י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מגעים שקטים? דיווח: הרצוג ונתניהו נפגשו בשבוע שעבר בקיסריה

לפי הדיווח השניים חידשו את המגעים לצירוף המחנה הציוני לממשלה, ונפגשו בשבוע האחרון בקיסריה • נתניהו והרצוג מכחישים את הפגישה • ח"כ סתיו שפיר: "מי שהתעייף או הפסיק לאמין ביכולת לנצח את הימין שיתכבד וילך הביתה"

הרצוג ונתניהו. צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90
הרצוג ונתניהו. צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90

המחנה הציוני שוב בדרך לממשלה? ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג נפגשו ביום חמישי האחרון בקיסריה - כך דווח לראשונה על ידי העיתונאית דפנה ליאל באולפן שישי בחדשות 2.

בלשכותיהם של נתניהו והרצוג מכחישים את דבר הפגישה. מלשכתו של יו"ר המחנה יצחק הרצוג הגיבו. "לפי הדיווח המופרך מן היסוד, ברור ששוב יש בעיות בקואליציה. הלחץ מהבלגן שעשה השר ישראל כץ עלה על גדותיו, מופץ מידע שקרי, ושוב יש מי שנופל בפח".

ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית כי אם יצטרף הרצוג עם אנשיו לממשלה, הדבר יבוא על חשבון בנט והבית היהודי, לאחר שבתקופה האחרונה הוא מרבה לצאת לעימותים חזיתיים עם נתניהו.

ח"כ שלי יחימוביץ הגיבה בטוויטר להרצוג שאמר כי ביקר בקיסריה במסגרת החופשה: "‏נראה לי שגם אני אצא לנופש בקיסריה. לא יודעת מה בדיוק אפשר לעשות שם אבל לפי ‎דפנה ליאל שהיא עיתונאית אמינה, מדובר בטרנד תיירותי היסטרי".

הרצוג הגיב בטוויטר: "‏דפנה ליאל קנתה לוקש ועשתה ידיעה מופרכת".

ח"כ סתיו שפיר הגיבה לדיווח כי "מי שהתעייף או הפסיק לאמין ביכולת לנצח את הימין שיתכבד וילך הביתה. אני מבטיחה לעשות הכל כדי לבנות הנהגה ראויה שתוכל להוביל את המדינה".

ח"כ אראל מרגלית הגיב כי "לעבודה אסור לחזור לניסיונות חתרניים לתת יד להצלת נתניהו. הכישלון של הממשלה בכל התחומים יחד עם חקירות ראש הממשלה זועקים לשמיים שאת נתניהו אסור להציל אלא להחליף. כמו שסיכלנו ניסיונות דומים בעבר נסכל גם את הניסיון החתרני הזה להצלת נתניהו גם הפעם".

ח"כ עמיר פרץ הגיב לפרסום בערוץ 2 אודות הצטרפות אפשרית של המחנה הציוני לקואליציה: ״אין כל סיכוי להצטרפות המחנה הציוני לממשלת נתניהו ונראה כי מדובר בספין מבית היוצר של לפיד שהוא המרוויח העיקרי מהספינים האלה. אפשר וצריך להחליף את נתניהו וזו משימתינו העיקרית ואנחנו נממש אותה״.

כזכור לפני כשלושה חודשים ניהל הרצוג מגעים אינטנסיביים עם ראש הממשלה נתניהו והצדדים נפגשו מספר רב של פעמים בחשאי וזכו להכחשה גורפת. המגעים הופסקו כאשר התעוררה ביקורת בתוך הליכוד על העדפת המחנה הציוני במקום מפלגת הימין ישראל ביתנו. ליברמן באופן מפתיע הודיע כי יסכים להיכנס לממשלה באם יקבל את תיק הביטחון. נתניהו נענה לבקשה והזמין את ליברמן לפגישה, ישראל ביתנו הצטרפה לממשלה והמגעים עם המחנה הציוני נכשלו רשמית.
הרצוג יחימוביץ נתניהו ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד