י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מחריד: "הקבצנים" נחטפו והוברחו לישראל

גם אתם ישבתם במקום ציבורי, ואדם שאינו מדבר ניגש ומבקש את תרומתכם? לא התפלאתם הכיצד הפכה שיטה זו לנפוצה במיוחד? המשטרה חושפת - על עשיית החסד הזו השתלטו כנופיית נוכלים אכזריים במיוחד • חשד לסחר בבני אדם בתעשיית הקבצנים כבדי השמיעה והדיבור

מחריד: "הקבצנים" נחטפו והוברחו לישראל
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

אכזריות בלתי נתפסת - יחידה ארצית של משטרת ישראל עצרה הבוקר לחקירה שישה חשודים בגין חשד לכך שהפעילו רשת להבאה והעסקה של כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה כקבצנים, תוך ביצוע שורת עבירות חמורות ובהן סחר בבני אדם, כליאת שווא, עבודות כפיה, תקיפה ומעשים חמורים, עיכוב דרכון וקשירת קשר לפשע.

המדובר הוא על קבצנים שהופעלו בשיטות המוכרות לכולנו, כשהם ניגשים ליושבי בית הקפה ועוברים ושבים, מעניקים להם בובה כביכול מעשה ידם, ואוספים את התרומה, שנועדה להם בגלל היותם כבדי שמיעה ודיבור.

החקירה החלה בעקבות פעילות יזומה של פקחי רשות האוכלוסין וההגירה עם הגורמים המקצועיים במשרד לבטחון פנים, ומנוהלת על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל.

ממצאי החקירה הסמויה שניהלה יחידה ארצית של משטרת ישראל, ביססו חשד לכך שמספר מעורבים הביאו ארצה והעסיקו שלא כדין כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה, אשר הגיעו לארץ באשרת תייר, שתוקפה פג זה מכבר.

מממצאי החקירה הסמויה עולה חשד כי הקורבנות מועסקים כקבצנים המבקשים נדבה באמצעות פתקים אודות מצבם וחלוקת בובות, תוך שמופעלים כלפיהם בשיטתיות על ידי החשודים אלימות, סחיטה ואיומים. על פי החשד, המפעילים מאכלסים את השוהים בדירות, מחזיקים שלא כדין בדרכוניהם, מבצעים כלפיהם עבירות אלימות וגובים מהם חלק ניכר משכר עבודתם כקבצנים. עוד עולה חשד למקרה של מעשה חמור כלפי אחת הקורבנות.

במסגרת החקירה אותרו עד כה כעשרה קורבנות, אשר הוחזקו בדירה באזור נתניה והועברו למקלט המיועד לקורבנות סחר בבני אדם.

הבוקר כאמור, עצרה יחידה ארצית של משטרת ישראל חמישה חשודים (שלושה תושבי ראשל״צ, תושב אשקלון ותושב נתניה) וכן עיכבה מספר שוהים בלתי חוקיים ששהו במחיצתם. בהמשך יובאו מי מהם לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.
קבצנים סחר בבני אדם כבדי שמיעה ודיבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד