י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לוהט בדרום: רקטה נפלה בשדרות, חיל האוויר תקף בבית חנון

אחרי תקופה של רגיעה יחסית, הדרום חוזר לבעור: אזעקת 'צבע אדום' נשמעה בשעות הצהריים בעיר שדרות וביישובי שער הנגב • רקטה ששוגרה מאזור בית חנון ברצועת עזה, נפלה ברחוב נחלים בשדרות - ללא נפגעים • חיל האוויר תקף את מקורות הירי

לוהט בדרום: רקטה נפלה בשדרות, חיל האוויר תקף בבית חנון
דוד בוימוביץ פלטש 90

אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשעות הצהריים (א) בעיר שדרות וביישובי שער הנגב.

האזעקה נשמעה ביישובים: איבים, גבים, מכללת ספיר, ניר עם, פארק תעשיות ספירים, שדרות, תעשיות ושער הנגב.

על פי דיווח מהזירה, ישנה נפילה ברחוב נחלים בשדרות בשטח מאוכלס. ככל הנראה השיגור היה מכיוון היישוב בית חנון שברצועת עזה. אין נפגעים.

בתגובה לירי שבוצע לפני זמן קצר לעבר העיר שדרות, תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תשתית טרור של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה וכן תשתית טרור נוספת באמצעות ירי על ידי טנק.

מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות. בסריקות המשטרה אותרה נפילה ברחוב בעיר. בשלב זה ללא נפגעים. כוחות משטרה במקום סגרו זירה וחבלני המשטרה מטפלים כעת בפריט האמל"ח. אנו קוראים לציבור שלא להגיע למקום עקב הסכנה הקיימת עדיין בזירה מטבע הדברים".

מדוברות כב"ה מחוז דרום נמסר; נפילת טיל, רחוב הנחלים שדרות. צוותים מתחנת שדרות ואשקלון הוזעקו למקום הנפילה. הצוותים ממתינים להוראת חבלן המשטרה לכניסה לשטח הנפילה

מזק"א נמסר כי "בהמשך לצבע אדום - ככל הנראה נפילה בשדרות, לא דווח על נפגעים".

מדוברות שער הנגב נמסר כי "לפני מספר דקות אזעקת צבע אדום במספר יישובים בשער הנגב. בשלב זה לא ידוע על נזק או נפגעים. גם בנוגע לפיצוץ- אין מידע".

התגובות: "מבחן לליברמן"
שר החקלאות אורי אריאל מסר בתגובה על ירי הרקטות היום: ״לא צריך לחכות לנפגעים ממתקפת הרקטות אלא צה״ל צריך להגיב בעוצמה ובתקיפות באופן מיידי. אני מאמין ומקווה ששר הביטחון אביגדור ליברמן ינחה כך כפי שהבטיח בעבר״.

חה"כ עמר בר-לב הגיב: "זוהי שעת מבחן לתפקודו של שר הביטחון החדש, תקופת החפיפה תמה וצריך לקבל החלטות הרות גורל. אם יבחר השר בביטחון, הוא יקבל לגיטימציה מימין ומשמאל. תושבי עוטף עזה ושדרות מאסו בתדרוכים לכתבים, על שר הביטחון ליברמן לפעול ליצירת שקט בדרום באופן מיידי, ובמקביל להוביל תכנית מדינית אסטרטגית הכוללת בניית נמל עמוק מים תמורת פירוז, ליצירת תשתית למשא ומתן לטווח הרחוק."

ח״כ חיים ילין (יש עתיד), הגיב לירי אל עבר ישראל: ״אסור לאפשר את המשך הירי לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה, חייבים להכות בטרור ביד קשה ולעצור את כל פעולות שיקום הרצועה עד לפירוז מלא. 16 שנים שתושבי עוטף עזה סובלים מירי ללא הפסקה, וראש הממשלה עסוק בלנהל את המשך המצב הקיים. אני מזכיר לממשלת ישראל שטרם מצאה כסף לביטחון תושבי הקו הקדמי, להכניס לתקציב 17-18 את המכשול ולהמשיך בסיוע פיתוח הנגב המערבי ולא פיתוח עזה.״









שער הנגב צבע אדום עזה שדרות כיפת ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד