כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גפני מפתיע: מתנגד למיסוי על דירה שלישית של כחלון

יו"ר ועדת הכספים הצהיר הבוקר כי הוא מתנגד ליוזמת שר האוצר כחלון להעלות את המס לדירה שלישית ומעלה • "יפגע בשוק השכירות"

משה גפני, פלאש90
משה גפני, פלאש90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע כי הוא מתנגד ליוזמת משרד האוצר לעלות את המיסוי לבעלי דירה שלישית. לדבריו, המהלך צפוי לייקר ולעלות את מחיר הדירות להשכרה - כך אמר בראיון למוסף ממון של "ידיעות אחרונות".

מדובר במהלך שמקדם שר האוצר משה כחלון כדי לעודד בעלי שלושה דירות למכור אחד מהדירות, ובכך להוציא דירות לשוק החופשי. מדובר בכ-54 אלף משפחות המחזיקות שלושה דירות ומעלה בישראל. לדברי גפני, הוא יכנס בימים הקרובים את ועדת הכספים של הכנסת לדון בנושא, בטרם הגעת החוק שאושר בממשלה המקדם את המהלך.

לדברי יו"ר ועדת הכספים גפני ל'ממון' - "החוק הזה, לדעתנו, אינו טוב במתכונתו הנוכחית. קודם כל הוא פוגע בזכות הקניין, ועלול גם להוביל לעליית מחירים של ממש בשוק הדירות להשכרה, ואת זה אנחנו חייבים למנוע".

לדברי גפני, רוב חברי הוועדה מתנגדים לחוק בניסוחו הנוכחי. גפני הוסיף כי "כבר נפגשתי עם כחלון ודיברנו על הצעת החוק. היא עלולה לגרום לייקור שכר הדירה, ואישורה בממשלה כבר גורם לכך. החוק הזה עלול להשיג תוצאה הפוכה מזו שמבקש השר. נצטרך להכניס בו תיקונים ושינויים של ממש, ואז אולי נוכל לתמוך בו. בנוסח הנוכחי זה חוק לא טוב".
דירה שלישית מס על דירות שר האוצר כחלון משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד