ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הליכוד נגד ברק: "הכי גרוע שהיה כאן"

בתגובה למתקפה של שר הבטחון וראש הממשלה לשעבר נגד נתניהו, אומרים בליכוד: "ניסיונותיו הפאתטיים לחזור למערכת הפוליטית דרך מתקפות חסרות בסיס וחסרות אחריות על ראש הממשלה נתניהו גובלים בהפקרות"

ברק. צילום: פלאש 90
ברק. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

מתקפה חריפה של הליכוד נגד שר הביטחון לשעבר אהוד ברק - בעקבות דבריו בשבוע שעבר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בליכוד מזכירים כי "ברק הוא ראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות מדינת ישראל שעליו רשומים אירועים קשים".

בפוסט שעלה הערב (מוצ"ש) בעמוד הפייסבוק של הליכוד נכתב: "אהוד ברק הוא ראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות מדינת ישראל שרשומים על שמו בין היתר: האינתיפאדה השנייה, הפקרת מדחת יוסוף, הלינץ' ברמאללה והנסיגה החפוזה מלבנון שהביאה להשתלטות איראן וחיזבאללה על דרום לבנון וירי של אלפי טילים משם על ערי ישראל. ניסיונותיו הפאתטיים לחזור למערכת הפוליטית דרך מתקפות חסרות בסיס וחסרות אחריות על ראש הממשלה נתניהו גובלים בהפקרות. מוטב שאותו ברק שאיבד את אמון העם במהירות שיא של כשנה בתפקיד, יפסיק להטיף מוסר לראש הממשלה בנימין נתניהו שזוכה לאמון הציבור פעם אחר פעם."

כזכור, שר הביטחון לשעבר אהוד ברק תקף בשבוע שעבר בחריפות את התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו מול ארה"ב בנושא הסיוע הביטחוני, וטען כי ישראל הפסידה מיליארד שקל מארה"ב בעקבות התנהלות של נתניהו. בעקבות הדברים קראו באופוזיציה לקיים דיון בועדת חוץ וביטחון.

ברק נשא דברים בכנס תנועת ׳דרכנו׳ בראשון לציון, ואמר כי "כאשר ייחתם בקרוב הסכם הסיוע הצבאי האמריקאי לעשור הבא יסתבר לכל היקף הנזק מהימורו המופקר של נתניהו בניהול היחסים עם הבית הלבן. במקום לקבל 4.5 מיליארד לשנה כפי שהיה צפוי ומעשי לפני שנה, מיד לאחר חתימת ההסכם בוינה- תקבל ישראל 3.8 וגם זאת רק בכפוף להתחייבות שלא לדרוש תוספות מהקונגרס (בכל שנה היה הקונגרס מוסיף בהסכמכת הבית הלבן 600-700 מיליון דולר ל׳כיפת ברזל׳ וכיו״ב). יתירה מזו, ישראל תידרש לוותר בהדרגה על מעל 750 מיליון דולר של המרות לשקלים. לשון אחר, נזק נוסף ישיר של 3 מיליארד ש״ח בשנה לתעשיות הבטחוניות שלנו. הפירוש הוא פרויקטים חיוניים שייעצרו או יבוטלו ואלפי מפוטרים בתעשיות הביטחון. או לחילופין, קיצוצים של עוד 3 מיליארד ש״ח כל שנה בתקציבי חינוך, חברה ותשתיות".

ברק הוסיף ותקף כי "החלטה אחת, קלת דעת ונמהרת- ואיזה מחיר. לעשר שנים. הכתובת היתה על הקיר. הכשלון - ידוע מראש. אז מה עבר בראשו של נתניהו? את מה ואת מי בדיוק שירתה ההחלטה הזאת? איש לא יכול היה למנוע מאיתנו להבהיר את עמדתנו כי ההסכם הוא בעינינו-רע. וחתימתו -שגיאה כבדה. אבל במקום שיח גלוי עם הנשיא מאחורי דלתות סגורות, מה שהיה עושה כל ראש ממשלה אחר, חזינו בכניסה ברגל גסה אל תוככי הויכוח הבין-מפלגתי שם, הזדמנות לנאום טוב בקונגרס במחיר הליכה מאחורי גבו של נשיא מכהן, טלטלה עמוקה בתמיכה הדו-מפלגתית בישראל ובדעת הקהל היהודי. וכל זאת רק כדי לפגוש שוב בכשלון הידוע מראש וכעת גם במחירו הקונקרטי. איזו הפקרות בלתי נסלחת".
הליכוד אהוד ברק ראש ממשלה מתקפה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד