י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חיפה: בעלזא ניצחה את יהב בבית המשפט

השופטת ביטלה את צו המניעה שהטילה העירייה על העבודות במבנה שנרכש עבור בית הספר 'בית מלכה' של חסידי בעלזא בעיר האדומה

הנציגים החרדים עם עורך הדין
הנציגים החרדים עם עורך הדין

חסידות בעלזא בחיפה רשמה ניצחון בבית המשפט על ראש העיר יונה יהב: בדיון שהתקיים הצהריים (א) בבית משפט השלום בחיפה, בעקבות צו מניעה שהוציאה עיריית חיפה לפני כחודש בו הורתה על הפסקת עבודות הבנייה במבנה שנקנה על ידי החסידות עבור בית הספר 'בית מלכה' ברחוב הרצל בעיר, פסקה השופטת כי צו המניעה שהוציא ראש העיר מבוטל.

השופטת אורית קנטור הודיעה כי היא מאפשרת לבית הספר להמשיך בשיפוצים בבנין, לקראת אכלוס כ-200 תלמידות בתחילת שנת הלימודים.

השופטת גם הבהירה למשרד החינוך שהוא חייב לתת את האישורים ישירות למוסד ולא דרך העירייה. מדובר בהחלטת תקדימית של בית משפט המורה למשרד לעקוף את העירייה.

לדברי השופטת, "אני מאשרת את השימוש כי יש להעדיף את טובת הילדות, לאחר שעיריית חיפה לא הציגה חלופה וסידור אחר - יתאפשרו כל הביקושים הרצויים במבנה. מדובר בילדות שאין להם מקום אחר ללמוד בו! על עיריית חיפה לדאוג לכלל ילדות העיר כיאה וכיאות למקום ראוי. אני מבטלת את כל הצווים ונותנת ללא שהייה אישור פתיחה לבית הספר".

חבר מועצת העיר מיכי אלפר אומר ל'בחדרי חרדים': "זהו יום שמח ועצוב. עצוב שעיריית חיפה גוררת לבית המשפט בתואנות מבישות, מתוך רדיפה ואכזריות שאינה יודעת גבול, רוכשים של מבנה שנרכש בכסף פרטי עבור חינוך ילדים. בית המשפט אמר את דברו, תוך כדי שהוא מציין את הרדיפה של עיריית חיפה ואת חוסר השוויוניות המחפיר של העירייה ואנו שמחים על כך, שהצדק והיושר יצאו לאור".

כזכור, יהב מצוי בעיצומו של עימות כפול מול הנציגות החרדית בעיר, כאשר מלבד בעלזא הוא מסוכסך גם עם נציגי דגל התורה בראשות מיכי אלפר, לאחר שסירב למלא את ההסכם הקואליציוני ולמנותו כסגן ראש העיר.
יונה יהב בעלזא חיפה בית משפט בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד