י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

א סיסי לישראל: פוטין הציע פסגה ישראלית-פלסטינית במוסקבה

נשיא מצרים, הדואג לחמם יחסים עם ירושלים, שיגר הצעה מפתיעה מכיוונו של נשיא רוסיה - כינוס ועידת שלום ישראלית פלסטינית, במהלכה יתנהל משא ומתן ישיר בין הצדדים • האם ארצות הברית בדרך החוצה מניהול המשבר? כל הפרטים

פוטין ונתניהו, צילום: קובי גדעון, פלאש90
פוטין ונתניהו, צילום: קובי גדעון, פלאש90

התפתחות מפתיעה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזמין את ישראל והפלסטינים לקיים פסגת שלום בארצו, כך מסר לישראל נשיא מצרים א סיסי, שככל הנראה יוזמן גם הוא לפסגה כציר מן המניין.

על פי הפרסומים בכלי התקשורת הבוקר, נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי אמר כי נשיא רוסיה, וולדימיר פוטין, הודיע לו כי הוא מוכן להזמין את ראש הממשלה נתניהו ויושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן לשיחות ישירות במוסקבה.

המשמעות של ההצעה הזו היא ניסיון לסילוקה של ארצות הברית מניהול המשא ומתן בין הצדדים, תפקיד בו היא משמשת כבר עשרות שנים. על רקע המתח בשנים האחרונות בין ישראל לממשל אובמה, אופציה זו נראית קרובה, וייתכן כי ישראל תיענה לה.

כזכור, לפני כמה חודשים הציעה צרפת לארח פסגה דומה בפריז, ואף קבעה תנאי סף עליהם יסכימו הצדדים בטרם ייפגשו. בעקבות הצעת צרפת, ממנה הסתייגו בישראל, התבטאו שורת בכירים במערכת הפוליטית בעד קידום המגעים, ואף הצהירו כי התקדמות כזו מושגת בשיחות שקטות. כעת, עם הצעתו של פוטין, יצטרכו ישראל והפלסטינים להחליט האם להיעתר לפתיחת השיחות מחדש.
אבו מאזן ישראל פלסטין שיחות ישירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד