י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סרבן הגט מצהיר: "מוכן להפקיד גט בארה"ב - אם אראה את הילדים"

פרשת סרבן הגט שעיכוב אביו הנגיד החסידי בישראל מסעיר את המגזר החרדי: 'בחדרי' חושף כי הסרבן מוכן להפקיד גט ולגרש את אשתו בבית הדין בארה"ב - בתנאי שיתחדש הקשר עם ילדיו • וגם: האב המעוכב מוסר את גירסתו המלאה לפרשה

סרבן הגט מצהיר: "מוכן להפקיד גט בארה"ב - אם אראה את הילדים"



זו אחת הפרשות המסוקרות בישראל בשנה האחרונה: סרבן גט מזה 11 שנה, שאביו, נגיד חסידי ידוע ומקורב לקהילת ערלוי, שוהה בישראל בעל כורחו מזה 11 חודשים, כקלף מיקוח מול הבן. הוא אף נשלח לכלא ל-30 יום, אולם בית המשפט עצר זאת בפועל.

בעקבות כתבה ששודרה במוצאי שבת (אמש) בערוץ 2, בה הובאה לראשונה תגובת הבעל המעגן ואביו המוחזק בישראל מזה 11 חודשים בניגוד לרצונו, "בחדרי" מנסה לשרטט לראשונה את הסיפור המלא מנקודת ראותה של משפחת המעגן.

הסיפור על פניו נשמע נורא. בעל שנטש את אשתו ושני ילדיו, אחרי אירוע מוחי שעברה אשתו-אם הילדים, אירוע שכפה עליה תהליך ארוך של ריפוי ושיקום בבית חולים בישראל, הליך שהסתיים בכך שהיא נותרה נכה, והוא מסרב לשחרר אותה מעגינותה, אפילו במחיר בו אביו מוחזק בכפייה בישראל עם צו איסור יציאה, בעקבות החלטת בית הדין הרבני.

ניסינו להבין, האם מדובר ברשעות מוחלטת של אב ובנו, סתם לשם ההתעללות באשה לשעבר. האב טוען בכתבה כי אין לו השפעה על בנו, הוא אף מתבטא מול המצלמות כי הוא חושב שהבן צריך לתת את הגט ואם לא עליו לשבת בכלא. מנגד, הבן, לא מתייחס להחזקת אביו כ"בן ערובה" עד להסכמתו, כמשהו שמשפיע עליו בדרך כלשהיא להעניק גט.

למעשה עמדת הבעל המעגן היא כי הוא נישא לעגונתו בארה"ב, בה גם נולדו הילדים, אזרחי ארה"ב - לכן גם הגירושין צריכים להתבצע שם. הוא מוכן להעניק גט, אבל בתנאים שלו, בעיקר מיקום הדיון. זאת, סביר להניח, כדי להשיג חזקה על הילדים, או לפחות להכריח את אמם לגדל את הילדים בסמוך אליו.

כדי להבין קצת יותר לעומק את הסיפור, ואיך הגענו למצב התקדימי הזה, בו אב מוחזק בישראל ובנו לא מוכן להעניק גט למרות העובר על אביו, יש להכיר את הרקע המשפחתי.

האב מציין בכתבה שהבן הזה הוא 'כבשה שחורה' במשפחה. ל"בחדרי" אף נודע כי הבן גדל בשונה מכל משפחתו, כלומר רחוק מדרכם החסידית, במלבושיו, בהנהגתו וגם בבחירתו למי להינשא. מקורות המכירים את המשפחה אף מספרים על תקופות בהם חי בנפרד ובנתק ממשפחתו.

הבן, שלמד בבחרותו כבחור חסידי בישיבת ערלוי בישראל, שב לניו יורק ושם שינה את אורחות חייו והפך למודרני יותר. באותה תקופה אף התרחק ממשפחתו, וכשהוצעה לו אשתו כשידוך, בחורה מברזיל שמשפחתה מישראל במקור, על אף שמשפחתה והרקע ממנו באה לא היו תואמים למשפחתו, הוא נענה להצעה. יש לציין כי בעוד משפחתו מבוססת מאוד כלכלית, משפחת האשה אינה נחשבת כזו.

אחד התנאים שהציב לנישואין, מעבר לכך שהחתונה תתקיים בניו יורק, הוא שמקום מגוריהם יהיה אף הוא בארה"ב. כאן בעצם טמון שורש ההסתבכות בעלילה - כשבני הזוג הגיעו ארצה לביקור עם ילדיהם לפני 12 שנה, אושפזה האשה וככל הנראה בשל תרופה או טיפול רפואי לא נכון, הסתבך מצבה הרפואי.

אחר זמן מה של טיפול רפואי בישראל, הבעל ביכר לשוב לארה"ב והציע לה לקבל שם את הטיפול הרפואי המלא והאיכותי שארה"ב מציעה. לטענת קרוביו, האשה, שבני משפחתה כבר עזבו את ברזיל ושבו לישראל, העדיפה להישאר כאן, ולא הסכימה לשוב לניו יורק.

כאן נוצר הקרע המשמעותי, בין הבעל ששאף להחזיר את מסלול חייהם במידת האפשר למקום מגוריהם, לבין האשה שהעדיפה להישאר בישראל. הבעל טס לניו יורק, ולמעשה מאז מנהל את הקרב המכוער הזה, שכאמור בגיע לשיאו אחר עשר שנים בעת שהאב מעוכב כאן בישראל.

מעבר לשאלת המיקום, יש גם את העניין הדתי. בעוד הבעל מגיע ממשפחה חרדית ושואף שילדיו יגדלו במסגרת קרובה לזו, אשתו בחרה לחיות הרחק מחיים שניתן להגדירם כחרדים.

אבל טיעון המחץ המשמעותי של הבעל, אותו אמר לא אחת, כי הוא מוכן בכל רגע נתון להפקיד את הגט בידי בית דין בארה"ב, וזאת בתנאי אחד - שייתנו לו לראות את הילדים. לטענתו, האשה מנעה ממנו בכל השנים הללו כל סוג של קשר עם הילדים, אף לא בשיחת סקייפ או בדרך אחרת.

האב: "אם הבן שלי מסרב לתת גט - שישב בכלא"

במקביל, אביו המיליונר שהגיע לישראל - קבע תקדים משפטי ונעצר עד למתן הגט על ידי בנו, מציג לראשונה את גירסתו לאירועים.

בשיחה עם חדשות 2 מביתו בקטמון הוא מספר: "הכניסו אותי לניידת עם סורגים כמו מחבל. אין לי חופש, אין לי תרופות ורופאים. מגיע לבן שלי מכות".

האב, נגיד חסידי המעוכב 11 חודשים בארץ כקלף מיקוח, מוסיף ומציין: "אם הבן שלי מסרב לתת גט - שישב בכלא, אין לי בעיה עם זה, אבל מה רוצים ממני בגיל 67? הוא לא מקשיב לי".

סרבן הגט חרדי הסבר חדשות 2 עגונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד