י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דרמת ענק בשוק הבשר בהשגחת 'העדה': המחירים 'נשחטו' בעשרות אחוזים

בשורה גדולה לצרכנים החרדים - מחירי הבשר בכשרות המבוקשת ביד"צ 'העדה החרדית' נחתכו בעשרות אחוזים • הסיפור המדהים על האברך מירושלים, שהביא לראשונה לטלטלה של ממש בשוק בו המחירים מאמירים ומופקעים • כל הפרטים בפרסום ראשון

בשר אילוסטרציה (לירון אלמוג, פלאש 90)
בשר אילוסטרציה (לירון אלמוג, פלאש 90)

טלטלה אדירה בשוק הצרכנות החרדי: אברך חסיד מירושלים הצליח לראשונה "לשחוט" את מחירי הבשר בכשרות הביד"צ "העדה החרדית" ולהורידם בעשרות אחוזים.

כל צרכן חרדי של בשר ועופות בהכשר ביד"צ "העדה החרדית" יודע שהמחירים מרקיעי שחקים. מהתפתחות מסעירה בשוק, הנחשפת לראשונה ב"בחדרי חרדים", עולה שככל הנראה אף ללא כל הצדקה.

מי שהצליח להוריד את המחירים בצורה דרמטית הוא מאיר גרינפלד, אברך חסיד בשנות ה-30 לחייו מירושלים. גרינפלד מפעיל בשנים האחרונות חנות למוצרי בשר ודגים קפואים בשכונת רמות בבירה בשם "תענוג".

לאחר אין ספור פעמים בהם היה עד לאברכים שרצו לרכוש מוצרים בהכשר "העדה החרדית" אך נאלצים לוותר ולקנות מוצרים של כשרויות אחרות בגלל המחירים היקרים, ולאחר שגילה את סודות התמחור השונים של משווקי הבשר, הבין כי יש מקום משמעותי להוזלה, על אף הכשרות המהודרת של הביד"צ המחייבת הוצאות שאינן קיימות בכשרויות אחרות ועמידה בסטנדרטים גבוהים. גרינפלד החליט להכנס לעובי הקורה ולהביא להורדת מחירים אמיתית עם כניסת תחרות רצינית למובילה הבלתי מעורערת בשוק - "גלאט עוף".

האומץ הנדרש למהלך, משמעותי, משום שבשוק העופות, הניסיון של 'הידורים' לשמש כמתחרים ל'גלאט עוף' כשל, וכיום גם המותג 'הידורים' נמצא בבעלותם. בשוק הבשר לא היה עד כה ניסיון ממשי, ואם לשפוט על פי הדרמה המתרחשת בשוק כעת, נראה שיוזמתו כבר רושמת הצלחה חסרת תקדים - מחירי הבשר רשמו ירידה דרמטית של בין 20 ל-30 אחוזים, גם אצל גלאט עוף, והצרכנים רק מברכים על התחרות.

גרינפלד, יחד עם שותף, הקימו את 'איכות למהדרין' - חברה לשיווק קפואים בקרב צרכני 'העדה' בציבור החרדי. הם חברו לחברת "בלדי" - מהמשווקים המוכרים והגדולים בארץ. השניים ניגשו ל"עדה החרדית" וביקשו להוציא לפועל את תכניתם. הצעד הראשון עליו התמקדו - שיווק בשר. עד כה זוכה 'גלאט עוף' לבלעדיות בשיווק בשר בכשרות 'העדה' - הכשרות המובילה בפער משמעותי על פני כל הכשרויות בעולם החרדי.

גרינפלד ושותפו החלו בהכנות ויצאו עם משלחת מטעם 'ועד הכשרות' של הביד"צ לשחיטת בקר בפולין. בהמשך, אגב, הם אינם שוללים כניסה גם לענף העופות, וכבר כעת הם פעילים בשוק הדגים והירקות הקפואים.

רק בשבוע החולף החל השיווק בפועל של הבשר, אך כבר לפני כחודשיים יצא המחירון הראשון של "איכות למהדרין" לחנויות. בעלי החנויות נדהמו מהמחירים המוזלים בכ-30 אחוזים, וב"גלאט עוף" נכנסו לכוננות ספיגה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בראשון ליולי הוציאו ב"גלאט עוף" 'עדכון מחירים' וכבר בתחילת החודש האחרון יצא 'מחירון' חדש. בסך הכל עודכנו מחירים למוצרי בשר שונים בהפרשים הנעים בין 20 ל-30 אחוז, לא פחות.





כך למשל "נחתכו" מחירים של המוצרים הבאים בעשרות אחוזים (ראו צילום וטבלה של עדכון המחירים):

• פילה מדומה בקר (6) קמעונאי קפוא: מחיר ישן: 84, לאחר עדכון ראשון: 78, לאחר עדכון אחרון: 67.

• פלאנקן בקר קמעונאי קפוא: מחיר ישן: 75, עדכון ראשון: 69, עדכון אחרון: 56.

• צוואר בקר (10) קמעונאי קפוא: מחיר ישן: 65, עדכון ראשון: 59, עדכון אחרון: 48.

• רולדה בקר קמעונאי קפוא: מחיר ישן: 65, עדכון ראשון: 59, עדכון אחרון: 51.

• שריר הזרוע בקר (8) קמעונאי קפוא: מחיר ישן: 84, עדכון ראשון: 78, עדכון אחרון: 67.

• גולש בקר קמעונאי קפוא: מחיר ישן: 59, עדכון ראשון: 54, עדכון אחרון: 46.

• סטייק עין בקר 150: מחיר ישן: 82, עדכון ראשון: 77, עדכון אחרון: 72.

• צלעות בקר (2) קמעונאי קפוא: מחיר ישן: 65, עדכון ראשון: 59, עדכון אחרון: 48.





השליטה האבסולוטית של "גלאט עוף" במוצרי הבשר והעופות ונוכחותם בשאר הקפואים בהכשר "העדה החרדית" גרם למחירים הזויים כאשר מי שסבל מהם הם דווקא הפלח העני ביותר - אברכים יראי שמים - במגזר העני ביותר בישראל - המגזר החרדי.

כעת, עם כניסת מתחרה אמיתי שהחליט להוריד את הכפפות וללכת ראש בראש עם הגוף השולט בשוק, ייתכן ותגיעה הבשורה לכלל הציבור החרדי וייעשה סוף למחירים המופקעים.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" טוענים ב"גלאט עוף" כי הורדת המחירים לא קשורה לכניסת המתחרה החדש לשוק, אלא לירידה בערך היורו, ירידה במחירי הבקר בפולין ולהליכי התייעלות שערכו בבד"ץ "העדה החרדית". לשאלתנו מדוע אם כך רק חלק מהמוצרים זכו לירידה כל כך משמעותית במחירים, טענו ב"גלאט עוף" כי זה כבר עניין הקשור לנושא "תמחור". ב"גלאט עוף" ציינו כי הם מברכים על כל תחרות בשוק.

ישראל דן, מנהל השיווק של "איכות למהדרין", מסר בתגובה: "חברת איכות למהדרין שמה לה למטרה להנגיש לציבור בשר בקר בכשרות מהודרת תוך הקפדה על איכות גבוהה ותוך שמירה על מחירים מוזלים. לפי המשוב אכן עמדנו עד כה ביעדים ואי"ה נמשיך בהשגת המטרה. היות והשוק החרדי הינו גדול והדרישה עולה על ההיצע אין אנו רואים במישהו מתחרה אלא שותף למטרה".
בדצ העדה החרדית מחיר הבשר תחרות איכות למהדרין גלאט עוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד