ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מסע חוצה היבשות של התפילין שאבדו בנמל התעופה

הקונה היהודי ששוטט באתר המכירות הגדול לא האמין למראה עיניו - זוג תפילין מוצע למכירה • מבירור עם המוכר הלא יהודי התברר סיפורן של התפילין, והוא רכש אותן כדי לקיים מצוות השבת אבדה

זוג תפילין, צילום: ויקי
זוג תפילין, צילום: ויקי

תפילין 'רבינו תם' שאבדו ליהודי באורלנדו, נרכשו במכירה פומבית שנערכה בשוק מקומי - והוצעו למכירה באתר "אי ביי" אתר המכירות הבינלאומית.

כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', המקרה נחשף כאשר אתר "אי ביי", אתר המכירות הגדול בעולם, הציע למכירה זוג תפילין. ר' איצ'ה ויין מניו יורק ראה את ההצעה המוזרה והחליט להתחקות אחר התפילין.

ויין סיפר כי החל להתכתב עם בעל התפילין ומההתכתבויות התברר לו כי בעל התפילין הינו גוי המתגורר באורלנדו שבפלורידה. המוכר סיפר כי רכש את התפילין במכירה פומבית שנערכה לפני מספר חודשים בשוק המקומי באורלנדו. המכירה הפומבית נערכה ע"י ראשות שדה התעופה באורלנדו, שהוציאה למכירה את כל החפצים שנשכחו בשדה התעופה בשנתיים האחרונות.

הקונה הנכרי סיפר כי בין הדברים שרכש, היו גם זוג תפילין. הוא החליט לרכוש את התפילין למרות שלא ידע מה הן, במטרה למכור אותן באתר אי ביי, ולעשות הון מהם. כעבור זמן נזכר הגוי בתפילין, והחליט למכור אותן, כדי למכור אותן ולדעת את שויין, חיפש הגוי בגוגל, ומצא כי "הקוביות השחורות המוזרות" שרכש בכסף קטן שוות הרבה כסף מאחר ומדובר במוצר דתי שאותו מניחים היהודים מדי יום ביומו.

ר' איצ'ה החליט ל"גאול" את התפילין ולרכוש אותן מהגוי, לא לפני שברר היטב את מועד רכישת התפילין ופרטים נוספים. ר' איצ'ה סיפר כי התפילין נמצאו ללא השקית וללא כל רמז לבעל התפילין, אך מדובר בתפילין של רבינו תם שמישהו שכח כנראה בשדה התעופה בתקופת פסח או אחרי פסח.
תפילין אי ביי אבדן תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד