ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הבלוף הגדול של המים המינרלים

חברות המים המינרליים 'מי עדן' ו'נביעות' המשיכו לשאוב מים מזוהמים שעברו טיהור בלי להודיע על כך לציבור, למרות שלא לא היו מים מינרלים לפי התקינה המקובלת

הבלוף הגדול של המים המינרלים

המים המינרלים ששוקו בישראל בשנה האחרונה לא היו מים מינרלים לפי התקינה המקובלת. כך לפי אתר NEWS1. מאז גילוי זיהומים לפני שנה, שהובילו להפסקת השאיבה מן המעיינות, ממשיכות מי עדן ונביעות לשאוב מים ממעיינות שבהם התגלו חיידקים.

לפי התקינה, במקרה של מים מינרליים חייב להיות אפס חיידקים במי המעיין ממנו נשאבו המים, שכן טיהור מים מחיידקים מסיר מהמים את הגדרתם כמים מינרליים טבעיים.

משרד הבריאות אמנם התיר לחברות לשאוב מים כהוראת שעה עד לסיום עבודתה של ועדת בדיקה, אך המים אינם שונים עוד ממי ברז רגילים.

מאז גילוי הזיהומים שהובילו לסגירת קו הייצור של המים לפני כשנה ופתיחתו מחדש, מתנהלות מדי יום דגימות של המים. ועל פיהן מי המעיינות של מי עדן ונביעות, שמפורסמים לציבור כמים טהורים ונקיים יותר ממי ברז - נגועים בחיידקים.

כך למשל, במעיינות של מי עדן נמצאו חיידקים בבדיקה שנעשתה לפני מספר חודשים על-ידי המעבדה לבריאות הציבור חיפה של משרד הבריאו. בבדיקה נמצאו 28 קוליפורמים במעיין שממנו שואבת החברה.

תוצאות המעבדה שגילו את הימצאות החיידקים במים, אמנם עומדות בתקינה למי שתייה. אך לא מדובר במים מינרליים על-פי הגדרתם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד