר, מאידך, הקראוון המפורסם הועבר לפי הכתבה ל'רכס'. לייבל'ה לא הצליח לגלות עד לרגע זה באיזה רכס מדובר.





ועדיין בירושלים, מול הכותל המערבי, השיא האיש והאומץ אהרן גרנות את בנו המאומץ מאיר פבלובסקי, שנדקר בקרית ארבע וניצל בנס. בחתונה צפה לייבל'ה בסלפי משותף של מיילך זילברשלג, החרדי הוירטואלי מ'כאן', ודובר צה"ל לתקשורת החרדית, חזקי שכטר.





ואילו השדרן מנחם טוקר שיצא לחופש, בישר לעוקבי הטוויטר עם תמונה במטוס כי "באמת אין כמו בבית" לייבל'ה מסכים ומזכיר שהערב תשודר מוצ"ש חי ממלון מעלה החמישה, בהשתתפות שלל זמרים אורחים ובליווי שידור פייסבוק מאחורי הקלעים.





ובשמחת בר מצווה שנערכה השבוע בברכפלד לאחד מנגידי חסידות צאנז, תיעד לייבל'ה את איש עיתון המודיע יעקב רייניץ בסוד שיח עם איש העסקים והמבשר נחמן בנשעיה.





קצת משוק הפרסום: משרד הפרסום 'שחור לבן' של שימי רווח מתרחב ומרחיב את הצוות. השבוע צורף לשורת החברים גם איש הפרסום יעקב פריימן ולייבל'ה מאחל הצלחה רבה.

ועוד בפרסום, השלוחה החרדית של הבצפר של איתן דובקין, קיבצה את כל המשתתפים בפרויקט גמר על ארגון 'איחוד הצלה' לתמונה משותפת.



מן הגורן ומן היקב
במהלך בין הזמנים, פגש לייבל'ה בבני ברק את מי שמוכתר כסלב של העיר, אברומי לוי, האיש שהיה מסור בלב ונפש לרב וואזנר זצ"ל, כשהוא מבצע שליחויות רבות עם האופניים החשמליות ולא מפסיק לחייך ולעזור לכל אחד.





ואילו איש חסד נודע אחר, יהודה משי זהב, נצפה בגיבוש של זק"א בבית שמש ברכיבה על סוסים. לייבל'ה רק משער שלמשי ממתין איזה חילוץ דחוף באפריקה ועליו להתאמן.





ובליל שישי האחרון, תועד כוכב 'גב האומה' קובי אריאלי עם הרל"ש של רבה האשכנזי של ירושלים אבינועם קוטשר, כשהם ממתינים לצ'ולנט נטול סלמונלה במסעדה החדשה 'שאבס' בשערי חסד.





ויש מי שמעדיף את הפינוקים של שווייץ, כזה הוא ר' יוסף לנדאו, מנכ"ל אקה נדל"ן שהרחיק מהפרויקטים שהוא בונה בירושלים עד למלויא השוויצרית, שם תועד נהנה מהחיים.





ואחרון חביב: את יועץ סגן השר פרוש לענייני קהילות ופניות הציבור, בני הקר, מצא לייבל'ה ממתין בתור לכספומט כאחד האדם.



פינת המ"מים
מעיניו של מאייר המדור יוסי חיים לא נמלטה סערת הקורנפלקס, שבעקבותיה התגלה סלמונלה כמעט בכל מה שזז. עם זאת, זכות הראשונים שמורה לקורנפלקס, וכך זה צריך להיראות, לכאורה.





ומה גרם לחידוש המפתיע של הפגנות 'הפלג' בנושא הגיוס? למאייר יש פתרון אפשרי, הקשור לחוסר תעסוקה מספקת לבני ישיבות בימי 'בין הזמנים'.




פינת המזל טוב וכוס תנחומים
מזל טוב לרל"ש של מנחם שפירא, אליהו ארנד, האיש החזק בדגל התורה, לרגל שמחת החלאק'ה לבנו. ארנד הגיע לערוך את התגלחת במעונו של רבי ברוך מרדכי אזרחי בירושלים ותועד בעדשת לייבל'ה.





וברכת מזל טוב לאמן והצייר העולמי יואל וקסברגר מ'מלכות וקסברגר' לרגל הולדת הבת בשעה טובה.

לייבל'ה שולח תנחומים לפארג' דאהר, הקב"ט של ביתר עילית שלא מפסיק להודיע על לידות בשבת על פטירת אביו. פארג', חביב החסידים וחסיד פינסק קרלין וחצי מנדלה לטענתו, זכה גם במודעת אבל מהעירייה.



פארג' ליצמן פרוש בעלזא לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד