כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המאבק בסלולר: בישיבת טשעבין התקינו טלפון נייח בכל חדר

בישיבה הירושלמית הותיקה החליטו לאסור לחלוטין החזקת מכשיר סלולרי על ידי הבחורים, גם אם מדובר בסלולרי כשר, ומזהירים במכתב להורים: "כל תלמיד שיימצא עם מכשיר סלולרי יאבד את מקומו בישיבה מיד ולא תתקבל שום אמתלא"

ישיבת טשעבין בירושלים. צילום: גוגל מפות
ישיבת טשעבין בירושלים. צילום: גוגל מפות

בישיבה הכלל חסידית 'כוכב מיעקב' טשעבין בירושלים שלחו מכתב לכל הורי התלמידים ובו הודיעו כי הם מתקינים בחדרי הפנימיה טלפון שיהיה פעיל בשעות בין הסדרים, לצד מערכת טלפונית בה לכל בחור יש תא קולי אישי בו ניתן להשאיר לו הודעות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הישיבה השקיעה סכום כסף גדול בפרויקט, וזאת במסגרת מאבק הרבנים והאדמו"רים בתקופה האחרונה למנוע מבחורי ישיבות להחזיק מכשיר סלולר בישיבה - אפילו כשר.

במכתב שנשלח מטעם ראשי הישיבה הגאון רבי בנימין רימר והגאון רבי שמואל דוד שניאורסון נכתב: "כשותפים אתכם בעול אחריות חינוך הבנים שיחיו, ראינו מחובה לשתף אתכם בענין חיזוק התקנה בישיבה שלא להחזיק פלאפון בשום פנים ואופן ללא יוצן מן הכלל".

"הדבר מובן לכל העוסקים במלאכת החינוך, שהרבה קלקולים נגרמים לפרט ולכלל על ידי הפלאפונים הכשרים מלבד אשר מוציאים את מחשבתו ולבו של התלמיד אל מחוץ ללימודו בישיבה".

הנהלת הישיבה מספרת להורים כי "בישיבה מותקנת מערכת טלפונים עם תא קולי אישי לכל בחור להשארת הודעה פרטית בטלפון. בנוסף לכך, הנהלת הישיבה נטלה על עצמה עול כספי בהשקעה גדולה לסדר טלפון לכל חדר פנימיה שיהא פעיל בשעות הסדרים".

בישיבה מזהירים כי כל תלמיד שיימצא עם מכשיר סלולרי יאבד את מקומו בישיבה מיד ולא תתקבל שום אמתלא - כגון לפני חתונה, החזקה לזמן קצר וכדו'.

בישיבת טשעבין לומדים 350 בחורים חסידים, אין בה בין הזמנים ורוב הבחורים לומדים כרגיל בישיבה. רק בראש חודש אלול מחליפים לבחורי הישיבה חדרים ובכך יודעים שהתחיל זמן אלול.



ישיבת טשעבין כוכב מיעקב פלאפונים מכשירים טלפון בחדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד