ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

בעקבות הירי לדרום: צה"ל תקף ברצועה

בעקבות ירי הרקטה לשדרות, חיל האוויר וטנקים של צה"ל מבצעים ירי לעבר עמדות טרור ברחבי רצועת עזה. ביישובים הסמוכים לגדר נכנסו לכוננות. צה"ל: "ארגון הטרור חמא"ס הוא הריבון ברצועת עזה והוא שיישא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה"

אילוסטרציה (עופר ציון, פלאש 90)
אילוסטרציה (עופר ציון, פלאש 90)

כלי התקשורת ברצועת עזה מדווחים על ירי מסיבי של חיל האוויר וטנקים של צה"ל בשעות האחרונות (ראשון). הדי הפיצוצים נשמעים היטב גם בשטחי ישראל הסמוכים לגדר, שם נכנסו התושבים לכוננות ורבים יעשו את הלילה בחדרי הביטחון.

גל התקיפות של צה"ל מגיע כתגובה לירי הרקטה שנפלה מוקדם יותר היום בשדרות.

מצה"ל נמסר: "צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תקף הלילה מספר תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמא"ס בצפון רצועת עזה. תקיפת תשתיות טרור אלה היא תגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר העיר שדרות מוקדם יותר היום המהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל".  

עוד נמסר כי "ארגון הטרור חמא"ס הוא הריבון ברצועת עזה והוא שיישא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה".

מדובר בתגובה חריגה של צה"ל לירי רקטי לעבר ישראל, זאת בעוד מאז צוק איתן כאשר נורו רקטות לעבר ישראל, המתינו בצה"ל לשעות הלילה ותקפו באופן הרבה פחות מסיבי, היום התגובה הראשונית הגיעה מיד לאחר נפילת הרקטה, אך במערכת הביטחון לא התספקו בכך והערב כבר נמסר על גל תקיפות משמעותי יחסית.

כזכור, בשעות הצהריים נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות ובמועצת שער הנגב. זמן קצר לאחר האזעקה נשמע פיצוץ ואותרה נפילה בין בתי מגורים בשדרות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ארגון סלפי המכונה "אחפאד א-סחאבה" קיבל אחריות על שיגור הרקטה. בהודעה מטעם הארגון נכתב כי השיגור בוצע בתגובה לעליית יהודים להר הבית.

בתוך כך, בשעות הערב ערכו אנשי הזרוע הצבאית של חמאס עצרת ברפיח בה הציגו רקטות מתוצרתם, חשפו מחבלים מיחידת הקומנדו ואף רמזו לחטיפה בעתיד.
תקיפות חיל האוויר רצועת עזה רקטה שדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד